עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עריכת צוואה - מחיר

מחיר עריכת צוואה מתחיל מ-2,500 ₪ לצוואה סטנדרטית ליחיד, ובמקרה של צוואה הדדית היא עשויה לטפס עד 10,000 ₪. אבל, מחיר עריכת צוואה יכול להיות חינם לגמרי אם תבחרו לכתוב אותה לבד בעצמכם. רגע לפני שאתם תופסים דף ועט ומתחילים לכתוב, בואו נבין לעומק מתי כן רצוי להיעזר בעורך דין ומה עוד עשוי להשפיע על מחיר עריכת צוואה.


מחיר עריכת צוואה

כשאנחנו עומדים בפני עריכת צוואה, למעשה ישנן ארבע אפשרויות: עריכת צוואה בפני עדים, עריכת צוואה בפני רשות, עריכת צוואה בכתב יד ועריכת צוואה בעל פה. צוואה בפני רשות תחייב אתכם לעמוד בפני רשות משפטית (ולשלם על השירות בהתאם), אך גם לשאר הצוואות עשויות להיות עלויות כספיות, ותלויות בעיקר בשאלה האם תרצו להיעזר בעורך דין: 

 

מחיר צוואה בפני עדים

אחת הצוואות הנפוצות ביותר היא צוואה בפני עדים, בה מחתימים שני אנשים ללא אינטרס על הצוואה, כדי שתהיה אמינה משפטית. במקרה זה ניתן לכתוב את הצוואה בצורה עצמאית או בעזרת עורך דין, כאשר טווח המחירים בשטח עומד על 4,000-2,500 ₪ לא כולל מע"מ. אם הצוואה מורכבת במיוחד, מחיר עריכת הצוואה עשוי להגיע גם ל-5,000 ₪. 

 

חתימה על צוואה בפני עדים

 

מחיר צוואה בפני רשות

צוואה בפני רשות נחשבת גם כן לצוואה נפוצה ואמינה, שכן היא דורשת אישור של רשות משפטית: שופט, דיין בבית דין רבני, רשם הירושות או נוטריון. במקרה של עמידה בפני שופט, דיין או רשם הירושות, תצטרכו לשלם אגרה על קבלת האישור. במקרה של עמידה בפני נוטריון, לא תצטרכו לשלם אגרה אלא רק תשלום על פעולת האישור אותה הוא נותן. ובמילים אחרות:

 

כסף מחיר אגרה - אם בוחרים לעמוד בפני שופט, דיין או רשם הירושות, מחיר האגרה, נכון לשנת 2024 יעמוד על 478 ₪, אותה תוכלו לשלם בצורה מקוונת, באמצעות שובר בבנק הדואר או בעמדת תשלום אוטומטית במשרדי רשות הירושות. במקרה של בית דין רבני, ניתן לשלם את אגרת עריכת הצוואה באתר זה, או בבתי הדין.

 

כסף מחיר נוטריון - אם בחרתם להעזר בנוטריון לעריכת צוואה, מחיר אישור עריכת צוואה בשנת 2024 יעמוד על 277 ₪ לחתימת אדם יחיד על הצוואה, ועוד 138 ₪ לכל חותם נוסף.

 

לב שימו לב - אם בחרתם בצוואה שתאושר על ידי נוטריון, וגם בחרתם להיעזר בו לצורך כתיבת הצוואה (שכן כל נוטריון הוא גם עורך דין), אל תשכחו שמדובר על שתי עלויות נפרדות. במקרה הזה, תצטרכו לשלם לעורך הדין גם על פעולת עריכת הצוואה (בין 2,000-3,500 ₪), וגם על אישורה הנוטריוני.

 

מתן אישור לעריכת צוואה בפני רשות

 

מחיר צוואה בכתב יד

צוואה בכתב יד, כשמה כן היא, נעשית בכתב ידו של עורך הצוואה, ולכן אין לה מחיר כלל. אבל, יש לקחת בחשבון שהאמינות של עריכת צוואה בכתב יד יכולה להיות מוטלת בספק, והיא עשויה שלא להתקבל במלואה או אפילו להתבטל.

 

מחיר צוואה בעל פה

מדובר על צוואה נדירה במיוחד, בה עורך הצוואה על ערש דווי וללא יכולת לכתוב אותה בעצמו. במקרה זה, האדם משמיע בעל פה את צוואתו בפני שני עדים, אשר כותבים את דבריו במסמך זיכרון דברים. את המסמך מפקידים אצל רשם הירושות בתוך חודש, ומשלמים אגרת הפקדה (פירוט העלות בהמשך). 


מחיר עריכת צוואה הדדית

בניגוד לצוואה רגילה, צוואה הדדית היא צוואה בה שני בני זוג מחליטים להוריש את רכושם אחד לשני, במקרה פטירה של אחד מהם. בנוסף לשוני הזה, בגלל שמדובר בצוואה קצת יותר מורכבת. מחיר עריכת צוואה הדדית יהיה גבוה יותר ממחיר צוואה רגילה, ויעמוד על 5,000-2,500 ₪ במקרים סטנדרטים, כשצוואות הדדיות מורכבות הכוללות רכוש רב, בדומה לצוואה רגילה, עשויות להעלות את המחיר בכמה מאות שקלים, ולהגיע ל- 10,000 ₪.

 


מה משפיע על מחיר עריכת צוואה

למרות שמחיר צוואה סטנדרטית מתחיל מ- 2,500 ₪, יש לא מעט גורמים שעשויים להוביל לעלייה במחיר:

טופס עריכת צוואה  מורכבות הצוואה – ככל שיש לנו יותר רכוש, נכסים והוראות חלוקה, כך עריכת הצוואה הופכת מורכבת יותר, ואיתה עולה המחיר. אם יש לכם נכסים בחו"ל, עסק בבעלותכם, חשבונות בנק, חסכונות, מניות, חפצים ועוד, כך גדלה עבודתו של עורך דין. בנוסף, אם יש לכם גם הוראות חלוקה מיוחדות, תנאים ומועד הורשה שונה לכל אחד, כך גדלה עבודת עריכת הצוואה. אם נדבר תכל'ס, עבור אדם נשוי עם ילדים, ללא עסק בבעלותו, מחיר עריכת הצוואה יהיה בסביבות 3,000 - 2,500 ₪.אבל במקרים מורכבים יותר המחיר יכול להגיע גם ל-5,000 ₪.  

 

בית עורך דין עד הבית – אם תתקשו להגיע עד למשרדו של עורך הדין ותרצו שהוא יבוא אליכם, זה אפשרי, אבל כמובן שזה ידרוש תוספת מחיר. בממוצע, אם מזמינים את עורך הדין הביתה מחיר עריכת צוואה יעלה בעוד 500-700 ₪, בהתאם למרחק ולזמן.

 

עריכת צוואה על ידי עורך דין בבית

 

מחיר אגרת הפקדה – לאחר כתיבת צוואה, ניתן להפקיד את הצוואה אצל רשם הירושות, ובכך לאפשר למצוא את הצוואה בקלות ובנוחות. חוץ מצוואה בעל פה (שם חלה חובת הפקדה) בשאר המקרים אין חובה להפקיד את הצוואה, וזה עניין של בחירה. אם כן תרצו להפקיד, תצטרכו להוסיף למחיר עריכת הצוואה גם את מחיר אגרת ההפקדה, שעומדת על 119₪ (נכון לשנת 2024). גם במקרה הזה, ניתן לשלם את האגרה באתר המקוון, בבנק הדואר או במשרדי הרשם.


הוזלת מחיר עריכת צוואה

הדרך הכי טובה להוזיל את עריכת הצוואה היא לערוך אותה לבד, ובכך לא לשלם כלל לעורך דין. אבל כל עוד לא למדנו את תחום הצוואות לעומק הכישורים שלנו לכתיבה ועריכת הצוואה אינם גבוהים במיוחד, והסיכוי שלנו לטעות גבוה. במקרים בהם אנחנו בוחרים לא להיעזר בבעל מקצוע, הצוואה עשויה להיערך בצורה חובבנית, ללא דיוקים וברמת אמינות בעייתית (כמו למשל צוואה בכתב יד), הצוואה עשויה שלא לקבל אישור, להתקיים באופן חלקי ואף להתבטל. לכן, עד כמה שיהיה נחמד להוזיל את עריכת הצוואה, במקרים כאלה יהיה נחוץ בכל זאת להיעזר בעורך דין, שגם יוכל לערוך עבורכת צוואה מדויקת וגם לייעץ לכם בעניין.   

 

תשלום על עריכת צוואה

עורכי דין מומלצים לעריכת צוואה

כשעומדים בפני כתיבת צוואה, התייעצות עם עורך דין יכולה להיות קריטית, ואפילו הכרחית. אם אתם מחפשים אחד כזה, ריכזנו עבורכם המלצות על עורכי דין המתמחים בעריכת צוואות, ומדורגים על ידי לקוחות קודמים. בסיום התהליך נתקשר לבקש גם מכם חוות דעת, ונשמור על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עריכת צוואה?

מחיר עריכת צוואה נע בין 1,200-1,500 ש"ח בדרך כלל לצוואה רגילה, ועולה ככל שהצוואה מורכבת וכוללת רכוש רב והוראות חלוקה מפורטות. במקרים מורכבים מחיר עריכת צוואה עשוי לטפס עד 3,000 ואפילו 4,000 ש"ח. 

איך מחשבים מחיר עריכת צוואה?

אם בוחרים להיעזר בעורך דין לצורך עריכת צוואה, יש כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על המחיר: ראשית, ככל שהצוואה כוללת רכוש מורכב יותר כמו נכסים בארץ ובחו"ל, חשבונות בנק, עסקים, מניות ורכוש פיזי, ככה עבודתו של עורך הידן בעריכת הצוואה גדלה, ואיתה המחיר. בנוסף, אם יש לכם הוראות חלוקה מפורטות, תנאים ומספר רב של יורשים, עבודת עריכת הצוואה מתארכת גם כן. שנית, במידה ובוחרים לערוך צוואה בפני רשות, יש להוסיף למחיר עריכת צוואה גם את תשלום אגרת הרשות, שבדרך כלל תוסיף למחיר עוד 235-243 ש"ח. ושלישית, אם תבקשו מעורך הדין לבוא עד הבית שלכם ולא ליסוע עד המשרד שלו, תצטרכו להוסיף למחיר עריכת צוואה עוד 500-700 ש"ח, בנוסף למחיר העבודה על הצוואה. 

 

כמה עולה צוואה הדדית?

מחיר עריכת צוואה הדדית יהיה גבוה יותר משל צוואה רגילה, ויעמוד בדרך כלל על 1,800-2,000 ₪ במקרים סטנדרטים. ככל שבני הזוג בעלי רכוש רב ומורכב יותר, מחיר צוואה הדדית עשוי לעלות בכמה מאות שקלים, ואפילו באלפים. 

אנשים שהתעניינו בעריכת צוואה - מחיר התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק