עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פירמוט מחשב נייד

אם המחשב הנייד איטי באופן חריג או מופיעות הודעות שגיאה רבות ללא סיבה – כנראה שהגיע הזמן לפרמט אותו. נכון זה מבאס למחוק קבצים, אבל תמיד אפשר לגבות אותם. בהזדמנות זו, חשוב שתדעו שמחיקת קבצים זה רק חלק קטן מתהליך פירמוט מחשב נייד. כל המידע על התהליך המלא של פירמוט מחשב נייד, אופציות לגיבוי הקבצים, וטיפים לשמירה על המחשב – ממש כאן.


מה זה פירמוט מחשב

לפני שאתם מפרמטים, בואו נבין מה זה אומר לפרמט מחשב. כולנו יודעים שמדובר במחיקה של קבצים, אבל האם אנחנו מודעים לכל התהליך?

קודם כל, מדובר במחיקת כל המידע שיש על הכונן הקשיח כמו תמונות, מסמכים, שירים, תוכנות ומערכת ההפעלה של המחשב. לאחר כל המחיקה הזו, מבצעים התקנה של מערכת הפעלה חדשה על הכונן, מגדירים את המערכת, מעדכנים אותה ומורידים דרייבים. הרחבה על הפעולות האחרונות, תמצאו ממש בהמשך קריצה

פירמוט מחשב נייד

פירמוט מחשב נייד – איך זה עובד

תהליך פירמוט מחשב נייד זהה לתהליך פירמוט מחשב נייח, והזמן שלוקח לפרמט מחשב הוא בדרך כלל בין שעה וחצי לשעתיים. לפני שנעבור אתכם שלב, שלב – חשוב להגיד שאם יש לכם חוש טכני מפותח אתם לגמרי יכולים לעשות את זה בעצמכם. אבל אם אתם פחות חזקים בתחום ולא רוצים לפספס שום שלב קריטי, עדיף שתקראו לטכנאי מחשבים.

אז מה התהליך כולל?

מספר 1 צבוע גיבוי הקבצים  - מכיוון שמדובר במחיקת קבצים, מומלץ לגבות קודם קבצים שחשוב לכם שיהיו אצלכם גם לאחר המחיקה. גיבוי קבצים נעשה בעזרת כונן גיבוי, דיסק און קי, או שמירה בענן.

יש אנשים (דיסקרטיים משהו) שפחות מתחברים לגיבוי הקבצים בענן. אז אם אתם מתלבטים על צורת הגיבוי המתאימה לכם, תוכלו לקרוא כאן את המלצות טכנאי המחשבים המדורגים באתר מידרג, על איך כדאי לגבות את הקבצים. בגדול, הענן יאפשר לכם להתחבר למידע שלכם מכל מקום ומתאים לאחסון של תמונות מסמכים וסרטונים. החיסרון בענן שהוא פחות פרטי מכונן גיבוי חיצוני ואם למישהו יש את הסיסמא שלכם לענן, הוא יכול להיחשף לקבצים שלכם.

אם יש לכם סרטים ארוכים כמו סרט חתונה, עדיף שתשמרו אותו בגיבוי חיצוני אך החיסרון הוא שצריך להיסחב איתו, וכל מכה קטנה או בלאי אחרי תקופה יכול להעלים את כל המידע.

כוכבית אדומה חשוב לזכור – במסגרת גיבוי הקבצים לא ניתן לגבות תוכנות. אם אתם רוצים שתוכנה מסוימת תהיה לכם על המחשב לאחר הפירמוט, טכנאי המחשבים יתקין אותה מחדש לאחר הפירמוט. 

גיבוי קבצים בענן כחלק מפירמוט מחשב נייד

 

מספר 2 צבוע מחיקת הקבצים והתקנת מערכת ההפעלה - טכנאי המחשבים יכניס דיסק התקנה שבעזרתו מערכת ההפעלה (כמו ווינדוס, לינוקס או macOS) תותקן על הכונן במחשב. בזמן ההתקנה המחשב ימחק את המידע שיש על הכונן, ויקפיץ הוראות ספציפיות המתאימות למערכת ההפעלה החדשה שלכם.

מספר 3 צבוע הגדרות - לאחר שמערכת ההפעלה הותקנה צריך להגדיר אותה מבחינת שפה, שעות ותאריכים.

לפעמים יש טכנאים שיעדכנו את ה -BIOS, קיצור ל-Basic Input Output System שהוא הרכיב שאחראי על התכנות של לוח האם. לוח האם הוא המשטח הפיזי הנמצא בתוך המחשב, ועליו נמצאים ומחוברים פיזית כל ההתקנים שגורמים למחשב לעבוד, כמו כרטיס זיכרון ומעבד, דיסק קשיח ועוד. לכן לפעמים ישנם טכנאים שינקטו בשיטת שתי ציפורים במכה אחת – גם פירמוט וגם שיפור לוח האם.

כוכבית אדומהחשוב שתדעו שאם אתם מפרמטים מחשב נייד בעצמכם ללא עזרה מקצועית של טכנאי, עדיף שאת עדכון ה-BIOS תשאירו לטכנאי. עדכון לא נכון של ה-BIOS עלול לפגוע בו ולגרום לנזק בלתי הפיך ללוח האם.

הגדרת מערכת הפעלה כחלק מפירמוט מחשב נייד

דגשים חשובים לאחר הפירמוט

לאחר תהליך פירמוט מחשב נייד, כלומר – לאחר הגיבוי, מחיקה של קבצים והתקנה של מערכת ההפעלה החדשה, צריכים לקרות שלושת הדברים הבאים שבלעדיהם תהליך הפירמוט אינו שלם.

פירמוט מחשב נייד הגדרת מערכת ההפעלה – הגדרה של שפה ושעות כמו שציינו בפסקה הקודמת.

פירמוט מחשב נייד עדכונים – מערכת ההפעלה בדרך כלל מגיעה עם עדכונים וחשוב להפעיל אותם כדי שהמערכת תהיה מאובטחת ויציבה יותר.

פירמוט מחשב נייד דרייברים – הדרייברים הם אלו שגורמים להתקנות כמו שמע, מצלמה, כרטיס הרשת (שמפעיל את האינטרנט) לעבוד. ללא דרייברים מתאימים, המצלמה, השמע והאינטרנט יופיעו על המסך כקיימים ועובדים, אך בפועל הם לא יעבדו. לכן, חשוב לשים לב שטכנאי המחשבים מוריד לכם דרייברים שמתאימים לדגם הספציפי ולמערכת ההפעלה של המחשב שלכם. איך תעשו זאת? פשוט תשאלו כדי לוודא שזה קורה. כל עוד אתם לא ביל גייטס, אין לכם ממש דרך לבדוק את העניין.

במידה וטכנאי המחשבים שלכם לא ערך לכם את הדגשים האלו, תוכלו להגדיר את מערכת ההפעלה ולעדכן אותה דרך מעקב הוראות באתר האינטרנט של מערכת ההפעלה. בנוגע לדרייברים, גם במקרה שלהם תוכלו להיכנס לאתר של יצרן המחשב (DELL לדוגמא) ולהוריד את הדרייברים משם.


פירמוט מחשב נייד מק

מחשב נייד מק שונה משאר המחשבים הניידים (יש שיגידו עילאי ומתנשא..) ולכן גם הפירמוט יהיה שונה. ברמת העיקרון מדובר באותו תהליך של גיבוי, מחיקת קבצים, התקנת מערכת הפעלה חדשה ולאחר מכן הגדרות, עדכונים ודרייברים. השוני היחידי הוא שימוש בתוכנות אחרות על מנת לפרמט את המחשב.

את הגיבוי ניתן לעשות בעזרת הענן של אפל iCloud או בעזרת אפליקציית אפל בשם Time Machine, שמאפשרת גיבוי קשיח. מכאן, התהליך דומה לתהליכי פירמוט במחשבים רגילים, רק שמדובר בתוכנות ייחודיות ל-Apple שמאפשרות את המחיקה, והתקנת macOS על המחשב.

פירמוט מק

טיפים למניעת פירמוט בקרוב

צריך לומר, פירמוט מחשב נייד הוא לפעמים דבר בלתי נמנע בגלל בלאי משימוש טבעי של מערכת ההפעלה. אבל כדי שתורידו את הסיכויים של המחשב הנייד לפירמוט, כדאי שתפעלו בצורה הבאה:

מספר 1 צבוע  התקינו תוכנת אנטי וירוס טובה ובצעו סריקה של המחשב בעזרתה, אחת למספר שבועות. לרוב, המחשב הופך לאיטי מאוד בגלל וירוסים. לכן אנטי וירוס טוב וסריקה של המחשב יוודאו עבורכם שהמחשב לא נגוע.

מספר 2 צבוע  שימו לב להודעות שקופצות מאתרים רנדומאליים, ואל תלחצו ישר "כן" או "אישור".  לקריאה של הֹודעות כאלה יש חשיבות גדולה. כשאנחנו לוחצים בחיוב על הודעות ללא הבנת המשמעות שלהן, אנחנו גורמים להורדה של התקנים שצורכים זיכרון גדול במחשב שלנו ואף עלולים לעקוב אחרי הרגלי הגלישה שלנו.

מספר 3 צבוע  אל תפתחו מיילים ממקורות שלא מוכרים לכם. גם כאן, עצם פתיחת המייל יכול להכניס אתכם למלכודת פישינג או להורדה של ההתקנים שהזכרנו.

אם אתם ממש חרדים לפרטיות שלכם, תמיד תוכלו להשתמש ברשת VPN אבל דעו שזה כרוך בתשלום. להרחבה בתחום, תוכלו כאן להיכנס לטיפים לשמירה על המחשב הנייד.

התקנת אנטי וירוס כחלק מפירמוט מחשב נייד

פירמוט מחשב נייד מרחוק

במקרה שהמחשב הנייד נגנב ואתם לא רוצים שהגנב גם ירצח וגם יירש את הקבצים שלכם – צר לנו לבשר שלא ניתן לפרמט את המחשב מרחוק. במקרה שאתם ג'יימס בונד או משהו והתקנתם מערכת לשליטה מרחוק במחשב הנייד שלכם – דווקא כן תוכלו לפרמט! אבל זה מצריך שהמחשב הנייד יהיה פתוח בזמן הפירמוט, וזה כבר לא תלוי בכם.


מחיר פירמוט מחשב נייד

כסף מחיר פירמוט מחשב נייד נע בטווח שבין 300-450 ₪ כולל מע"מ.

אם אתם צריכים לערוך גיבוי של כמות גדולה מאוד של קבצים, זה דבר שלוקח כמה שעות ולכן הטכנאי יגבה לרוב תשלום נוסף העומד על בין 200-300 ₪ כולל מע"מ.

לגבי הגעה לבית הלקוח, זה ממש תלוי בטכנאי, יש כאלה שיגבו תשלום נוסף ויש כאלה שלא.


טכנאי מחשבים מומלצים לפירמוט מחשב נייד

השאיפה שלנו היא לגרום לכך שלא תדעו עוד פירמוט. אבל אם אתם ממש צריכים, ריכזנו לכם כאן רשימה של טכנאי מחשבים מומלצים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי כל עבודת פירמוט מחשב נייד, נציג ממידרג מתקשר לקחת מכם חוות דעת וככה, יחד אתכם, אנו שומרים על הדירוגים מעודכנים באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מפרמטים מק?

פירמוט מחשב נייד מסוג מק, כולל את כל שלבי הפירמוט הרגילים כמו גיבוי קבצים, מחיקה, התקנת מערכת הפעלה חדשה, הגדרות, עדכונים והתקנת דרייברים. השוני הוא בתוכנות הייחודיות למחשבי Mac. לכל הפרטים מוזמנים להציץ למעלה :) 

כמה זמן לוקח לפרמט מחשב נייד?

פירמוט מחשב נייד יכול לקחת בין שעה לשעתיים. אם יש לכם קבצים רבים שאתם צריכים לגבות, זמן הפירמוט יגדל בהתאם. 

פירמוט מחשב נייד - אפשרי לבד?

בגדול, זה לגמרי אפשרי לפרמט מחשב נייד בעצמכם. אבל אם אתם לא בעלי חוש טכני מפותח, עדיף להשאיר את העבודה הזו לטכנאי ופשוט לוודא שכל שלבי הפירמוט נעשים כמו שצריך, כפי שכתבנו בפסקאות כאן למעלה. 

אנשים שהתעניינו בפירמוט מחשב נייד התעניינו גם בזה...

אנטי וירוס מומלץ
מחשב נייד מומלץ
טכנאי מחשבים - טיפים
כרטיס מסך
מה זה כרטיס מסך?
תיקון מחשב נייד | מחירים
תיקון מחשב נייד – מחירים
איך לשמור על המחשב הנייד?
מחשב גיימינג
מה זה מחשב גיימינג?
לוח אם
מה זה לוח אם?
דיסק קשיח
מה זה דיסק קשיח?
טיפים בנושא טכנאי מחשבים
ניקוי מחשב נייד
מה זה חומרה?
זיכרון RAM של מחשב
מה זה זיכרון RAM?
חיבור כונן SSD למחשב
מה זה SSD
מה זה מעבד מחשב?
התקנת ווינדוס 10
מה זה אומר מחשב ללא מערכת הפעלה?
כרטיס מסך במחשב נייד
תיקון מחשב נייד
החלפת מסך מחשב נייד
תיקון מסך מחשב נייד
ניקוי מחשב נייד
מה זה קירור נוזלי למעבד?
תיקון מקבוק
תיקון מקבוק
הטענת סוללה למחשב נייד
איך להטעין מחשב נייד בלי מטען?
hdmi arc
hdmi arc מה זה?
חיבור vga
מה זה vga?
דיסק קשיח
שחזור דיסק קשיח מחיר
כרטיס רשת
מה זה כרטיס רשת?
התקנת אנטי וירוס | שמירה על סוללת מחשב נייד
מה זה אנטי וירוס?
מערכת הפעלה
מה זה מערכת הפעלה
כרטיס קול
מה זה כרטיס קול?
החלפת סוללה למחשב נייד
החלפת סוללה למחשב נייד
שחזור דיסק קשיח פנימי
שחזור דיסק קשיח
מחשב גיימינג
בניית מחשב גיימינג
תיקון אקס בוקס
תיקון אקס בוקס
קידום עסקים בגוגל
מה ההבדל בין מעבד u ל g?
הרצת תוכנה במחשב
ניקוי מחשב
סוני 4
תיקון סוני 4
מקלדת אלחוטית
מה ההבדל בין מקלדת מכנית לרגילה?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
מה ההבדל בין i5 ל-i7?
מחשב מעבד
מה זה cpu גבוה
לינוקס ווינדוס
מה ההבדל בין לינוקס לווינדוס
החלפת מקלדת שלא עובדת במחשב נייד
החלפת מקלדת למחשב נייד
דיסק קשיח
מה זה איחוי דיסק?
משחה טרמית למחשב
מה זה משחה טרמית?
מחשב
מה זה מחשב מחודש?
מחשב מעבד
מה זה BIOS?
כבל מחשב
מה זה קלט פלט?
מחשב
מה זה דרייבר?
מחשב
מה זה CMD?
דיסק קשיח
מה ההבדל בין ssd ל hdd?
מעבד AMD
מה זה מעבד amd?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק