עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין נהיגה בשכרות

אם שוטר אותת לכם לרדת לשולי הדרך בדיוק כשחזרתם מיציאה עם חברים, מן הסתם כבר שמעתם את המילים פסילה מנהלית, השבתת רכב ואולי כבר הוגש נגדכם כתב אישום על נהיגה בשכרות. עורך דין נהיגה בשכרות יוכל לסייע למזער נזקים, ולנסות להמיר את העונש משלילת מינימום של שנתיים לעונש קל יותר. איך זה עובד, מה בדיוק תפקידו של עורך דין נהיגה בשכרות ומה האותיות הקטנות - במאמר שלפניכם


עורך דין נהיגה בשכרות

כשחושבים על נהיגה בשכרות, מה שעולה בראש זה כמה בקבוקי אלכוהול ונהג חסר אחריות על ההגה. בפועל, רוב הנהגים שנעצרים על נהיגה בשכרות כלל לא מתאימים לתיאור, וחלקם עברו את הכמות המותרת מבלי שאפילו ידעו. למרות שקשה להרגיש זאת, גם כמויות קטנות של אלכוהול משפיעות על המוח ומאיטות את תגובות הגוף. בכביש, כל שנייה של עיכוב מתורגמת לכמה מאות מטרים נוספים שהרכב עובר - ולכן על פי חוק מותר לנהוג רק תחת כמות קטנה מאוד של אלכוהול.

ומה הבעיה? שמהרגע שעברתם את הכמות המותרת החוק עיוור. לא משנה כמה אלכוהול שתיתם, העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות הוא מינימום של שנתיים שלילת רישיון. זאת אומרת שמרגע שעברתם את הכמות המותרת, ולא משנה אם במעט או כפול שתיים ושלוש, אם תורשעו בבית משפט העונש הנמוך ביותר שתוכלו לקבל יהיה שלילת רישיון לשנתיים.

נוסף על שלילת רישיון בפועל, עונשים נלווים שיינתנו בדרך כלל הם שלילה על תנאי וקנס כספי. במקרים חריגים, כמו אזורים ספציפיים או עברה כבדה יותר, יינתן גם מאסר על תנאי.

ניידת מעצר על נהיגה בשכרות

 

מהי נהיגה בשכרות על פי החוק?

החוק מגדיר נהיגה בשכרות בדרכים הבאות:

אחד אדם שנוהג תחת השפעת סמים מסוכנים.

שתיים אדם שנמצא בגופו ריכוז אלכוהול גבוה מ-50 מיליגרם ב-100 מיליליטר דם.

שלוש אדם שנמצא בגופו מעל 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. עם זאת, בפועל ניידת משטרה תעכב אתכם רק אם בבדיקה יצאה תוצאה מעל 290 מיקרוגרם. לרוב, בקבוק בירה אחד כנראה יהיה בסדר. אבל אפילו כוס יין אחת (שיש לו ריכוז אלכוהול גבוה מבירה) כבר יכולה לעבור את הכמות.
בנהג חדש, צעיר או נהג ברכב ציבורי הכמות המותרת היא עד 50 מיקרוגרם, ככה שאפילו טעימה קטנה של בירה יכולה להכשיל בדיקת ינשוף.

 

 שימו לב - החוק חל גם על "ממונה הרכב" - אדם שאינו נוהג ברכב בפועל אך אחראי עליו, כמו מורה נהיגה או מלווה לנהג צעיר.

ומה אם אתם רגילים בשתייה? מה אם אלכוהול לא משפיע עליכם בקלות? התשובה היא - אותו הדבר. המידה בחוק אחידה לכולם, ללא הבדלי מגדר, מבנה גוף או יכולת שתייה.

חוק נהיגה בשכרות

עיכוב משטרתי ובדיקת שכרות

לרוב, מעצרי נהיגה בשכרות נעשים באמצעות ניידת ייעודית, שנמצאת במקומות אסטרטגיים כמו בקרבת ברים או ביציאה מאולמות אירועים. הסיכוי להיעצר בשולי כביש רגיל הוא נמוך יותר, ולרוב יתרחש רק 'על הדרך', אם נהג נעצר מסיבות אחרות אבל יש גם סיבה מבוססת לחשוב שהוא שיכור.

אז מה קורה בבדיקת נהיגה בשכרות? בואו נעבור שלב שלב. אנחנו מתארים את השלבים הקלאסיים, שימו לב ובדקו אם אצלכם התרחש אחרת. הדרך שבה דברים התנהלו בזמן המעצר חשובה לעבודתו של עורך דין נהיגה בשכרות בהמשך.

 

בדיקת נהיגה בשכרות - בדיקת נשיפון, ינשוף ובדיקת מאפיינים

בדיקת נשיפון

יצאתם מהחתונה, נעצרתם, נשאלתם כמה שאלות והתבקשתם לבצע בדיקת נשיפה. אם המכשיר שראיתם קטן ובעל פיית פלסטיק, זהו מכשיר הנשיפון - אחיו הקטן של מכשיר הינשוף. בדיקה זו מאפשרת לראות את מידת האלכוהול שנמדדה בנשיפה בדומה לינשוף הקלאסי, אך היא פשוטה יותר וכל שוטר יכול להפעיל אותה - בניגוד לבדיקת ינשוף שדורשת הסמכה.

עם זאת, בדיקת הנשיפון מדויקת פחות ולא מהווה ראיה מספיקה לכתב אישום. מסיבה זו, עורך דין נהיגה בשכרות יכול לערער על אמינות בדיקת הנשיפון בעת ייצוג מול בית המשפט.

בדיקת נשיפון לנהיגה בשכרות

 

בדיקת ינשוף

לאחר בדיקת הנשיפון, אם הכמות שנמדדה היא מעל המותר (כלומר מעל 290 מיקרוגרם), יעדכנו אתכם השוטרים על עיכוב רשמי, שיכול להימשך עד שלוש שעות, ותידרשו לבצע בדיקת ינשוף.

 שימו לב - אין חובה להסכים לבדיקת נשיפון, וגם לא לבדיקת ינשוף. עם זאת, החוק מתייחס לסירוב לבדיקת ינשוף כמו לניסיון להסתיר שכרות, ולכן אם הנהג סירב - הוא נחשב אוטומטית בחזקת נהיגה בשכרות הגבוהה ביותר האפשרית! לא מומלץ לסרב לבדיקות.

סירוב לבדיקת שכרות

בדיקת מאפיינים

בנוסף לינשוף והנשיפון, מבקש השוטר לבצע בדיקת מאפיינים. הבדיקה כוללת סממנים כלליים כמו ריח אלכוהול, אופן דיבור, מבדק שיווי משקל, ובדיקות בסגנון. המדד בבדיקה זו הוא שיקול דעתו של השוטר. זוהי נקודה חשובה שעליה נשען עורך דין נהיגה בשכרות - כשהשיפוט הוא אנושי, יכולות להיות גם טעויות או אי-הבנות.

סימן קריאה חשוב לדעת: גם אם בדיקת המאפיינים תקינה, השורה התחתונה היא כמות האלכוהול שנמדדה. עם זאת, ברור שאם השוטר ביקש לצעוד בקו ישר ולא הדגמתם לו הליכה בזיגזג, יש לכך משמעות ועורך דין נהיגה בשכרות יוכל להיעזר בתוצאות בדיקת המאפיינים בעת ומשא ומתן על פסק הדין.

בדיקת מאפיינים לבדיקת נהיגה בשכרות

שימוע, פסילה מנהלית והשבתת רכב

עברתם את הבדיקות, ונכשלתם בגדול (או בקטן - אמרנו כבר שלחוק זה לא ממש משנה…). השלב הבא הוא שימוע - השימוע יכול להתרחש בנוכחות קצין משטרה בלבד, ולכן יש שתי אפשרויות:

אחד אם זו הייתה ניידת ייעודית לבדיקת שכרות והיה קצין משטרה נוכח, השימוע נערך במקום. קצין משטרה רשאי לפסול רישיון נהיגה של נהג למשך 30 יום - זוהי הפסילה המנהלית. לעיתים, הוא גם יבצע השבתת רכב של 30 יום בצמוד לפסילה המנהלית. בשלב האחרון, יכתוב הקצין כתב אישום ויזמן את הנהג להמשך דיון בבית המשפט. מן הסתם, זהו הזמן שהתחלתם בו לברר על עורך דין נהיגה בשכרות ועל המשמעויות השונות של כתב האישום.

שתיים אם לא היה קצין במקום ולא יכול היה להגיע תוך 3 שעות העיכוב, ולרוב גם בעיכובי שוטרים של סוף-שבוע, השוטר ייתן הזמנה לשימוע שחייב להיערך תוך 72 שעות בתחנת המשטרה. בזמן זה, הרישיון והרכב נשארים אצלכם.

רעיוןטיפ שלנו: אם זה המקרה, הזמן שבין הבדיקה לשימוע הוא הזמן הטוב ביותר לפנות לעורך דין נהיגה בשכרות. גם בשלב השימוע יש דקויות, עורך הדין יוכל לתת לכם עצות איך להתנהל בשימוע ולהמליץ לכם מה לומר ומה לא.

הזימון לבית-משפט שקיבלתם בכתב האישום הוא לתקופה של חודש/חודשיים לאחר השימוע, כך שברוב המקרים הרישיון והרכב כבר יספיקו לחזור אליכם לאחר הפסילה המנהלית. ברוב המקרים הם גם יישארו אצלכם לכל אורך ההתנהלות המשפטית, עד לביצוע פסק הדין אם יוחלט על שלילה.

סימן קריאה חשוב לדעת: במקרי קיצון של נהיגה בשכרות הגבוהה בהרבה מהמותר בחוק, או במידה והנהג חדש או צעיר, ייתכן והמשטרה תבקש פסילה תהליכית. המשמעות היא שלא תקבלו את הרישיון במהלך תקופת הדיונים בבית המשפט. פסילה תהליכית יכולה להיות עד מקסימום של חצי שנה, ובמקרה כזה, ההליכים המשפטיים יזורזו.

השבתת רכב

הזמנה למשפט, דיון והסדרי טיעון

בזמן המשא-ומתן מול התביעה, עורך דין נהיגה בשכרות הוא השחקן המרכזי. האפשרות להגנה יעילה דורשת היכרות קרובה עם התנהלות מעצרי נהיגה בשכרות, עם המכשור והזכויות.

המרת 'נהיגה בשכרות' ל-'נהיגה תחת השפעת אלכוהול'

נשמע כמו אחלה של מילים נרדפות, אבל האמת - זה הבדל של עולם ומלואו. המטרה העיקרית של עורך דין נהיגה בשכרות היא לא להודות בנהיגה בשכרות, אלא להגיע להסדר טיעון במסגרתו מוחלף סעיף כתב האישום ל"נהיגה תחת השפעת אלכוהול".

כמו שאמרנו, עונש המינימום הקבוע בחוק לנהיגה בשכרות הוא שנתיים שלילת רישיון. לעומת זאת לנהיגה תחת השפעת אלכוהול אין מינימום קבוע בחוק - וזה בדיוק מה שמאפשר לעורך דין נהיגה בשכרות מרחב פעולה.

תהליך המעצר של נהיגה בשכרות קורה על הדרך - פשוטו כמשמעו :) אבל זה גם מתכון לטעויות ופספוסים. אותם בדיוק יחפש עורך דין נהיגה בשכרות, ובעזרתם ברוב המקרים המוחלט הוא יערער על האישום המקורי ויבקש החלפה לאישום מקל יותר. בצורה הזו הוא יוכל לבקש עונש של כמה חודשי פסילה בלבד, בניכוי הפסילה המנהלית. בנוסף, עורך הדין יעשה הכול כדי להגיע להסדר שלילה של פחות משנה. למה? חוץ מהמובן מאליו, יש סיבה נוספת, שתוסבר בקרוב.

 שימו לב - כל מה שנאמר כאן למעלה מתייחס לעבירה ראשונה של נהיגה בשכרות. מעצר שני על נהיגה בשכרות יתחיל מסף עונש גבוה יותר ולא מחייב הגעה להסדר טיעון דומה.

עורך דין נהיגה בשכרות

נהיגה בשכרות - היום שאחרי

הגעתם להסדר טיעון, ונפסקו לכם ככה וככה חודשי שלילת רישיון. מה קורה עכשיו? כמה טיפים ונקודות חשובות. 

נקודה פסילה מנהלית מתקזזת בעונש הפסילה. אם קיבלתם שישה חודשי שלילה, בפועל תיאלצו להסתדר ללא הרישיון לחמישה חודשים בלבד לאחר ניכוי 30 היום של הפסילה המנהלית בתחילת התהליך.

נקודה תיאוריה וטסט - כאן נכנסת הנקודה שרמזנו מקודם. הסיבה שעורך דין נהיגה בשכרות שואף לעונש פסילה קצר משנה היא פשוטה: לאחר 12 חודשי הפסקה מנהיגה חובה על הנהג לבצע תיאוריה וטסט מההתחלה.

 שימו לב - נהג חדש או צעיר מחויב בחידוש תיאוריה וטסט כבר לאחר שלושה חודשי הפסקה. לכן, ברוב המקרים נהג צעיר שהואשם בנהיגה בשכרות יצטרך חידוש, משום שרק המשפט עצמו אורך פרק זמן ארוך יותר.

נקודה זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שמטרתו לבדוק כשירות לנהיגה. תפקיד המכון הרפואי הוא לבדוק מקרים בהם עולה שאלה אם אתם יכולים להחזיק ברישיון נהיגה בלי לסכן את הציבור. במסגרת הזו המכון בודק מקרים של מגבלות רפואיות, אך בנוסף גם את נושא ההתמכרויות והנהיגה בשכרות. בסמכות המכון להמליץ על שלילת רישיון, וכאן החדשות רעות - יש ויש כפל מבצעים. המלצת שלילה של המכון לרישוי לא מתקזזת עם שלילה על נהיגה בשכרות אלא נוספת עליה, ולכן מומלץ מאוד להגיע לאחר הכנה של עורך דין המכון הרפואי.

טופס כשירות לנהיגה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מי יזומן לבדיקה במכון לפני החזרת רישיון? מי שנהג בשכרות בכמות גבוהה בהרבה מהמותר, נהג חדש או צעיר, ובמקרה שהשלילה שנקבעה היא מעל שנה. לגבי נהג רגיל, אין כלל אחיד. קצת כמו לוטו - לרוב לא תידרשו להגיע למכון ללא סיבה נוספת, אבל קרו מקרים שכן. מחזיקים איתכם אצבעות מחזיקים אצבעות

נקודה דחייה בביצוע פסק הדין: אם קבלתם מספר חודשי שלילת רישיון על נהיגה בשכרות, תוכלו לבקש להתחיל אותם באיחור של חודש-חודשיים על מנת להתארגן. בקשו מעורך דין נהיגה בשכרות לעזור לכם לפנות למי שצריך בעניין.


מתי פונים לעורך דין נהיגה בשכרות?

התשובה היא חד וחלק - כמה שיותר מוקדם. מכירים את המשפט המפורסם, 'כל דבר שתאמר עלול לשמש ואף ישמש נגדך בבית המשפט'? זה לא רק משפט המחץ בסרטים, אלא אמת לאמיתה - כל מילה בזמן המעצר והשימוע יכולה להטות את התוצאה, בייחוד במקרי נהיגה בשכרות בהם הבדיקה והעיכוב המשטרתי מתרחשים ספונטנית ללא זמן הכנה מראש. 

עורך דין נהיגה בשכרות מכיר את התקנות החוקיות השונות ולכן ידע להגיד לכם בכל שלב מה מומלץ, ומה כדאי מאוד לא לעשות אם אתם רוצים לקבל את הרישיון חזרה כמה שיותר מהר.

עיכוב על נהיגה בשכרות

האם חייבים עורך דין נהיגה בשכרות?

לטובת רישיונכם, מומלץ. אדם ללא רקע וניסיון מגיע לבית המשפט ללא סיכוי אמיתי, מכיוון שאין לו את הידע לבקש את החומרים הנכונים: תיעודי שיחה והתנהלות, פלט מכונת הינשוף ועוד.

קרו מקרים רבים בהם התביעה הציעה פסק דין 'מתחשב' של עונש המינימום, שנתיים פסילה, והנהג הרגיש שהוא יצא בזול. באותם תיקים בדיוק, עורך דין נהיגה בשכרות יכול היה להגיע לחודשים בודדים בעסקת טיעון. הכלל הוא פשוט - ההצעה שמקבל עורך דין תמיד טובה יותר מהצעה שיקבל אזרח פרטי.

רעיוןטיפ שלנו: אל 'תתנו לזה צ'אנס' ותנסו לקבל הצעה ראשונה לבד, כשאתם סומכים על פנייה בהמשך לעורך דין נהיגה בשכרות אם משהו ישתבש. הצעה ראשונה שקיבלתם בבית המשפט כובלת את עורך הדין, והוא לא יוכל לשאת ולתת על הצעה חדשה בשבילכם לאחר מכן.


עורך דין נהיגה בשכרות - מחיר

כמה עולה עורך דין נהיגה בשכרות?

עורכי דין מסוימים יתמחרו את התיק במחיר גלובלי, מתחילתו עד סופו. אחרים, מעדיפים לתת מחיר התחלתי של כמה אלפי שקלים, ולהוסיף עליו מחיר פר-דיון במידה והתהליך מתארך.

 בממוצע גס, מחיר הטרחה של עורך דין נהיגה בשכרות נע בין 7,000-15,000 שקלים, כמחיר גלובלי לליווי התהליך כולו.

כמובן, המחירים הם בגדר הערכה בלבד וכל עורך דין רשאי לגבות לפי ראות עיניו.


המלצות על עורכי דין נהיגה בשכרות

אם הגעתם עד כאן, ככל הנראה מצאתם את עצמכם במצב דומה ואתם מחפשים עורך דין נהיגה בשכרות מומלץ. לכן, אספנו כאן רשימה של עורכי דין נהיגה בשכרות, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, כדי להקל עליכם למצוא את המתאים ביותר בשבילכם. שיהיה בהצלחה :)


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק