מוקד מידרג: 1-700-707-233

מחיר צוואה נוטריונית

בשביל להעניק למסמך הצוואה שאתם כותבים תוקף משפטי חזק תוכלו להביא אותה בפני רשות, כמו דיין או שופט ולשלם על כך אגרה, או לקצר את התהליך ולהביא אותה בפני נוטריון, כך שתהפוך לצוואה נוטריונית, במחיר פחות או יותר זהה לתשלום האגרה. מחיר צוואה נוטריונית משתווה למחיר שמשלמים לעורך דין עבור עריכת צוואה רגילה, בתוספת של כ-277 ₪ עבור החתימה הנוטריונית. איך מתנהל התהליך, ומה עוד חשוב לדעת חוץ מהמחיר? אנחנו כאן עם כל המידע על צוואה נוטריוני

 

צוואה נוטריונית חתומה

מחיר צוואה נוטריונית

מחיר צוואה נוטריונית מורכב משני תשלומים נפרדים: האחד תשלום עבור עריכת כתב הצוואה עצמה, זהו מחיר שמשלמים לעורך הדין בכל מקרה, והשני הוא תוספת עבור חתימת הנוטריון.

 

מחיר עריכת צוואה רגילה שעדיין אינה נוטריונית:

מחיר מחיר עריכת צוואה סטנדרטית בעלת מבנה פשוט נע בין 1,500-2,000 ₪
במקרים מסוימים, כמו כמות יורשים גדולה, ריבוי נכסים או נכסים מעבר לים מחיר עריכת צוואה יהיה יקר יותר, בהתאם למורכבות וההסתעפות של הצוואה.

מחיר מחיר עריכת צוואה עם כמות יורשים ונכסים גדולה נע בין 2,500-3,500 ₪
מחיר מחיר עריכת צוואה עם נכסים מעבר לים נע בין 3,500-12,000 ₪, לפי גודל וכמות הנכסים, ויכולה לעיתים להיות יקרה יותר.


חתימה המחירים לכתיבת הצוואות כוללים מע"מ.

 

מחיר חתימת נוטריון לצוואה והפיכתה לצוואה נוטריונית:

חתימת הנוטריון היא למעשה זו שהופכת את הצוואה שלכם לצוואה נוטריונית, ומחירה אחיד בהתאם לתעריף של לשכת עורכי הדין, נכון לשנת 2023:

מחיר מחיר חתימת אדם יחיד על צוואה נוטריונית הוא 277 ₪

מחיר מחיר עבור חותם נוסף לצוואה זוגית הוא 138 ₪

אחרי החתימה מול הנוטריון, תקבלו העתק של הצוואה. אם תרצו העתק נוסף זה יהיה בתוספת תשלום.

מחיר מחיר עבור העתק נוסף של צוואה נוטריונית הוא 83 ₪

חתימה המחירים נכונים לשנת 2024 ולא כוללים מע"מ.

 

חתימה על צוואה נוטריונית

מחיר צוואה בפני רשות לעומת מחיר צוואה נוטריונית

תיקוף צוואה בידי רשות מוסמכת

אם תבחרו לכתוב את הצוואה בליווי של עורך דין, תצטרכו להחתים אותה בנוסף בפני רשות מוסמכת, כיוון שעורך הדין לא נחשב כרשות מדינית. מהי רשות? הכוונה היא לנציג מוסמך של אחת מהרשויות הרלוונטיות של המדינה, כמו למשל שופט, דיין או רשם לענייני ירושה. זהו למעשה הליך בירוקראטי שדורש תשלום אגרה בנוסף לעריכת הצוואה.

מחיר תשלום עבור אגרה להבאת הצוואה בפני רשות נכון לשנת 2023 עומד על 254 ₪

 

תיקוף צוואה בידי נוטריון

אפשרות אחרת שיכולה להעניק לצוואה תוקף משפטי זהה להחתמת הצוואה בידי רשות, היא להחתים את הצוואה בידי נוטריון וכך להפוך אותה לצוואה נוטריונית, בהפרש של כמה שקלים בלבד במחיר לעומת תשלום האגרה.
נוטריון הוא למעשה עורך דין בעל סמכויות רבות יותר, הוא מוכר על ידי המדינה כמורשה חתימה ולכן הוא רשאי גם לכתוב עבורכם את מסמך הצוואה, וגם יכול לחסוך עבורכם את הטרטור הבירוקראטי כדי להעניק לכתב הצוואה תוקף משפטי של מסמך רשמי.

 

הבאת צוואה בפני בית משפט

חוץ מהמחיר, מה עוד חשוב לדעת על צוואה נוטריונית?

נוטריונים עוסקים גם בתרגום מסמכים, ובקיאים בדינים של מדינות זרות, לכן עריכת צוואה אצל נוטריון מומלצת גם עבור מי שיש לו נכסים מעבר לים, או מוריש שאינו שולט בשפה ויש חשש לחוסר הבנה. לנוטריון יש אחריות ברגע של חתימת צוואה לוודא הבנה מלאה של המוריש, על מה שהוא מעניק וחותם. הוא גם נדרש לאשש את צלילות הדעת של המוריש בזמן החתימה, ולבדוק את הבנתו בתוכן המסמך.

 

אישור רפואי לצורך צוואה נוטריונית

חותמת נוטריון במקרה שאדם מאושפז בבית חולים בזמן חתימה על הצוואה, הנוטריון ידרוש אישור רפואי כדי לאשר שהמצווה מבין את הדברים עליהם הוא חותם ואת המשמעויות שלהם.

 

אישור רפואי לצוואה נוטריונית

 

תרגום נוטריון לצוואה בשפה זרה

חותמת נוטריון במקרה שהצוואה נכתבת בשפה זרה, שאינה עברית, ערבית או אנגלית, הנוטריון צריך לצרף לרשם הירושות תרגום בכתב של הצוואה. כדאי לתת לנוטריון לתרגם את המסמך, המחיר שתשלמו על תרגום נוטריוני לצוואה משתנה על פי אורכה, עד מאה המילים הראשונות במסמך תשלמו 224 ₪, ותשלום נוסף של 178 ₪ לכל מאה מילים נוספות או חלק מהן, עד לאלף מילים, ועוד 86 ₪ לכל מאה מילים נוספות מעל אלף.

 אם אתם רוצים לחסוך מעט בעלויות של תרגום צוואה נוטריונית, תוכלו לתת למתרגם חיצוני לעשות את התרגום, אך הנוטריון יהיה צריך לאשר אותו.

 

צוואה נוטריונית בעברית לאדם שאינו שולט בשפה

חותמת נוטריון מה עושים במקרה שהצוואה נערכת על ידי הנוטריון בעברית אבל המוריש לא מבין עברית? לכאורה אפשר היה להניח שלצוואה יש תוקף, הרי היא בעברית ומוגשת במדינת ישראל, אבל זו בדיוק האחריות של הנוטריון, לוודא את ההבנה המלאה של המוריש על המסמך עליו הוא חתום, כדי לחסוך מריבות ואי נעימויות בשלב הקראת הצוואה ליורשים. לכן, במקרה כזה הנוטריון צריך לדאוג לתרגום כתב הצוואה עבור המוריש, כאן התרגום יהיה בעל פה או בכתב, כשיש שתי אפשרויות:

תרגום נוטריון למסמך  תרגום של נוטריון - שימו לב שהנוטריון שלכם שולט בשפה ומורשה לתרגם את הצוואה לשפת המוריש.

תרגום נוטריון למסמך מתרגם שאינו נוטריון -  אפשר להשתמש במתרגם חיצוני לצורך תרגום הצוואה למוריש, אבל במקרה כזה צריך לצרף תצהיר של המתרגם שהוא שולט בשפות המקור והתרגום. המתרגם יכול לצרף את התרגום בכתב או להצהיר שהוא מסר את התרגום בעל פה למוריש.

חותמת נוטריון חשוב לזכור שתרגום מסמכים משפטיים ובטח צוואות, הוא תרגום מסובך ובעל חשיבות מרבית לרמת דיוק גבוהה. יש מקרים שטעות קטנה ביותר בתרגום יכולה להוביל להפיכת משמעות ולהורשת נכסים בצורה אחרת ממה שהתכוון המוריש. לכן ישנם נוטריונים שלא יסכימו לחתום על תרגום של אדם אחר, ויעבדו רק עם מסמכים שהם עצמם תרגמו אותם.

 

צוואה נוטריונית חתומה

ביטול או פסילה של צוואה נוטריונית

חתימה צוואה נוטריונית נחשבת למסמך משפטי עם כוח של ראיה ממשית. חתימת הנוטריון על הצוואה למעשה מעניקה לה תוקף רב יותר משל צוואה רגילה. אך למרות התוקף הרב של צוואה נוטריונית, עדיין ניתן לבטל אותה במקרים מסוימים, בהתאם לחוק הירושה. כמו למשל במקרה שבו משמידים את הצוואה ומצהירים שאין לה תוקף יותר, או במקרה שנכתבה צוואה חדשה אחריה.


נוטריונים מומלצים לכתיבת צוואה נוטריונית

החלטתם לכתוב צוואה נוטריונית? במידרג תוכלו לבחור נוטריון עם חוות דעת של לקוחות קודמים שכבר דירגו את המקצועיות, המחיר והאמינות של הנוטריון שיחתום על הצוואה שלכם. אספנו עבורכם רשימה של נוטריונים שמומחים בכתיבת צוואה נוטריונית, עם חוות דעת של לקוחות קודמים. בהצלחה גדולה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה צוואה נוטריונית?

מחיר של צוואה נוטריונית מורכב משני תשלומים נפרדים, אחד עבור עריכת כתב הצוואה עצמה, והשנייה עבור חתימת הנוטריון. בעוד מחיר עריכת צוואה משתנה על פי היקפה והמורכבות שלה, המחיר של החתימה הוא אחיד בהתאם למחירון הנוטריון.

מחיר לחתימת אדם יחיד על צוואה נוטריונית הוא 277 ₪
מחיר עבור חותם נוסף לצוואה נוטריונית הוא  138 ₪
מחיר עבור העתק של צוואה נוטריונית הוא  83 ₪


המחירים נכונים לשנת 2024 ולא כוללים מע"מ.

מתי כדאי לעשות צוואה נוטריונית?

צוואה נוטריונית מעניקה ביטחון רב יותר לעומת צוואה רגילה, היא לא מייקרת באופן משמעותי את תהליך עריכת הצוואה ומעניקה ביטחון ושקט נפשי, ולכן מומלץ לעשות אותה בכל מקרה בו חוששים מחוסר הבנה או הפרה מכוונת של צו הירושה, זאת משום שהיא מעניקה תוקף משפטי של ראייה.
מקרים בולטים יותר שבהם כדאי לפנות לנוטריון לכתיבה וחתימה של צוואה הם מקרים בהם למוריש יש נכסים מעבר לים, או אדם שאינו שולט בשפה ויש חשש לחוסר הבנה.

מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה נוטריונית?

ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה נוטריונית היא במידת התוקף שלה. לצוואה נוטריונית יש תוקף ראייתי כמו של מסמך ציבורי, ולכן קשה מאוד לתקוף אותה או להוכיח שהיא לא בסדר. זאת בגלל שהנוטריון שחותם עליה למעשה מעיד כי הוא בדק את המקרה ואישר שהכל נעשה כדין, בהסכמה ובצלילות מלאה.

אפשר לבטל או לפסול צוואה נוטריונית?

צוואה נוטריונית נחשבת למסמך משפטי עם כוח של ראיה ממשית. חתימת הנוטריון על הצוואה למעשה מעניקה לה תוקף רב יותר משל צוואה רגילה. אך למרות התוקף הרב של צוואה נוטריונית, עדיין ניתן לבטל אותה במקרים מסוימים, בהתאם לחוק הירושה. כמו למשל במקרה שבו משמידים את הצוואה או במקרה שנכתבה צוואה חדשה אחריה.



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק