מוקד מידרג: 1-700-707-233

עלות הכשרת חריגת בניה

לעלות הכשרת חריגת בניה יש טווח די רחב, שנע בין 10,000 - 200,000 ש׳׳ח ואפילו למעלה מכך. בנוסף, תצטרכו לחכות לפחות שנה מרגע הגשת הבקשה להכשרת החריגה ועד שתוספת המבנה עומד. פה תמצאו איך נראה תהליך הכשרת חריגת בניה, כמה זמן הוא יקח וכמובן העלות של כל התענוג. אי הכשרת חריגת בניה תוביל להרס המבנה שלכם, אז כדאי להגיע מוכנים 


איך מכשירים חריגת בניה

הכוונה בהכשרת חריגת בנייה היא הסדרת תוספות בנייה שאינן כלולות בטאבו המקורי, טרם בנייתן. חריגה תיחשב לכל בניה שלא אושרה מראש, בין אם זו בניה חוקית או לא - החל מפרגולה ועד לחדר נוסף. הכשרת חריגת בנייה מתבצעת לפני תחילת הבנייה והיא תהליך ארוך במיוחד (אורך בין חצי שנה לכמה שנים) ורצוי מאוד להתחיל איתו ברגע שרוכשים את הקרקע לבניה. 

תוכלו להגיש בקשה להכשרת חריגת בניה בעצמכם, או להיעזר באדריכל שילווה אתכם מתחילה ועד לסוף התהליך. זה מה שתצטרכו לעשות כדי להכשיר חריגת בנייה לפני הבניה: 

 

מספר 1 בירור היתכנות להיתר בניה – לפני שמתחילים לבנות יש לברר האם בכלל אפשרי לקבל אישור לחריגת בניה במגרש עליו את מתכננים לבנות. את המידע הזה ניתן לברר בתיק מידע מהועדה לתכנון ובניה.

מספר 2 תכנון היתר בניה – אם גיליתם בשלב הראשון שתוכלו לקבל היתר לחריגת בניה, השלב הבא הוא שלב תכנון החריגה (אם לא קיבלתם אישור ואתם מעוניינים לערער על כך, ניתן לנסות לעשות זאת עם עורך דין מקרקעין). חשוב לתכנן את המבנה כמכלול, החל מהבניה ועד לאופן השימוש בו, כדי שהסיכוי לאישור המבנה בעירייה יעלה. שלב זה הוא לרוב הארוך ביותר ויכול לקחת בין כמה חודשים לשנה.

מספר 3 שרטוטים – כחלק מהגשת הבקשה להיתר יש צורך לצרף תוכנית אדריכלית, שהיא שרטוט מדויק של המבנה. התוכנית האדריכלית צריכה להיות מדויקת ולענות על הדרישות ההכרחיות להיתר בניה – כמו איך הבניה תשפיע על נראות ויציבות המבנה. 

מספר 4 בקשה להיתר – אחרי כל ההכנות ניתן להגיש את הבקשה להכשרת חריגת הבניה לעירייה או למועצה בה אתם גרים. הבקשה אמורה לקבל תשובה תוך 120 ימי עבודה. בפועל, לפעמים תקופה זו מתארכת בכמה חודשים. 

מספר 5 הערות ויישום – לאחר שהבקשה אושרה במועצה, מתחילים לבנות בהתאם לתכנון ולהערות שהתקבלו מהמועצה המקומית. 
שימו לב סימן קריאה אם לא תבצעו היתר בניה, ותתפסו - תצטרכו להתמודד עם קנסות, ירידת ערך של הדירה ואפילו הריסה בצו של המבנה.

 

בית עם חריגות בנייה

הכשרת חריגת בניה בדיעבד

אם כבר בניתם וגילתם בדיעבד שהתוספת נכנסה לקטגוריית חריגת בניה לא מאושרת, עליכם להגיש בקשה להכשרת חריגת הבניה בדיעבד. מצד אחד פעולה זו תסגיר את זה שעברתם על החוק, אך אם יש התכנות לאישור החריגה היא יכולה לפעול גם בדיעבד ולא תצטרכו לשלם קנס או עמלות.

סימן קריאה שימו לב שאם לא תקבלו אישור, המבנה שלהם יקבל צו הריסה ולא תוכלו להמשיך להשתמש בו.

אם אתם שואלים את עצמכם האם יש התיישנות על חריגות בניה, אז התשובה היא בצער רב, לא.

תוספת בניה

עלות הכשרת חריגה בניה עם אדריכל

אדריכלים בדרך כלל יגבו את שכרם בהדרגה, לפי שלבי התהליך. אם כבר בשלב היתכנות להיתר החריגה גיליתם שהיא לא אפשרית, תצטרכו לשלם לאדריכל רק את החלק היחסי על בדיקת ההתכנות. 

מחיר תוכלו לבצע את כל התהליך לבד ולחסוך במחיר, מלבד שלב השרטוטים.

אדריכלים שונים יגבו מחירים שונים עבור אותה עבודה (כן, זה גם שוק חופשי), לכן המחירים יכולים להשתנות, אך ריכזנו עבורכם טווח מחירים לכל שלב בתהליך הכשרת חריגת בניה עם אדריכל:

מחיר עלות בירור היתכנות להכשרת חריגת בניה נעה בין 300 -1,500 ש''ח (השלב הראשון). בדיקה זו תהיה יקרה יותר עבור מבנה ציבורי לעומת פרטי.

מחיר עלות תכנון ושרטוט הכשרת היתר בניה היא כ-400 ש''ח לשעת עבודה (השלב השני והשלישי). בממוצע, תוספת בניה דורשת כ- 50 שעות של תכנון ושרטוטים.

 

שיפוץ חריגת בניה

עלויות נוספות של הכשרת חריגת בניה

מחיר הכשרת חריגת בניה לא מסתכם בתשלום לאדריכל, ותצטרכו לשלם גם למועצה המקומית על חריגת הבניה. התשלום יהיה מורכב מתשלום פר מטר מאושר לבניה (אגרת בניה) מס השבחה ותשלום לקבלני הביצוע.

מחיר מחיר אגרת בניה הוא כ-40 ש''ח למטר (נכון לשנת 2023).

מחיר מחיר היטל השבחה הוא 50% מערך ההשבחה. לדוגמא, אם קיבלתם אישור בניה ל-20 מ''ר וכל מ''ר באותו איזור שווה 1,000 ש''ח, תרוויחו מההשבחה כ- 200,000 ש''ח ותצטרכו לשלם מחצית מכך – 100,000 ש''ח. 

מחיר התשלום לקבלני ביצוע נע בין 10,000-200,000 ש''ח. המחיר יהיה תלוי בגודל המבנה וכמות ימי העבודה הנדרשת לבניה.

 

חריגת בניה

אדריכלים מומלצים להכשרת חריגות בניה

כדי שפטיש ומסמר לא יהרסו את המבנה שלכם מהר, ריכזנו עבורכם רשימה של אדריכלים מומלצים שיוכלו לסייע לכם בהכשרת חריגות בניה. כל האדריכלים באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, אז דפדפו בביקורות ובחרו את האדריכל שהכי התחברתם אליו.


;

שאלות נפוצות לדף זה

ניתן להכשיר חריגת בניה בדיעבד?

אפשר להכשיר חריגת בניה בדיעבד אבל יתכן שהבקשה לא תאושר והמבנה יקבל צו הריסה. 

מה עלות הכשרת חריגת בניה עם אדירכל?

מחיר הכשרת חריגת בניה עם אדריכל נע בין 5,000- 20,000 ש׳׳ח בממוצע.



אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק