מוקד מידרג: 1-700-707-233

מה ההבדל בין ורד לשושנה?

ההבדל בין ורד לשושנה

באופן מפתיע, ההבדל בין ורד לשושנה גדול משאי פעם חשבנו. יש בלבול נפוץ מאוד בין שני סוגי הפרחים, כשלרוב גם הורד וגם השושנה מצטיירים אצלנו כוורדים. בפועל - שניהם ממשפחות פרחים שונות מאוד: משפחת הוורדאים ומשפחת השושניים. הם לא דומים בכלל, אפילו במראה. 

פרח לגינת יוקרה לוורד עלי כותרת רבים מאוד, והם חופפים זה על זה כך שנוצר מראה עשיר. הוא גדל כשיח, והגבעולים שלו מתאפיינים בקוצים. ישנם מאות מינים של ורד, מקטן ומיניאטורי ועד לשיחים בגובה מטרים. לורד צבעיר רבים - אדום וורוד, לבן וצהוב. בתרבות הפופולארית, הוורד (ובייחוד וורד הגינה) הוא שמסמל אהבה ורומנטיקה.

פרח לגינת יוקרה השושנה לעומת זאת (או השושן) הוא פרח בעל שישה עלי כותרת בלבד, ואולי זה מקור השם. זוהי משפחה של פרחים גדולים יחסית, והמפורסם שבהם הוא השושן הצחור, פרח לבן ומרשים. עם זאת, יש שושנים גם בצבעים אחרים. לרוב הסוגים במשפחה אין קוצים, והם גדלים מתוך פקעת. בתרבות הפופולארית, השושן מסמל טוהר ואצילות.

לבן ועץ אז מה בלבל אותנו בין ורד לשושנה? כמה דברים יכולים להיות התשובה. אחד זה הביטוי "כשושנה בין החוחים" מתוך שיר השירים, שמזכיר דווקא ורד בתוך שיח קוצני. השני זה עברות השם 'רוזה' (שמו המדעי של פרח הורד) דווקא לשם שושנה. רעיונות נוספים?


בכל מקרה, ביום האהבה הבא - אם מבטיחים לכם זר שושנים אל תתרשמו בקלות 🤨
 


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק