מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון חלון דריי קיפ

עם כוח גדול באה אחריות גדולה. או במקרה של תיקון חלון דריי קיפ - עם מגוון אופציות באות מגוון תקלות. היכולת לפתוח את החלון בשתי זוויות שונות מספקת פתרון ללא מעט בעיות, אבל המנגנון שמאפשר זאת הוא עדין ומורכב. בין אם אתם צריכים החלפה של הידית (שכנראה תעלה לכם בערך 500 ש"ח) ובין אם מדובר בכיוון חלון (שיעלה בממוצע 350 ש"ח), כאן תמצאו את כל התקלות הנפוצות שיצירכו תיקון חלון דריי קיפ, מחירים וטיפים. בואו נתחיל.


תקלות נפוצות בחלון דריי קיפ

בגלל שהמערכת שמאפשרת את שני סוגי הפתיחה בחלון דריי קיפ היא מורכבת ועדינה, יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש: מתקלות שנובעות משימוש בכוח מופרז ועד בלאי טבעי. אז איך תדעו מה הבעיה הספציפית בחלון הדריי קיפ שלכם? 

רשתאם החלון לא נסגר עד הסוף, סביר להניח שהבעיה היא בצירים. אם החלון לא נפתח, כנראה שהידית או אחד ממנגנוני הנעילה הפנימיים נשברו.

רשתאם החלון נתלה על הציר התחתון שלו בלבד, הבעיה היא במשבת. המשבת הוא החלק בחלון שמונע ממנו לעבור בין מצבי הפתיחה כל עוד הוא פתוח, והוא מעין מתג שממוקם בחלק הפנימי של פרופיל החלון, קצת מעל הידית.

רשתלפעמים יש קשיים בפתיחה, בסגירה או במעבר בין מצבים הנובעים מהתרופפות של הברגים שזקוקים לכוונון.

באופן כללי, חלונות דריי קיפ הם עדינים יותר מטבעם, ותקלות נוצרות בהם יותר בקלות מאשר בחלונות פתיחה או הזזה רגילים. כך שאחרי שתתבצעו את התיקון הנקודתי, מומלץ מראש להתנהל איתם בזהירות יתרה. 

 

חלון דריי קיפ בטילט

תיקון צירים בחלון דריי קיפ

אם החלון לא נאטם לגמרי, או שהסגירה מלווה בצליל של מתכת נוקשת במתכת, כנראה שהצירים של החלון התעקמו או אפילו נשברו. מקרה כזה מתרחש בדרך כלל אם מישהו (הילדים לדוגמה) נתלה על החלון.

לעיתים נדירות אפשר לפתור תקלה בצירים על ידי כיוון פשוט של הברגים, אך ברוב המוחלט של המקרים צריך פשוט להחליף אותם על ידי הברגה החוצה של הציר התקול וחיבור החלון והמסגרת לציר חדש. ברוב המקרים הציר היחיד שיינזק הוא הציר התחתון. אם מדובר בבעיה בציר העליון, המחובר לכל מערכת הנעילה והמעבר בין מצבי הפתיחה, זאת כבר תקלה יותר רצינית. במקרה הזה, תדרשו להערכה מדוקדקת של מתקן חלונות לגבי מה החלקים שנפגמו ודורשים החלפה.

 

חלון דריי קיפ

 


תיקון ידית ומנגנון נעילה בחלון דריי קיפ

תקלה בידית או במנגנון הנעילה הן תקלות שפעמים רבות פשוט נגרמות מבלאי, אבל גם כאן שימוש אגרסיבי הוא הגורם לאחוז לא קטן מהבעיות. הפתרון הכמעט יחיד יהיה החלפה של אחד החלקים:

אחד הצעד הראשון במקרה כזה הוא "אבחון" של התקלה. יכול להיות שהידית היא זו שצריכה החלפה, אבל גם לא נדיר שאחד מהחלקים האחרים במנגנון נשבר. בשביל לדעת איפה הבעיה, החלון צריך להיות פתוח, רצוי במצב "ספר", אבל אפשר להסתדר גם במצב של פתח עליון. 

מספר שתיים הצרות האמיתיות מתחילות כשהתקלה קורית בזמן שהחלון סגור, ואז נדרשת עבודה על הפתיחה עצמה. זוהי עבודה שיכולה לקחת מעשר דקות ועד שעתיים אפילו, ומתבצעת על ידי מתקן חלונות מקצועי בלבד.

שלוש באמצעות מקוש מאוד עדין ופנס מתקן החלונות מאתר את הפינים שנמצאים בתוך מערכת הנעילה, ומזיז אותם עד שיפתחו. אם זה לא עובד, הברגה החוצה של הציר העליון יכולה לשחרר את המערכת. ברגע שהחלון נפתח, בעל המקצוע יכול להבין איזה מהחלקים נשבר ולהחליף אותו. 

 

תיקון ידית בחלון דריי קיפ

תיקון משבת בחלון דריי קיפ

אם החלון שלכם נתלה על הציר התחתון שלו, אל תיכנסו לפאניקה. הבעיה היא כנראה במשבת (החלק שמונע מהחלון לשנות מצב פתיחה בעודו פתוח). ברגע שנוצרת תקלה במשבת החלון נמצא בשני מצבי הפתיחה בו זמנית. אז איך מקתנים משבת תקול? 

איש מקצוע יוכל להסביר לכם בטלפון איך לעקוף את התקלה די בקלות ולהחזיר את החלון למצב של אחת משתי פתיחות. למרות זאת, חשוב לדעת שכשיש בעיה במשבת סביר שהתקלה תחזור על עצמה. בכל אופן, אם זאת פעם ראשונה שאתם נתקלים בתקלה - כדאי להתייעץ עם מתקן חלונות. ניסיון לא מוצלח לתקן לבד עלול לגרום לנזק שיהפוך תקלה פשוטה לתיקון של מאות שקלים.

שימו לב  על אף שמשבת יכול "להיתפס" במקומו מקורוזיה או בלאי, הניסיון לעבור ממצב פתיחה אחד ישר למצב פתיחה אחר, ולא להחליף בין מצבי הפתיחה בזמן שהחלון סגור - הוא גורם התקלות העיקרי.


כוונון חלון דריי קיפ

לא תמיד הכל אשמתנו, ולפעמים פשוט ברגי האלן של החלון יוצאים מכיוון. התרופפות של הברגים יכולה למנוע מהחלון להיפתח כמו שצריך, להוביל לקושי בסגירה או "לנטרל" את אחד ממצבי הפתיחה של החלון. במקרה הזה הפתרון הוא פשוט וקל, אך דורש מקצועיות והבנה. מתקן חלונות צריך לבחון איזה ברגים יצאו מכיוון ולכוון אותם בחזרה בעזרת מפתח אלן. 

 

כוונון בחלון דריי קיפ

 


מחירים של תיקון חלון דריי קיפ

כסף מחיר כיוון צירים בחלון דריי קיפ שווה למחיר ביקור של מתקן חלונות – ויהיה בממוצע 350 ש"ח. מחיר החלפה של ציר תחתון בחלון דריי קיפ נע בין 500 - 600 ש"ח. מחיר החלפה של ציר עליון תלויה באיזה חלקים במערכת הכוללת נשברו יחד איתו, ויכולה לנוע בין 350 ש"ח ל-1,000 ש"חואפילו יותר. 

כסף מחירי החלפת ידית בחלון דריי קיפ יכולים לעלות כתלות בפרזול שבחרתם, אך ברוב המוחלט של המקרים המחיר ינוע בין 400 - 500 ש"ח.

 

אחריות על תיקון חלון דריי קיפ

האחריות על תיקון חלון דריי קיפ היא לא קבועה ומשתנה לפי המדיניות של בעל המקצוע. יש כאלה שנותנים אחריות כללית לחצי שנה, אחרים נותנים אחריות לפי טיב העבודה, ויש כאלה שמחליטים כל מקרה לגופו. בכל אופן, אנחנו ממליצים תמיד לשאול מראש כדי למנוע אי נעימויות בעתיד. 

 

חלון דריי קיפ כפול

 


מתקני חלונות מומלצים

כמו שלמדנו, חלונות דריי קיפ הם עדינים יותר ממרבית החלונות. תיקון וטיפול מתאימים יסייעו לכם לשמור על החלון לאורך זמן עם כמה שפחות בעיות. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של מתקני חלונות מומלצים ומדורגים, כולל חוות דעת והמלצות מפורטות מלקוחות קודמים. בהצלחה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק