מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי ריפודים לרכב

ניקוי ריפודים לרכב כדאי לעשות כשיש הרבה כתמים או כתמים שקשים להסרה, או פשוט כשאתם חושבים שהריפודים שלכם זקוקים לקצת יותר משואב אבק אבל אין לכם זמן או חשק לנקות אותם בעצמכם. אז מה כולל ניקוי ריפודים לרכב, כמה עולה ניקוי ריפודים וכל כמה זמן צריך לעשות אותו? הדקו חגורות, אנחנו מתחילים!


למה לעשות ניקוי ריפודים לרכב?

לכלוך, כתמים ושימוש תדיר ברכב יכולים לגרום לריחות לא נעימים ולחיידקים להצטבר בריפוד. ניקוי ריפודים לרכב אולי לא ימנע בלאי שנגרם משימוש בריפודים, אבל הוא יכול לתרום לשמירה על בריאותכם ולהפוך את הרכב לסביבה הרבה יותר נעימה לשהות בה, ממש כמו חדר בבית שמנקים ומאווררים מפעם לפעם.

 

ניקוי ריפודים לרכב

 


כל כמה זמן כדאי לעשות ניקוי ריפודים לרכב?

לרוב מומלץ לבצע ניקוי ריפודים מקצועי לרכב פעם בשנה, אבל זה תלוי בשימוש - אם ברכב שלכם נוסעים ילדים או בעלי חיים, הכיסאות בהירים או שאתם לא מקפידים על ניקוי תקופתי פשוט, ייתכן וניקוי ריפודים לרכב פעם אחת בשנה לא יספיק לכם.


מה כולל ניקוי ריפודים לרכב?

ניקוי ריפודים לרכב לרוב יתבצע בבית הלקוח ויכלול בדרך כלל ניקוי של המושבים בלבד. ניקוי של שטיחוני הרכב ורצפת הרכב יהיו בתוספת תשלום ולא כל בעלי המקצוע מנקים אותם.

שימו לב, ניקוי ריפודים לרכב וחידוש ריפודים לרכב זה לא אותו דבר! בניקוי ריפודים לרכב הכוונה היא ניקוי עמוק ומסיבי של הריפודים, והוא נעשה על ידי חברות ניקיון (שלרוב גם יתמחו בניקוי ספות, מזרונים וריפודים לבית). בחידוש ריפודים לרכב הכוונה להוצאת הריפודים ותפירת ריפודים חדשים למושבים, והוא נעשה על ידי רפדים ומחדשי רהיטים. ייתכן שיש בעלי מקצוע שמתמחים בשתי העבודות או יודעים להמליץ על בעל מקצוע מתחום ההתמחות האחר, אבל פעולות החידוש והניקוי הן שתי פעולות שונות בתכלית.

שואב אבק שחור כשחברות ניקיון מדברות על חידוש ריפודים לרכב, הרבה פעמים הכוונה היא שהניקוי יגרום לריפודים להיראות חדשים, ולכן שווה לבדוק מראש מה הכוונה.

ניקוי ריפודים לרכב בעזרת מכונה

 


תהליך ניקוי ריפודים לרכב

שואב אבק שחור אם מדובר על מושבי בד, בעל המקצוע קודם כל יעבור על הריפוד עם חומר ייעודי ויבריש בעזרתו את האזורים המוכתמים. בשלב הבא הוא ישתמש במכונת הזרקה-יניקה, שדומה לשואב אבק גדול ועובדת בסוג של סירקולציה: מתיזה מים בלחץ (הזרקה) ושואבת אותם תוך כדי (יניקה), כך שהמושבים נשארים לחים ולא רטובים. במקומות עם כתמים שקשים יותר להסרה מנקה הריפודים יבריש ויעבור עם המכונה כמה פעמים.

עיקר שיטת ניקוי הריפודים ברכב הוא בעזרת המכונה, אבל בשאר תהליך הניקוי לכל בעל מקצוע תהיה העדפה אחרת - חלק מבעלי המקצוע יבחרו גם לשאוב אבק לפני השימוש במכונה, וחלק ישתמשו בחומרים נוספים לאחר מכן, כמו חומר מרכך לבד. 

שואב אבק שחור אם מדובר על ניקוי מושבי עור ברכב, מנקה הריפודים ישתמש בחומרי ניקוי, אבל כיוון שהעור מצריך עדינות רבה יותר, כל עבודת הניקוי תהיה ידנית ולא עם המכונה, ולכן גם תעלה יותר (כפי שנפרט בהמשך).

 

מושבים לפני ואחרי ניקוי ריפודים לרכב

 


כמה זמן לוקח ניקוי ריפודים לרכב?

בתכל'ס, ניקוי ריפודים לרכב לוקח בין שעה לשעתיים. רכב גדול או מלוכלך במיוחד ידרוש יותר זמן עבודה, לרוב לא יותר משלוש שעות, אבל הנה הקאץ' - זמן הייבוש לוקח כ-12 שעות, ויש בעלי מקצוע שימליצו לחכות אפילו יותר: משאירים את החלונות חצי פתוחים או פתוחים לגמרי, ומחכים לייבוש מלא. בזמן הזה אסור לנסוע ברכב בכלל, וחייבים לחכות שהריפודים יתייבשו באופן מוחלט. אם תשבו עליהם כשהם עדיין לחים, הרכב יתחיל להסריח וחבל על כל העבודה והכסף שהשקעתם.

שיטה נוספת לייבוש הרכב היא להשאיר את הרכב סגור עם מזגן על חום למשך 1-3 שעות, אבל זו שיטה פחות מומלצת. בדיוק כמונו, לפעמים גם הרכב שלנו צריך לעצור לרגע ולקחת אוויר.


האם יש ריחות וכתמים שניקוי ריפודים לרכב לא יצליח לפתור?

חשוב לדעת שלא כל הכתמים ניתנים להסרה, בעיקר כאלה שהמקור שלהם הוא חומר עם חומציות גבוהה. מנקה הריפודים יעשה כמיטב יכולתו, אבל אם במקרה נשפך לכם שמן בחזור מהסופר או איזה פצע שנפתח לילד השאיר חותם - כדאי שתנמיכו ציפיות. מעור, לעומת הבד, רוב הכתמים יורדים, כך שאם המושבים ברכב שלכם מעור - יש עוד תקווה.

בעיה אחרת שניקוי ריפודים לרכב לא יפתור לכם היא עובש. עובש כמעט תמיד ינבע ממקור חיצוני או מים שחודרים או עומדים. במקרה כזה לא משנה כמה נקי יהיה הרכב שלכם, הריח כנראה לא יעבור וכדאי לגשת למוסך ולפתור את הבעיה מהשורש.

 

ריפוד מוכתם לפני ניקוי

ניקוי ריפודים לרכב באופן עצמאי

ניתן לבצע ניקוי ריפודים לרכב באופן עצמאי באמצעות חומרים כמו פרוטאין ספוטר, אותו תוכלו לקנות עצמאית או דרך בעל המקצוע.

עם זאת, ניקוי ריפודים לרכב באופן עצמאי זו עבודה לא קלה, והיא יכולה לקחת בין 5-8 שעות.

לאחר זמן, הריפודים ברכב מאבדים מהרעננות של הצבע בגלל השימוש, ולכן ניקוי כתם נקודתי בעזרת חומר ניקוי לריפודים אולי יוריד את הכתם, אבל ישאיר אחריו "כתם ניקיון", מה שעדיין לא ייתן לריפוד מראה חלק ונקי לגמרי.


ניקוי ריפודים לרכב - מה חשוב לדעת לפני שמזמינים בעל מקצוע?

חשוב לוודא שיש נקודת חשמל ומקור מים בקרבת הרכב שלכם, כדי שבעל המקצוע יוכל לחבר ולמלא את המכונה. במידה ואתם בוחרים לבצע ניקוי ריפודים לרכב בחורף, כדאי לדאוג שהחניה שלכם תהיה מקורה.

נקודה חשובה נוספת היא תיאום ציפיות. לרוב בעל המקצוע יעשה תיאום ציפיות עוד בטלפון ויבקש מכם לשלוח תמונות ולתאר מה בדיוק קרה לרכב, כך שהוא יוכל להגיד לכם מראש אם יש כתמים שלדעתו לא יירדו.

אחריות על ניקוי ריפודים לרכב

ניקוי ריפודים לרכב הוא קצת טריקי, כי אי אפשר באמת לקחת אחריות על ניקיון. לרוב בעלי המקצוע יתנו אחריות במקרה של נזק לריפודים או לצבע שלהם שקרה בזמן הניקוי. אם במהלך הניקוי בעל המקצוע יבחין בכתם שלא יורד שלא זוהה בשלב תיאום הציפיות, הוא יעדכן אתכם באותו רגע כדי שלא תופתעו בסיום התהליך.


איך שומרים על ריפוד נקי?

כמו כל דבר שנמצא בשימוש יומיומי, גם הריפוד טבעו להתלכלך. אבל אם בכל זאת אתם רוצים לשמור עליו לאורך זמן, מומלץ לעשות כל כמה חודשים ניקוי ריפודים פשוט (לא מקצועי), ולהימנע מלשבת עם בגדים רטובים על המושבים. 

 

ניקוי ריפודים ידני לרכב מעור

ניקוי ריפודים לרכב - מחיר

מחיר ניקוי ריפודים לרכב נקבע לפי מספר המושבים אותם תרצו לנקות.

מחיר מחיר ריפוד בד נע בין 70-90 ₪ למושב, כך שמחיר של ניקוי ריפודי בד לרכב פרטי עם 5 מקומות נע בין 350-450 ₪.

מחיר מחיר ריפוד עור נע בין 100-120 ₪ למושב, כך שמחיר של ניקוי ריפודים לרכב פרטי עם 5 מקומות עם ריפוד עור הוא 500-600 ₪.

סימן קריאהשימו לב שבעל מקצוע שמגיע לניקוי ריפודים לרכב לוקח מחיר מינימום לביקור בסך 300-350 ₪, ולכן לא מומלץ להזמין חברת ניקיון בשביל מושב אחד. כדאי לשלב כמה שיותר דברים שדורשים ניקוי; רכבים נוספים, ספות או שטיחים. ניתן לנקות גם מושבים שהם לא מלוכלכים לגמרי.

מחיר מחיר ניקוי שטיחונים ברכב הוא תוספת תשלום של בין 20-40 ₪ לשטיחון.


מנקי ריפודים מומלצים לניקוי ריפודים לרכב

אחרי שקראתם והבנתם בדיוק מה כולל ניקוי ריפודים לרכב וכמה זה עולה, הגיע הזמן להיפטר מהכתמים והריחות הרעים ולהתקשר לבעל מקצוע. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של חברות ניקיון מומלצות לניקוי ריפודים לרכב, שקיבלו חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים - כך שכל מה שנותר זה רק לבחור מי יגרום לריפוד ברכב שלכם להיראות כמו חדש.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה ניקוי ריפודים לרכב?

מחיר ניקוי ריפודים לרכב נקבע לפי מושבים. מחיר ריפוד בד הוא 70-90 ₪ למושב, ומחיר ריפוד עור הוא 100-120 ₪ למושב.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק