מוקד מידרג: 1-700-707-233

פוליטורה לעץ

הכורסא שעברה אליכם בירושה מסבתא היא באמת רהיט נהדר, אבל גם רהיטים נהדרים מאבדים מהברק שלהם. זה הזמן לחידוש רהיטים, ופוליטורה לעץ יכולה להיות הפתרון. פוליטורה לעץ היא רק שיטה אחת לחידוש רהיטים, ולא בטוח שדווקא היא מתאימה לכם. אז איך יודעים אם צריך לחדש את הרהיט באמצעות פוליטורה, לכה או צביעה, ואיך מחדשים רהיטים? מתחילים


מה זה פוליטורה לעץ

פוליטורה לעץ היא חומר מבוסס שלאק (שהוא שרף טבעי המופק ע"י חרקים) ואלכוהול. היא מספקת שכבת הגנה לרהיטי עץ ומעניקה להם ברק, ומומלץ לחדש אותה כשהרהיטים מתחילים להיראות עייפים או מוכתמים בנוזלים ובשומן. את הפוליטורה מורחים על הרהיט כגימור, ממש כמו לכה.

בעבר השתמשו בפוליטורה כמעט על כל הרהיטים, אבל היום השימוש בלכה נפוץ יותר, בעיקר כי נוח יותר להשתמש בה בייצור תעשייתי.

כיסאות עם פוליטורה לעץ

פוליטורה לעץ או לכה – איך מחליטים?

כמו שאמרנו, פוליטורה היא שיטה ותיקה למדי, והיום אפשר לחדש את הרהיט באמצעות לכה או צבע, אז איך בוחרים? אלה הדברים שאתם צריכים לשקול:

ספה אופי השימוש ברהיט – פוליטורה לעץ מספקת הגנה בסיסית לרהיט, אבל אם מדובר ברהיט שנוטה להתלכלך, למשל שולחן אוכל, מומלץ לחדש אותו באמצעות לכה סינטטית שמספקת הגנה טובה מפני נוזלים ושומנים.

ספה גוון הרהיט – פוליטורה בדרך כלל משנה את גוון העץ, ואם אתם מעוניינים לשמור על הצבע המקורי של הרהיט מומלץ להשתמש בלכה שקופה על בסיס מים.

ספה מצב הרהיט – פוליטורה לעץ ולכה מתאימות לרהיטי עץ שנמצאים במצב סביר אבל צריכים מתיחת פנים, אבל לפעמים העץ פשוט לא נראה טוב. במצב כזה מומלץ להשתמש בצבע אטום שיסתיר את העץ.

ספה מרקם העץ – פוליטורה נספגת בעץ, בניגוד ללכה שנמרחת על העץ ויוצרת שכבה חלקה למגע. אם אתם אוהבים את התחושה והמרקם של העץ פוליטורה תתאים יותר מלכה.

פוליטורה לעץ עם עיטורים

תהליך חידוש רהיט עם פוליטורה לעץ

לפני שנפרט את תהליכי חידוש הרהיט חשוב לציין – חידוש רהיטים יתקיים כמעט תמיד בבית המלאכה של הרפד, למעט רהיטים יוצאי דופן שאי אפשר להוביל. חשוב לברר עם הרפד עוד בשלב השיחה הראשונית מה מדיניות ההובלות שלו: מי דואג להובלה והאם היא כלולה במחיר. יאללה, נעבור לתכלס.

 

שלב ראשון – ניקוי ושיוף

זהו השלב המשמעותי ביותר בחידוש רהיטים עם פוליטורה לעץ, והוא גם הגורם העיקרי שישפיע על מחיר העבודה. הרפד ישתמש במסיר צבע כדי להוריד לכה ישנה וישייף את העץ. זמן השיוף מושפע מסוג הלכה ומכמות העיטורים שעל הרהיט: לכה פוליאוריטנית למשל היא קשה יותר להסרה, ורהיט עם עיטורים מצריך שיוף ידני שמקשה על העבודה.

אחרי הסרת כל שכבות הצבע והלכלוך הישנות הרפד ינקה את הרהיט בצורה יסודית ויוודא שאין עליו אבק או נסורת. זה גם הזמן למלא חריצים בעץ בחומר מילוי ולהבהיר כתמים (אפשר לעשות את זה באמצעות אקונומיקה, אבל לכל רפד יש את השיטות שלו).

 

שלב שני – מריחת שכבת בסיס

אם אתם מחדשים את הרהיט שלכם באמצעות פוליטורה לעץ בלבד, זה השלב האחרון מבחינתכם. הרפד ימרח לפחות 5 שכבות של פוליטורה (זה לוקח יום-יומיים, תלוי כמה זמן לוקח לשכבות להתייבש) והרהיט מוכן.

אם אתם מחדשים את הרהיט באמצעות לכה זה השלב שבו מורחים שכבת צבע בסיס שנקרא צבע בייץ. זה לא שלב חובה, אגב, אפשרי לגמרי למרוח לכה גם בלי להוסיף גוון לרהיט, אבל לא תמיד גוון העץ הוא הגוון שמתאים לכם לסלון.

כורסא לאחר חידוש

 

שלב שלישי – מריחת לכה

אחרי ששכבת הבסיס מוכנה הרפד ימרח לכה בהתאם לרמת ההגנה שהרהיט זקוק לה, וזהו – הרהיט מחודש.

תהליך חידוש רהיט נמשך כשבוע, תלוי במצב הרהיט. גם כאן, שווה לברר עם הרפד עוד בשיחה הראשונית כמה זמן הוא מעריך שייקח לו עד שהרהיט יחזור אליכם.

חידוש לכה על רהיט

מה משפיע על מחיר פוליטורה לעץ

כסף מחיר פוליטורה לעץ נע בין 300-3,000 ₪. זה טווח גדול מאוד, פשוט כי יש מספר גורמים שמשפיעים על מחיר חידוש רהיטים:

ספה עיטורים – כורסאות וכיסאות עם פיתוחים ועיטורים מיוחדים יצריכו שיוף ידני ולא במכונה, זה מוסיף שעות עבודה והופך את חידוש הרהיט למורכב.

ספה הסרת ציפוי ישן – אם ברהיט שלכם יש ציפוי פוליטורה ישן קל להסיר אותו לפני יישום הציפוי החדש, אבל הסרת ציפוי לכה או צבע יכולה לקחת כמה שעות ולייקר את מחיר חידוש הרהיט.

ספה מצב הרהיט – במקרים רבים לא מספיק לחדש רהיטים באמצעות פוליטורה לעץ ויש צורך בכל מני תיקוני נגרות, הדבקות ותיקוני הברגות יוסיפו למחיר חידוש הרהיט 250-600 ₪, תלוי בהיקף העבודות.

כורסא עם עיטורים לאחר חידוש לכה

מחיר פוליטורה לעץ

אז כמה תשלמו תכלס? אלו המחירים לחידוש רהיטים באמצעות פוליטורה:

כסף מחיר פוליטורה לכיסא נע בין 250-400 ₪, תלוי במורכבות העבודה.

כסף מחיר פוליטורה לכורסא פשוטה נע בין 400-800 ₪.

כסף מחיר פוליטורה לכורסא מורכבת נע בין 750-1,500 ₪, תלוי בזמן השיוף וכמות תיקוני הנגרות.

כסף מחיר חידוש שולחן אוכל עם לכה נע בין 500-1,500 ₪. 

כסף מחיר חידוש שולחן אוכל עם לכה כולל עבודות נגרות ושיוף מורכב נע בין 1,300-2,100 ₪, תלוי בגודל השולחן ומספר ההרחבות, ובמורכבות העבודה.

כסף מחיר פוליטורה לשולחן סלון נע בין 500-700 ₪, תלוי בגודל השולחן.

לב שימו לב – מחיר חידוש רהיטים משתנה מאוד בין רהיט לרהיט, במקרה של עבודה מורכבת במיוחד המחיר יכול לעלות גם ב-1,000 ₪, ותקבלו הצעת מחיר מדויקת רק אחרי שהרפד יראה את הרהיט ויעריך את היקף העבודה הנדרש.

המחירים גם לא כוללים ריפוד מחדש, פירוט על מחיר ריפוד כורסאות אפשר לקרוא כאן.

הכנת כיסא לחידוש פוליטורה

רפדים מומלצים לחידוש רהיטים

החלטתם לחדש את הספה עם פוליטורה לעץ, או שאתם מעדיפים לכה? בכל מקרה, כדאי שמי שיחדש לכם את הרהיט יהיה רפד אמין ומקצועי עם חוות דעת של לקוחות קודמים, וזה בדיוק מה שריכזנו לכם כאן ברשימת הרפדים המומלצים לחידוש רהיטים עם פוליטורה לעץ. מוזמנים לקרוא דירוגים וחוות דעת ולבחור ברפד שיחדש לכם את הסלון.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה פוליטורה?

פוליטורה היא חומר מבוסס שרף טבעי המעניק הגנה וגוון לריהוט עץ. מורחים אותו כגימור על הרהיט, וכדאי לחדש אותו כשהוא נשחק. 

איך לעשות פוליטורה לעץ?

לפני שמורחים את הפוליטורה על הרהיט משייפים אותו ומנקים אותו ביסודיות. לאחר מכן מורחים את הפוליטורה באמצעות מטלית. חשוב לשים לב – אם אין לכם ניסיון בעבודות מהסוג הזה, סביר להניח שלא תצליחו להגיע לתוצאה יפה ומקצועית, ועדיף שתיעזרו ברפד.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק