מוקד מידרג: 1-700-707-233

איטום מקלחון

התקנתם מקלחון בחדר האמבטיה ועם הזמן אתם רואים שהמים מתחילים לנזול החוצה ופורצים את קירות הזכוכית שהצבתם להם? כנראה שהגומיות והסיליקון שתפקידם לאטום את המקלחון פשוט נשחקו והגיע הזמן לאיטום המקלחון. החדשות הטובות הן שאיטום מקלחון הוא תהליך פשוט שבסופו חדר האמבטיה שלכם יחזור להיות יבש. אז מתי צריך לבצע איטום מקלחון, איך לעשות את זה נכון וכמה זה אמור לעלות, כל הפרטים במאמר הבא


מתי צריך איטום מקלחון

איטום מקלחון נצטרך לעשות בשני מקרים:

אחד במקרה של יציאה של מים מהמקלחון לשטח חדר האמבטיה - מה שאומר שהגומיות או הסיליקון האוטמים את דלתות המקלחון מלמטה ומהצדדים התבלו ונשחקו ויש להחליף אותן.

מספר שתיים  במקרה שרואים שהסיליקון וגומי האיטום שבתחתית דלתות המקלחון משחירים או מתמלאים בעובש ופטריות - זה הסימן שלכם להחליף אותם.

בדרך כלל מבצעים איטום של מקלחון כל 2 ל -4 שנים, הכל בהתאם למצב האיטום והתחזוקה שלו (אל תדאגו, נגיע גם לזה מחייך).

 

פס לאיטום מקלחון עם עובש

איטום מקלחון

כמו שכבר הבנתם, כשאנחנו מדברים על איטום מקלחון אנחנו בעצם מדברים על החלפת הגומיות והסיליקון שאוטמים את דלתות הזכוכית של המקלחון. הגומי והסיליקון הם האחראים שהדלתות יסגרו באופן מוחלט כך שהמים לא יוכלו לצאת מתחת לדלתות או בחיבורים שביניהן.

סוג האיטום משתנה לפי סוג המקלחון שיש לכם בבית:

ראש מקלחת מקלחון פתיחה: מקלחון פתיחה זהו מקלחון שהדלתות שלו על ציר ונפתחות פנימה או החוצה.
במקלחון פתיחה אוטמים את הדלתות בעזרת גומיות בשיפוע אלכסוני שמזכירות בצורה שלהן קצה של מגב ומכונות גם "סנפירים". הגומיות נמצאות בתחתית הדלתות ובצדדים שבהם הדלתות נפגשות. לסגירת הדלתות יש גומיות המחוזקות עם מגנטים.

ראש מקלחת מקלחון הזזה: מדובר במקלחון שהדלתות שלו נעות על מסילה לצדדים.
 במקלחון הזזה אוטמים את הדלתות בעזרת פסי סיליקון בתחתית הדלתות ובצדדים שבהם הן נפגשות זו עם זו.

מקלחון הזזה ויקלחון פתיחה

איך לאטום מקלחון

אז אחרי שהכרנו את שני סוגי האיטום השונים, בואו נעבור לביצוע איטום המקלחון. הדרך שבה בעל המקצוע יבחר כדי לאטום את המקלחון תלויה בסוג המקלחון שלכם:

 

מקלחון איטום מקלחון פתיחה: 

אם יש לכם מקלחון פתיחה, איש המקלחונים יצטרך להחליף את הגומיות. את זה עושים על ידי שליפת פס הגומי מהמקום שלו, ניקוי יסודי של המקום שבו היו הגומיות עם אקונומיקה וייבוש יסודי של המסילות. לאחר שהפס התייבש, יכנסו הגומיות החדשות למקום שבו היו לפני כן הישנות בשיפוע מדויק.

נקודה כדאי לדעת: זכוכית המקלחון מגיעה בעובי של 6 - 10 מ"מ. כדי שהאיטום יהיה מושלם, הגומי ששמים צריך להיות תואם בדיוק לעובי המקלחון.
 

בסרטון הבא, סרגיי, מתקין מקלחונים, מסביר איך להחליף גומיות לאיטום מקלחון:

 

מקלחון איטום מקלחון הזזה:

במקלחון הזזה בעל המקצוע יצטרך להחליף את הסיליקון שאוטם את הדלתות. לסיליקון אסור להתערבב עם מים בכלל ולכן לפני שאיש המקצוע יגיע לבצע את האיטום הוא יבקש מכם לא להתקלח במקלחון ולשמור עליו יבש כיממה לפני מריחת הסיליקון.

לעומת הגומיות שאפשר לשלוף מדלת הזכוכית, את פס הסיליקון אי אפשר להוציא עם היד ויש צורך לחתוך את הסיליקון עם סכין עד שלא יישארו שאריות שלו על הדלת. גם כאן, לאחר ההוצאה של כל הסיליקון בעל המקצוע ינקה היטב את המקום שבו היה הסיליקון ואת מסילות הדלתות. לאחר שאלו התייבשו באופן מוחלט, הוא ימרח שכבת סיליקון חדשה במקום הישנה.

 

חידוש איטום במקלחון הזזה
 

נקודה אם יש לכם ידיים מיומנות תוכלו לבצע את איטום המקלחון בעצמכם. אבל חשוב שתשימו לב למריחה נכונה של הסיליקון, הכנסה של הגומי בזווית המדויקת שתמנע נזילה החוצה של מים ולקניית חומרים איכותיים וחזקים.


כך תשמרו על איטום המקלחון

דרך המלך בשמירה על איטום המקלחון לאורך זמן היא ניקיון. כדאי להקפיד לשמור על הגומיות והסיליקון נקיים ובכך למנוע הצטברות של עובש שתגרום לשחיקה מהירה יותר של האיטום (וזה גם לא הכי נחמד בלי קשר לנזילות). אם אתם תוהים איך מנקים גומי של מקלחון, נספר שרוב בעלי המקצוע ששאלנו המליצו לנקות את הגומיות עם מים ואקונומיקה. ככה, פשוט ויעיל.


נקודה טיפ קטן מאיתנו - במקרה של איטום עם סיליקון כדאי להשתמש בסיליקון נגד עובש כדי שהאיטום יישאר לאורך זמן רב יותר.


לא בא לנו לאכזב אתכם, אבל קחו בחשבון שבסופו של דבר שחיקה ובלאי של הגומי והסיליקון הם דבר טבעי ובלתי נמנע. שמירה על הניקיון אולי תעכב את הפעם הבאה שבה תצטרכו לחדש את האיטום אבל לא תמנע את זה.

 

גומיות איטום שחוקות במקלחון פתיחה

מחיר איטום מקלחון

כסף מחיר איטום נע בדרך כלל בין 400 – 600 ₪.
המחיר מושפע מכמות הסיליקון או הגומיות שצריך להשתמש בהן וכולל את העבודה עצמה ואת עלות החומרים הנדרשים לצורך העבודה.


אנשי מקלחונים מומלצים לאיטום מקלחון

אחרי שקראתם כל מה שצריך לדעת על איטום מקלחון, הגיע הזמן לדבר האמיתי. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של אנשי מקלחונים מומלצים עם חוות דעת של לקוחות שכבר ביצעו עבורם איטום של מקלחון. הכל כדי שתוכלו לחזור לשיר במקלחת בראש שקט.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך לאטום מקלחון פתיחה

איטום מקלחון פתיחה יהיה על ידי החלפת פסי הגומי של דלתות המקלחון.

מתי עושים איטום מקלחון?

איטום מקלחון עושים בשלב התקנת המקלחון.
לאחר מכן מחדשים את האיטום כשיש נזילות או עובש בתחתית המקלחון.

כמה זמן לא להשתמש במקלחון לפני איטום מקלחון

אם צריך להשתמש בסיליקון לאיטום המקלחון, כדאי לא להשתמש במקלחון כיממה לפני האיטום כדי שהסיליקון לא ירטב.

כמה עולה איטום מקלחון?

מחיר איטום מקלחון נע בין 600-400 ש"ח. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק