מוקד מידרג: 1-700-707-233

צילום מוצרים

נכון אומרים שתמונה שווה אלף מילים? אז במקרה של צילום מוצר, תמונה יכולה להיות שווה אלף קונים. היום, כשכבר אפשר לקנות כמעט כל דבר באינטרנט, צריך לדאוג שלמוצר שאתם רוצים למכור תהיה תמונה איכותית שתמשוך את העין של הלקוח. במדריך הבא נסביר איך מצלמים מוצר, איזה טכניקות צילום יש ומה המחיר של צילום מוצר בסטודיו ומחוץ לו.  


צילום מוצרים

צילום מוצר, כשמו כן הוא, נועד לצלם את המוצר שאנחנו רוצים להציג, ולהוציא אותו הכי אטרקטיבי שאפשר. קצת כמו צילומי תדמית, שהמטרה שלהם היא להוציא את המצטלם הכי טוב שאפשר, כך גם צילום מוצר מקצועי. כשאנחנו מדברים על צילום מוצר, אנחנו מתכוונים לצילום כל מוצר שעולה על דעתכם, החל ממזלג, סיר, קרם לחות ובגדים ועד ספה, מקרר ואפילו רכב.

 

צילום מוצרים

מה זה צילום מוצרים

צילום מוצר מקצועי מציג את המוצר לבדו, ללא רקעים ותוספות כלשהן. כלומר, בתוצאה הסופית נקבל תמונה של המוצר בלבד, ללא רקע, אשר מחדד את הצורה שלו, הטקסטורה, ומאפיינים ויזואליים נוספים. כל אלו נועדו למשוך את העין, ולהוציא את המוצר בצורה הכי מחמיאה ואיכותית.  

אחרי הצילומים, תוכלו לשלוח את התמונות לחברים או למסגר ולתלות בסלון. סתם. בעידן של היום, בו אפשר לקנות הכל באינטרנט והוויזואליות היא חזות הכל, צילום מוצר הוא כלי הכרחי בשיווק ללקוח. את התמונות שתצלמו תוכלו להעלות לאתר האישי שלכם, לאתרי מכירות באינטרנט, ליצור קטלוג, פרסומת, לפרסם ברשתות החברתיות ולמעשה לעשות בו שימוש כמעט בכל  פלטפורמת שיווק אפשרית (חוץ ממכירות בטלפון, סורי).

 

טכניקת צילום מוצר

טכניקת צילום מוצרים

צילום מוצר מקצועי נעשה בתנאי סטודיו (עוד על כך בהמשך), ובמהלכו נצלם את המוצר לבדו על גבי רקע חלק אחיד, שלרוב יהיה בצבע לבן ונקרא בשפה המקצועית "פקשוט". הרקע האחיד מאפשר לצלם "לצרוב" את המוצר מהרקע, כלומר, לחתוך את התמונה מהרקע ולהשאיר את המוצר לבדו, כדי שנוכל להדביק אותו על רקעים אחרים. ככה זה מוצר, אנטיפת. מהרגע בו אתם רוצים לצלם את המוצר, ועד שאתם מקבלים תמונה אטרקטיבית שלו, מתקיימים השלבים הבאים:

 

אחד הכנות - אחרי שסגרתם עם צלם, אתם מגיעים אל הסטודיו עם כלל המוצרים שאתם רוצים לצלם. זה חשוב, בגלל שאם לא תביאו את כל המוצרים במסה אחת, אלא בטפטופים לאורך היום, סשן הצילום יכול להתעכב, וחבל על כל דקה ותמונה שלא יצאה לפועל. בנוסף, חשוב לדעת שחלק מהצלמים מאפשרים לשלוח אליהם את המוצרים מבלי שתצטרכו להגיע אליהם, כך שאם אתם רוצים לחסוך בזמן ולא חשוב לכם להיות נוכחים בזמן הצילום, שווה לבדוק את האופציה מול הצלם.

 

מספר שתיים  צילום - הצלם יצלם את המוצר על גבי רקע אחיד וחלק (שכאמור לרוב יהיה לבן), ייצור תאורה מתאימה ויצלם ממספר זוויות, בהתאם לייחודיות המוצר. למשל, יש מוצרים שקופים העשויים מזכוכית או נירוסטה, אשר מצריכים תאורה ועבודת צילום מיוחדת על מנת להעביר את ההשתקפות שלהם בצורה איכותית.

 

שלוש עריכה – השלב האחרון בעבודה. באמצעות תוכנת עריכה הצלם יגזור את הרקע, יטשטש פגמים, ישחק עם הבהירות ויבצע פעולות עריכה נוספות, שיעשו את המוצר שלכם צעיר בעשרים שנה. אולי הגזמנו, אבל הבנתם את הקטע. בסיום התהליך הצלם ישלח לכם קובץ עם התמונות הערוכות, בו יהיו מספר תמונות לכל מוצר, והחגיגה רק מתחילה.

 

צילום מוצרים בטכניקת פקשוט

צילומי אווירה

בנוסף לצילום המוצרים הקלאסי, יש טכניקת צילום נוספת הנקראת "צילום אווירה", או "צילום קומפוזיציה". מדובר על צילום אומנותי יותר, בו הצלם עושה למוצר "סטיילינג" ומוסיף לו קישוטים ועזרים שישדרגו אותו. לדוגמה, אם אתם רוצים למכור צלחת, היא תראה אטרקטיבית יותר אם היא תצולם עם אוכל עליה, או שיהיה מונח לידה סכו"ם מהודר. לא ככה? או למשל, אם אתם רוצים לשווק סדרת מוצרי טיפוח, ניתן לצלם את כל מוצרי הסדרה יחד בנוסף לאביזרים נוספים, שיהפכו את המוצר הבודד לחלק מסדרה כוללת – שתסייע לכם בשיווק הסדרה כולה ולא רק מוצר ספציפי מתוכה. במקרה של צילום אווירה, הצלם יכול להחליט על אופן העיצוב, אך כמובן שאתם אלו שמחליטים, ואם יש לכם רעיונות מיוחדים, שתפו את הצלם וצרו אותם ביחד. בכל אופן, מדובר בעבודת צילום אשר דורשת יותר התעסקות, והיא עשויה לעלות יותר ממחיר צילום רגיל (על כך בפסקת המחירים). צילום אווירה לדוגמה:

 

צילום אווירה של מספר מוצרים

צלם מוצרים מקצועי

זה נכון שאתם יכולים לקחת את הסמארטפון שלכם, להעמיד את את המוצר שלכם על רקע הקיר הלבן שבסלון, לצלם כמה תמונות ולערוך אותם בקטנה בפוטושופ. אבל קחו בחשבון שגם הסמארטפון הכי מתקדם לא מחליף צילום של צלם מוצר מקצועי. אותו צלם מומחה לצילום מוצרים, לזוויות צילום מתאימות, כיוון תאורה ועריכה, שכאמור תוציא את המוצר בצורה מחמיאה שתעזור בשיווק שלו. בנוסף, אם בוחרים ללכת על צילום מוצר מקצועי, מומלץ ללכת על צלם מומחה בתחום, ולאו דווקא לצלם הוידיאו שצילם את החתונה שלכם. לא שאנחנו אומרים שהוא לא צלם מקצועי, פשוט אם כבר משקיעים בצילום מוצר מקצועי, עדיף ללכת על צלם מומחה, וכמובן אחרי שראיתם עבודות קודמות שלו והתרשמתם מהסגנון והאווירה.

 

צילום מוצר מקצועי בסטודיו

 


איפה מבצעים צילום מוצר

צילום מוצר מקצועי מתנהל בתנאי סטודיו. כלומר, או שהוא מתבצע בסטודיו של הצלם שקבעתם איתו, או שהוא מתבצע במקום עם תנאי סטודיו:  מקום סגור ללא הפרעה של אנשים. לדוגמה, אם רוצים לצלם מכונית לקטלוג, סביר שלא נביא את המכונית לסטודיו, אלא נביא את הצלם אל אולם התצוגה. במקרה כזה, עלות צילום המוצר תהיה גבוהה יותר, שכן הצלם מגיע עד אליכם יחד עם הציוד הנדרש, הכולל ציוד צילום, תאורה, רקע ועוד.

 

צילום מוצר של בקבוק אלכוהול

צילום מוצרים - מחיר

מחיר צילום מוצר מקצועי מושפע בעיקר מכמות המוצרים שתרצו לצלם. כלומר, ככל שיהיו לכם יותר מוצרים לצלם, כך יקטן המחיר שתשלמו פר צילום מוצר אחד. בנוסף, מחיר צילום מוצר מושפע מפרמטרים נוספים, כמו האם מדובר על צילום אווירה הכולל אביזרים ותוספות רבות, גודל המוצר ומורכבות הצילום. שכן בין אם מדובר במוצר גדול במיוחד או מוצר שדורש תאורה וזוויות צילום מיוחדות, העבודה הופכת למורכבת יותר.  

בגדול, מחיר צילום מוצר אחד נע בין 20-200 ₪, כשהמחיר ההתחלתי ליום צילום של 3-4 שעות עם צלם מקצועי מתחיל ב-800-1,000 ₪, ועשוי להגיע עד 1,400-2,000 ₪ ליום צילום מלא של 8 שעות.

שימו לב אם תרצו שהצילומים יערכו במקום אחר ולא בסטודיו, תצטרכו להוסיף למחיר צילום מוצר גם את עלות הנסיעה של הצלם, שיכולה להיות עוד כמה מאות שקלים בהתאם למרחק.


צלמי מוצרים מומלצים

צילום מוצר הוא אחד הכלים השימושיים היום לשיווק מוצרים, במיוחד בעידן של היום בו רוב הקניות נעשות באינטרנט. אם החלטתם ללכת על זה, תוכלו למצוא כאן צלמי מוצר מומלצים, המדורגים על ידי לקוחות קודמים. עברו על חוות הדעת, הגלריות של הצלמים ובחרו בהתאם במי להיעזר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך עושים צילום מוצרים?

צילום מוצר מקצועי נעשה בתנאי סטודיו, ובמהלכו מלצמים את המוצר לבדו על גבי רקע חלק אחיד, שלרוב יהיה לבן ונקרא בשפה המקצועית "פקשוט". לאחר מכן עורכים את התמונה וגוזרים את המוצר מתוך הרקע הלבן, כדי שנוכל להדביק את המוצר על רקעים אחרים, או להעמיד אותו לבדו ללא רקע בכלל. 

כמה עולה צילום מוצרים?

בגדול, מחיר צילום מוצר אחד נע בין 20-200 ₪, כשהמחיר ההתחלתי ליום צילום של 3-4 שעות עם צלם מקצועי מתחיל ב-800-1,000 ₪, ועשוי להגיע עד 1,400-2,000 ₪ ליום צילום מלא של 8 שעות.

איפה מצלמים מוצרים?

צילום מוצר מקצועי ניתן לעשות או בסטודיו צילום מקצועי, או במקום שמתקיימים בו תנאי סטודיו: מקום סגור ללא הפרעת אנשים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק