עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

כיוון תריס חשמלי

 

אם התריס החשמלי שלכם החליט לעצור במקומות לא מתאימים על דעת עצמו, יכול מאוד להיות שיש צורך לכוון אותו. החדשות הטובות הן שאם זו באמת הבעיה, כיוון תריס חשמלי על ידי טכנאי תריסים יעלה בממוצע כ-300 ש"ח. החדשות הפחות טובות הן שבעיה בכיוון של התריס מעידה הרבה פעמים על בעיה במנוע, או באחד המנגנונים האחרים. את כל הפרטים על כיוון תריס חשמלי, מחירים והמלצות  - תמצאו כאן.

 


כיוון תריס חשמלי

כיוון תריס חשמלי הוא בעצם הגדרה של נקודות העצירה של התריס החשמלי. הכיוןן מונע מהתריס לרדת אחרי שהוא נסגר על הרצפה או להמשיך לעלות אחרי שהוא נגלל לכדי פתיחה מלאה. האופן בו מכוונים את התריס תלוי בסוג התריס החשמלי שיש לכם:

רשת כיוון תריס חשמלי עם מנוע רגיל: במנוע רגיל, כלומר מנוע עם תבריגים (ההגדרה המקצועית לחריצים שעל הברגים, אם אתם לא עוקבים אחרי האקדמיה ללשון), יהיה תרשים של היצרן על המנוע עצמו שיסביר איך לכוון את התריס בעזרת מברג.

רשת כיוון תריס חשמלי עם מנוע סומפי: בתריסים החשמליים של חברת סומפי ישנם לחצנים על המנוע שבעזרתם מכוונים את התריס.

רשת כיוון תריס חשמלי עם שלט: בתריס עם שלט ניתן לכוון את התריס דרך שינוי הגדרות השלט עצמו. אפשר לבדוק על המנוע אם יש הוראות כיוון מכניות, אך סביר שלא יהיו, ואז הכיוון הוא באמת בשלט.

 

כיוון תריס חשמלי

 


מתי נצטרך כיוון תריס חשמלי

ברוב המקרים, כיוון תריס חשמלי יעשה כפעולה משלימה, מאחר וצריך לכוון מחדש את התריס בכל פעם שמתקנים אותו: החלפת מנוע, החלפת רצועות, החלפת נשאים וכו'. המקרים בהם תדרשו לעשות כיוון תריס כעבודה שלעצמה הם נדירים. 

דוגמא למקרה כזה היא אם התריס נסגר על חפץ כלשהו, ו"למד" מחדש את נקודות הקצה שלו באופן לא נכון. במקרה כזה אסור בשום פנים ואופן לנסות להרים את התריס החשמלי לבד, אלא להתקשר לבעל מקצוע שיסביר לכם איך לעשות זאת בלי לגרום נזק שידרוש עבודת תיקון מסיבית יותר. 

בכל אופן, אם אתם רואים שהתריס נעצר בנקודה לא רצויה, תמיד כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע שבכמה שאלות יוכל להגיד לכם אם הבעיה היא בכיוון של התריס, במנוע, או באחד מהמנגנונים האחרים בכלל. שיבוש במנגנון הכיוון של התריס הוא לרוב אינדיקציה לבעיה אחרת, ואם זה המקרה אתם עלולים לגרום לתריס נזק שיהיה יקר מאוד לתקן. 

 


מחיר כיוון תריס חשמלי

מחיר כיוון תריס חשמלי נע בין 270 ל-500 ש"ח, כשהמחיר הממוצע עומד על 300 ש"ח לכיוון. 

גורמים שעלולים להשפיע ולהעלות את המחיר הם:

חיצים כפולים גודל התריס - כיוון תריס גדול במיוחד יעלה יותר.

חיצים כפולים ארגז גלילה - בבניינים ישנים ארגז הגלילה עשוי להיות מותקן בחוץ, והדרך היחידה להגיע אליו היא באמצעות סנפלינג. גם מקרה כזה מייקר את עלות העבודה. 

חיצים כפולים שלט - אם התריס שלכם נשלט ע"י שלט, סביר שהמחיר לכיוון מחדש שלו ינוע בין 350 ל-450 ש"ח, מכיוון שכיוון דרך שלט דורש מיומנות ספציפית יותר מכיוון מכני.

שימו לב – אם כיוון התריס נעשה כחלק מעבודה אחרת (החלפת מנוע, החלפת שלבים וכדומה), בעל המקצוע לא אמור לגבות עליו תשלום בנפרד.

 

תריס חשמלי במטבח

כיוון תריס חשמלי לבד

כעיקרון אין בעיה לכוון תריס חשמלי לבד. יחד עם זאת, ההסיכון העיקרי הוא שתגלגלו אותו יותר מידי, ואז הוא עלול "לברוח" למעלה, מה שידרוש סידור מחדש שלו בתוך המסילה. עם זאת, זה המקום לשוב ולהזכיר – אל תנסו לכוון את התריס לבד אם אתם לא יודעים בוודאות, אחרי התייעצות עם בעל מקצוע, שזאת הבעיה. אתם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת. 


בעלי מקצוע מומלצים לכיוון תריס חשמלי

אם יש דבר אחד שלמדנו, הוא שתמיד עדיף להתייעץ עם בעל מקצוע לפני שמתעסקים עם כיוון תריס חשמלי. לכן ריכזנו לכם רשימה של מתקני תריסים חשמליים מדורגים, עם המלצות מלקוחות קודמים. בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה כיוון תריס חשמלי?

מחיר כיוון תריס חשמלי יכול לעלות עד כ-500 ש"ח, אבל ברוב המוחלט של המקרים יעלה באזור ה-300 ש"ח.

אפשר לכוון תריס חשמלי לבד?

אפשר לכוון תריס חשמלי לבד, אם הבעיה היחידה היא שהתריס לא מכוון. כדאי לוודא זאת לפני שמתחילים לעבוד.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק