מוקד מידרג: 1-700-707-233

שמאי רכוש

שמאי רכוש יעזור לכם בהערכת נזקי רכוש וכתיבת חוות דעת מקצועית שתוכל לשמש אתכם במקרה של תביעה מול חברת הביטוח, תביעה בין שכנים או אפילו מול הקבלן ממנו רכשתם דירה. במאמר הבא נפרט על תהליך הבדיקה של שמאי רכוש, המחיר שלו ועוד פרטים שתעריכו.


שמאי רכוש

אם הייתה נזילה אצל השכנים, פרצה שריפה בדירה חלילה או שפתאום גיליתם שהרצפה בדירת הקבלן החדשה שרכשתם דיי עקומה ובגלל זה אתם מפסידים בטאקי, ככל הנראה תצטרכו להיעזר בשמאי רכוש.

שמאי הרכוש הוא זה שמעריך את הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מפגיעה ברכוש, כלומר את עלות תיקון הנזק והוצאות נוספות שהנזק גרר יחד איתו.
 

מתי להזמין שמאי רכוש

את שמאי הרכוש תזמינו בכמה מקרים:

אחד ערעור על הערכת שמאי רכוש של חברת הביטוח – כשנגרם נזק לרכוש והלקוח תובע את חברת הביטוח כדי לכסות את עליות התיקון, חברת הביטוח שולחת שמאי רכוש מטעמה. אנחנו רוצים להיות חשדנים אבל חברת הביטוח היא זו שמעסיקה ומשלמת לשמאי הרכוש מטעמה, ולכן סביר להניח שאולי תוצאות הבדיקה לא לגמרי יהיו לטובתכם.

כוכבית לפעמים הערכות השמאי שייתן שמאי רכוש מטעם הביטוח יהיו נמוכות משמעותית, וכתוצאה מכך גם הסכום שתקבלו מחברת הביטוח יקטן. יכול להיות שתרצו להיעזר במשאי רכוש מטעמכם שיספק הערכת שמאי נוספת.

שתיים הערכת שמאי לנזקי רכוש – כמו בדוגמאות למעלה, נזק לרכוש שלכם יכול להיגרם גם כתוצאה מתקלה אצל השכנים. במקרים כאלה תצטרכו לתבוע מהם את עלות התיקון.
 

נזקי מים להערכת משאי רכוש


מאזניים איך תדעו על איזה סכום לתבוע ואיך תשכנעו את בית המשפט? כאן נכנס לתמונה שמאי רכוש מטעמכם: השמאי יגיע למקום הנזק, יצלם, יתעד, יבדוק ויעריך את מידת הנזק ועלות התיקון. הוא יסכם את כל הפרטים בדוח, שנקרא גם חוות דעת שמאי רכוש, אותו תוכלו להציג בבית משפט. הערכה זו תוכל לשמש אתכם גם במקרה שהשכנים או חברת הביטוח שלהם יזמינו שמאי שלא יעריך את מלוא הנזק. לא שאנחנו רוצים לפתח בעיות אמון כמובן.

שלוש הערכת שמאי לנזקי בניה – עוד מקרה בו תצטרכו להיעזר בשמאי רכוש הוא הערכת נזקי בנייה. לרוב זה קורה לאחר כניסה לדירת קבלן חדשה, אז עלולים להתגלות ליקויים שונים. את עלות התיקון שלהם יאמוד שמאי רכוש ובהתאם לדוח שיפיק תוכלו להציג את הדרישה מהקבלן או בבית המשפט, במקרה של תביעה נגדו.
 

נזקי מים להערכת שמאי רכוש

חוות דעת שמאי רכוש

לאחר בחינת הנזק, שמאי הרכוש ימלא בפירוט רב את חוות הדעת. הפירוט והדיוק חשובים כי מדובר במסמך שיוכל לשמש כעדות בתביעה בבית משפט, ובמקרים מסוימים כל סעיף יכול להוסיף לתביעה עוד כמה אלפי שקלים.
 

מה תכלול חוות דעת שמאי רכוש

מספר 1 פירוט מילולי – שמאי הרכוש יפרט בדוח את פרטי המקום בו התרחש הנזק, מספר הדירה, הקומה וכל פרט אחר שיעזרו להוכיח בבית משפט כי אכן מדובר במקום ובנזק עליו מתקיים הדיון. בנוסף לתיאור במקום גם מתואר הנזק באופן מילולי.

מספר 2 תמונות – שמאי הרכוש מצלם את המקום והנזק ומצרף את התמונות לדוח, כי תמונה אחת שווה אלף מילים ואין כמו תמונה של המקום כדי להמחיש את מידת הנזק.

מספר 3 תוצאות מדידה – אם כחלק מהבדיקה השמאי ישתמש במכשירים שונים כדי לאמוד את מידת הנזק, הוא יציין את הנתונים שיתקבלו בחוות הדעת. לדוגמא, אם הזמנתם שמאי להערכת נזקי מים, הוא ישתמש במכשיר למדידת הלחות בחלל, ויציין את התוצאה בדוח.

מספר 4 הערכת שווי הנזק – לבסוף שמאי הרכוש יציין בחוות הדעת את הערכת הנזק והעלות הכספית של התיקון בעקבות הבדיקות שערך, ולשם כך התכנסנו.
 

שמאי רכוש כותב חוות דעת שמאי רכוש

מחיר שמאי רכוש

יש 2 דרכים עיקריות לתמחור העבודה של שמאי הרכוש:

מחיר אחוז מהסכום הנתבע – המחיר שגובה שמאי הרכוש יהיה תלוי בגודל הנזק ובמורכבות עבודת הבדיקה, כשהוא בדרך כלל יהיה 5% מסכום התביעה. כך, בתביעה על נזק של עד 50,000 ₪, שמאי רכוש יגבה בין 2,500-5,000 ₪.

מחיר סכום קבוע - יש שמאי רכוש שיגבו מחיר עבור הבדיקה עצמה, ותוספת מחיר עבור הגשת חוות דעת כתובה. כך, לדוגמא, מחיר בדיקת שמאי רכוש של נזקים בבניין הוא 3,000 ₪, והוא מורכב מ-1,500 ₪ עבור הבדיקה + 1,500 ₪ נוספים עבור הגשת הדוח.

לב כדאי לבדוק מראש מה שיטת התמחור של שמאי הרכוש מולו אתם עובדים, כדי שתדעו למה לצפות בסיום העבודה.


שמאי רכוש מומלצים

אם חלילה הרכוש שלכם ניזוק, עכשיו אתם יודעים ששמאי רכוש הוא בעל המקצוע לפנות אליו, וגם תדעו להעריך את מה שהוא יעשה בעצמכם. אספנו עבורכם רשימת שמאי רכוש מומלצים שיאמדו את הנזק שנגרם ויתנו לכם הערכה כנה ומקצועית. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה שמאי רכוש?

שמאי רכוש הוא בעל מקצוע שתפקידו להעריך את הנזק שנגרם לרכוש שלכם כתוצאה מגורמים שונים כמו מים, שריפה, בנייה לקויה וכו'.

מתי להזמין שמאי רכוש?

שמאי רכוש תזמינו לרוב כשיש צורך בערעור על חוות דעת שכבר התקבלה משמאי רכוש מטעם הביטוח בעקבות תביעת ביטוח שהגשתם. סיבה נוספת לשכירת שירותיו של שמאי רכוש היא לצורך תביעה פרטית מול שכן עקב נזק שנגרם מבעיה שמקורה בדירה שלו או מול קבלן שמסר לכם דירה עם ליקויים.

מה זה חוות דעת שמאי רכוש?

חוות דעת שמאי רכוש היא מסמך ששמאי רכוש כותב בעקבות הערכת הנזק. חוות בדעת תכיל פירוט מילולי של המקום והנזק, תמונות, נתוני ממדידות שונות שעשה ומסקנות הנוגעות לעלות הנזק.

מה מחיר שמאי רכוש?

שמאי רכוש מתמחרים את עבודתם בשני אופנים שונים: כ-5% מסכום התביעה או בסכום קבוע המורכב מהבדיקה עצמה (כ-1,500 ₪) והגשת דוח (כ-1,500 ₪).

אנשים שהתעניינו בשמאי רכוש התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק