מוקד מידרג: 1-700-707-233

אימות חתימה

אימות חתימה מתבצע על ידי נוטריון מוסמך שמאשר שאתם, החתומים על המסמך - באמת אתם. מתי צריך לעשות אימות חתימה, כמה זה עולה ומה עוד חשוב לדעת? אנחנו כאן עם המידע על הליך אימות חתימה. רגע! בעצם, איך תדעו שאנחנו באמת אנחנו? מצרפים לכם אימות חתימה


אימות חתימה אצל נוטריון

בואו נתחיל מהבייסיק: נוטריון הוא עורך דין ותיק, שהוסמך להיות מורשה חתימה, זאת אומרת שמסמך שאומת על ידי נוטריון, ויש עליו חותמת נוטריונית, הוא מסמך שמוכר כמסמך רשמי בעל תוקף משפטי.

בתהליך של אימות חתימה נוטריונית, הנוטריון למעשה מצהיר על שני דברים:

חותמת נוטריון זהות החותם – הנוטריון מצהיר שהוא ראה אתכם, בדק תעודות ואימת את זהותכם באופן רשמי ומשפטי.
חותמת נוטריון תקינות החתימה – הנוטריון מצהיר שהחתימה שלכם על המסמך המדובר ניתנה בצורה חוקית, זאת אומרת - כשאתם בצלילות דעת וללא שום כפייה.


מתי צריך לעשות אימות חתימה?

אימות חתימה נדרש במקרים שונים, כמו למשל במקרה של התעסקות עם ענייני ממון, כמו עסקאות מקרקעין, לקבלת משכנתא או כאשר הקונה או המוכר רחוקים זה מזה, ויש חשש של זיוף חתימה.
מקרה נוסף בו תצטרכו אימות חתימה הוא כשיש סברה שאתם לא בחיים, והמטרה שלכם היא להפריך אותה. זה קורה בעיקר אם מבקשים לקבל הטבות מסיימות כמו ביטוח לאומי, פנסיה ממדינה זרה וכו'. כדי להוציא אישור חיים, שהנוטריון יחתום על אישור שהוא ראה אתכם, ובניגוד למה שמספרים עליכם, אתם חיים. 

אימות חתימה נוטריונית

אימות חתימה במקרים מיוחדים

אימות החתימה אצל הנוטריון נועד להבטיח את תקינות החתימה והבנה מלאה של החותם על משמעות המסמך. זאת אומרת שבמקרה שבו יש ספק, כמו למשל כאשר החותם הוא חירש, עיוור או אילם, כחלק מהמסכים של אימות החתימה, הנוטריון יצרף נימוק כיצד הוא בטוח בהבנה מלאה של החותם ובזהותו. הוכחה כזו נדרשת גם במקרים אחרים, בהם יש ספק לגבי ההבנה, כפי שנפרט במקרים הבאים.
 

חתימה אימות חתימה לאדם חולה

כאשר החותם על המסמך הוא אדם חולה, נדרש אישור מרופא שיש לצרף לכתב אימות החתימה.
הרופא מצהיר שהאדם בהכרה מלאה ובדעה צלולה, אחראי על מעשיו וכשיר לעשיית פעולה בפני הנוטריון.


חתימה אימות חתימה כששפת המסמך אינה ידועה לחותם

במקרה שהחותם לא בקיא בשפה בה כתוב המסמך עליו עושים אימות חתימה, יהיה צורך באחת מבין השתיים שתי האפשרויות האלו:

חותמת נוטריון הצהרה של תרגום המסמך על ידי הנוטריון שחותם - הנוטריון מעיד שהוא עצמו בקיא בשפת המסמך ובשפה של החותם, הוא תירגם את המסמך בכתב או בעל פה, וברור לו שהחותם הבין את משמעות המסמך עליו הוא חתם.
שימו לב שתרגום נוטריוני נחשב לתרגום מדוויק ומהימן ברמה המשפטית, ותצטרכו לשלם עליו לנוטריון בנפרד, על פי כמות המילים של המסמך.

חותמת נוטריון תרגום בכתב על ידי מתרגם שאינו נוטריון – במקרה זה שהנוטריון לא תירגם את המסמך בעצמו, תצטרכו לצרף תצהיר של המתרגם או המתרגמת על כך שהם שולטים בשפות, והתרגום הכתוב של המסמך יימסר לנוטריון לעיון ולמשמרת.

 

חתימה אימות חתימה כששפת המסמך אינה ידועה לנוטריון

מה עושים במקרה שתצטרכו לעשות אימות חתימה על מסמך מחו"ל או מסמך אחר שכתוב בשפה שאינה ידועה לנוטריון? הרי הנוטריון לא יכול להעיד שאתם מבינים על מה שאתם חותמים, כשהוא עצמו לא מבין את תוכן המסמך, לכן כאן נדרש תרגום עבור הנוטריון עצמו.
לאימות החתימה במקרה כזה הנוטריון שלכם יצרף אישור שהמסמך תורגם, שהוא עצמו הבין את תוכנו וגם תצהיר של המתורגמן שהוא בקיא בשתי השפות.

חתימת נוטריון

 

חתימה אימות חתימה של קטין

כן כן, גם קטינים לפעמים חותמים על מסמכים. שימו לב שבהתאם לחוק הכשרות המשפטית והאפטרופסות, במקרה בו נדרש מקטין לעשות אימות חתימה, בנוסף לתעודת הזהות של הקטין ונוכחות שלו, הנוטריון יזדקק גם לאחד מהשניים:
 

חותמת נוטריון אישור של ההורה או האחראי על הקטין – הנוטריון יעיד בטופס אימות החתימה שהוא קיבל את ההצהרה, ושהוא בטוח באופן וודאי בזהותם של ההורים או זהותו של האחראי על הקטין.

חותמת נוטריון נוכחות של ההורה או האחראי על הקטין בזמן החתימה אצל הנוטריון – הנוטריון יצהיר שההורים והקטין נכחו אצלו בזמן מעמד החתימה.


ביטול מסמך שעבר אימות חתימה אצל נוטריון

חתימה אימות חתימה אומנם מקנה למסמך שלכם כוח רב, אבל היי, זה לא דבר בלתי הפיך!
במקרה שתרצו לבטל מסמך שעבר אימות חתימה, תצטרכו לעשות הצהרה חדשה אצל נוטריון. התהליך נקרא, תחזיקו ראש, הוצאת אישור על ביטול מסמך נוטריוני, לאישור זה צריך כמובן לצרף גם את המסמך שאותו אתם רוצים לבטל.


מבנה טופס אימות חתימה

טופס אימות חתימה

מחיר אימות חתימה

מחיר של אימות חתימה נקבע על פי תעריף מחירון הנוטריון, ומשתנה מידי שנה.


מחיר מחיר אימות חתימה של יחיד כחותם ראשון על מסמך הוא 186 ₪.
מחיר במקרה של מסמך עם כמה חותמים, תשלמו תוספת של 73 ₪ עבור כל חותם נוסף.
מחיר מחיר אימות חתימה במסמך שכתוב בשפה שאינה ערבית או אנגלית, עומד על 98 ₪
 

חותמת נוטריון שימו לב שמחיר זה הוא בנוסף להוצאות עבור התרגום. המחיר שתשלמו, אם תרצו שהנוטריון יתרגם עבורכם, משתנה על פי אורך המסמך:
מחיר עבור תרגום נוטריונית עד מאה המילים הראשונות במסמך תשלמו 236 ₪.
מחיר לכל מאה מילים נוספות או חלק מהן, עד לאלף מילים תשלמו עוד 186 ₪
מחיר לכל מאה מילים נוספות מעל אלף מילים תשלמו 93 ₪

חתימה המחירים לא כוללים מע"מ ונכונים לשנת 2024.


נוטריונים מומלצים לאימות חתימה

נדרשתם לעשות אימות חתימה, אבל מי יאמת עבורכם את האמינות, היושרה והנעימות של הנוטריון שאותו תבחרו? אם רק הייתה רשימה כזו של נוטריונים שמדורגים על פי חוות דעת של לקוחות קודמים. נוטריונים שמומחים באימות חתימה, ויש מי שיכול לחתום לכם שהוא מרוצה ממנו. היי, מידרג כאן, כלך עוד לא הוכח ההפך סמיילי


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה אימות חתימה?

מחיר של אימות חתימה נקבע על פי תעריף מחירון הנוטריון שמשתנה מידי שנה.

מחיר אימות חתימה של יחיד על מסמך: 186 ₪.

במקרה של מסמך עם כמה חותמים, תשלמו תוספת של 73 ₪ עבור כל חותם נוסף.

מחיר אימות חתימה במסמך שכתוב בשפה שאינה עברית או אנגלית, עומד על 98 ₪

המחירים לא כוללים מע"מ ונכונים לשנת 2024.

מה זה אימות חתימה?

אימות החתימה אצל הנוטריון נועד להבטיח את תקינות החתימה והבנה מלאה של החותם על משמעות המסמך, הוא נעשה אצל נוטריון שהוא עורך דין ותיק, שהוסמך להיות מורשה חתימה. כך שמסמך שאומת על ידי נוטריון הוא מסמך שמוכר כמסמך רשמי בעל תוקף משפטי.

מתי צריך לעשות אימות חתימה?

אימות חתימה נדרש במקרים שונים, כמו למשל במקרה של התעסקות עם עניני ממון, כמו עסקאות מקרקעין, לקבלת משכנתא או כאשר הקונה או המוכר רחוקים זה מזה, ויש חשש של זיוף חתימה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק