מוקד מידרג: 1-700-707-233

השחלת כבל רשת

השחלת כבל רשת הוא שלב הכרחי בהתקנת רשת קווית או סתם התקנת נקודת רשת פשוטה. לרוב, ההשחלה מתבצעת דרך קירות הבית או מחוץ להם בעזרת מחברים וחיפויי פלסטיק. במאמר הבא נסביר מתי כדאי לבצע השחלת כבל רשת, למה זה עדיף במהלך שיפוץ, האם אפשר לבצע את זה לבד וכמה תעלה השחלת כבל רשת על ידי טכנאי רשתות.


השחלת כבל רשת

יש שלושה מצבים נפוצים שמצריכים להשחיל כבל רשת:

כבל התקנת רשת קווית במידה ותרצו להתקין רשת ביתית חוטית (המוכרת יותר בשם רשת קווית), חלק מתהליך ההתקנה יכלול השחלת כבלי רשת מארון התקשורת בתוך צינורות בקירות אל החדרים הרלוונטיים בהם נרצה שיהיה חיבור רשת.

כבל נקודות גישה אלחוטיות – כדי לוודא קליטה רציפה של אינטרנט בכל רחבי הבית או המשרד יש אפשרות ליצור רשת אינטרנט אחידה באמצעות התקנת רשת מאש ונקודות גישה אלחוטיות (Accesses points). למרות שאותן נקודות יאפשרו גישה אלחוטית לאינטרנט, אחת מהן עדיין תצטרך חיבור קווי (אבל בשביל קליטה טובה יתר עדיף לחבר את כולן אם אפשר). לכן, נצטרך להשחיל כבל רשת בין הנקודות לארון התקשורת או הראוטר.

כבל התקנת נקודת רשת – מכירים את זה שאין קליטת אינטרנט בממ"ד או באחד החדרים המרוחקים מהראוטר? במקרה הזה ניתן לבצע השחלת כבל רשת מארון התקשורת ועד החדר בו נרצה לחזק את הקליטה, ולהתקין נקודת רשת בודדת.

השחלת כבל רשת דרך הקיר תצריך לעיתים שבירה מסוימת של הקיר כדי שהטכנאי יוכל להשחיל את הכבל בצורה נוחה מדויקת יותר. לכן, אם אתם בתהליך בנייה או לפני שיפוץ ומתלבטים מתי להשחיל את הכבל, תמיד עדיף לעשות את זה בשלבים הראשונים ולא לקראת סיום הבנייה או השיפוץ. 

 


שיטות השחלת כבל רשת

השיטה הנפוצה ביותר להשחיל כבל רשת היא השחלה דרך צינורות בתוך קירות הבית, המגיעים עד לארון התקשורת המרכזי. אם לא מתאפשר להשחיל דרך הקיר (בגלל בעיה בקיר עצמו, בצנרת או סתם לא בא לכם בלגן ושבירת קירות בבית שלא במסגרת שיפוץ), אפשר גם להעביר את הכבל מחוץ לקיר ובצמוד לו בעזרת מחברים וחיפוי תעלות פלסטיק.

באופן כללי אין הבדל בין שתי השיטות מבחינת איכות העבודה אבל כן יש הבדל מבחינת נראות ואסטטיות, כך שאם אתם מתלבטים ויש לכם אפשרות - תמיד עדיף להשחיל כבל רשת דרך הקיר ולהימנע מתוספת כבלים שפחות יחמיאו לקיר שלכם.  

 


תהליך השחלת כבל רשת

אז איך השחלת כבל רשת מתבצעת בפועל?

 כבל רשת במקרה של השחלת כבל רשת דרך הקיר, טכנאי הרשתות יקשור את כבל הרשת לסטבלנד (כבל שמסייע בהשחלת חוטים), וישחיל אותם יחד בתוך הצינור שבקיר. בשלב הבא, הטכנאי ימשוך את כבל הרשת שחיבר אל ריכוז הכבלים המחוברים לארון התקשורת, ויחבר אותו באמצעות מפצל מיוחד לכבלי רשת הנקרא "סוויץ'". לאחר מכן, הטכנאי יחבר אביזרי רשת ושקע בחדר אליו הוא השחיל את הכבל, ולמעשה יתקין את נקודת הרשת.

 

כבל רשת במקרה של השחלת כבל רשת מחוץ לקיר, התהליך יהיה יחסית זהה רק שבמקום להשחיל את הכבל בתוך הצינור שבקיר, טכנאי הרשתות ימשוך את הכבל מארון התקשורת עד החדר בו נרצה להתקין את נקודת הרשת. כדי שהחוטים לא יהיו פזורים בבית ויגרמו לנו ליפול בטעות, הטכנאי יצמיד אותם לקיר בעזרת מחברים, ואם רוצים אפשר גם להוסיף חיפוי שיסתיר אותם, עד כמה שאפשר קריצה

 

השחלת כבל רשת מחוץ לקיר

השחלת כבל רשת לבד

השחלת כבל רשת לבד זה אפשרי, אך לא רצוי. אם תרצו להשחיל לבד תצטרכו לרכוש כבלי רשת שיתאימו לנפח הגלישה, סוג החיבור שיש לכם בבית, סטבלנד, מתאמים לכבלים ולאביזרי רשת נוספים אותם תצטרכו לחבר. בנוסף, תצטרכו לדעת להשחיל את הכבל מארון התקשורת עד למקום בו תרצו ליצור נקודת רשת.

 

השחלת כבל רשת בקיר

מחיר השחלת כבל רשת

כסף מחיר השחלת כבל רשת והתקנת נקודה רשת בודדת על ידי טכנאי רשתות נע בממוצע בין 300 - 400 ש"ח לא כולל מע"מ, כאשר מספר רב של התקנת נקודות רשת יזכו אתכם לרוב בהנחה מצד טכנאי הרשתות. 


טכנאי רשתות מומלצים להשחלת כבל רשת

השחלת כבל רשת תעזור לכם לקבל אינטרנט בכל מקום בבית, אבל חשוב שהיא תיעשה על ידי טכנאי רשתות מומחה שגם ייתן לכם אינטרנט מהיר וגם לא יגרום לנזק לתשתית או לקירות הבית. תוכלו למצוא כאן טכנאי רשתות מומלצים המתמחים בהשחלת כבל רשת ומדורגים על ידי לקוחות קודמים, בדיוק כמוכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך משחילים כבל רשת?

אפשר להשחיל כבל רשת דרך צינורות בתוך הקיר או מחוץ לקיר ובצמוד לו בעזרת מחברים וחיפוי פלסטיק. 

כמה עולה השחלת כבל רשת?

התקנת נקודת רשת שתכלול השחלת כבל רשת תעלה בממוצע בין 300 - 400 ש"ח לא כולל מע"מ לנקודה אחת. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק