מוקד מידרג: 1-700-707-233

אופנוע לא מניע

הכביש מחכה לכם, אבל האופנוע לא מניע? הבעיה הזאת יכולה להיגרם ממספר סיבות. לפני שאתם רצים אל המוסך ריכזנו לכם כאן את כל המידע על אופנוע לא מניע, כך שכשתגיעו למוסך כבר תדעו מראש את הבעיה. למה האופנוע לא מניע? איך אפשר לתקן אותו? ומה המחיר של תיקון אופנוע לא מניע? התשובות כאן, תחזיקו חזק ובואו נצא לדרך - אנחנו מניעים.


אופנוע לא מניע

כשאופנוע לא מניע, זה יכול לנבוע מכמה סיבות - החל מלחיצה בטעות על מתג ה-Kill Switch  בעיה שתיפתר בלחיצת כפתור, ועד לבעיות במנוע שיצריכו תיקון רציני ויקר במוסך. בשביל לעזור לכם להבין בדיוק איפה אתם נמצאים, נחלק לכם את הסיבות השונות לאופנוע לא מניע לשתי קטגוריות שונות - אופנוע מניע ואין תגובה, ואופנוע מניע אבל יש תגובה.

 


אופנוע לא מניע - אין תגובה

אם אתם מסובבים את המפתח בסוויץ' ואין קול ואין עונה, בדרך כלל יהיה מדובר בבעיה חשמלית. הנה התקלות האפשריות שיכולות לגרום לאופנוע לא להניע ושלא תהיה תגובה:

מספר 1 צבוע  מצבר תקול -  במידה והמצבר התרוקן או מת כליל, לא תהיה תגובה כשתסובבו את המפתח בסוויץ'. לפעמים, כשעוד יש קצת מתח חשמלי במצבר, אולי ידלקו האורות או לוח המחוונים, אבל לא יישמע רעש הנעה. אם יצא לכם בעבר להניע את האופנוע עם כבלים או להחליף את המצבר, יכול להיות שהחיבורים שלו רופפים ובגלל זה המצבר לא מעביר ומקבל חשמל.

מספר 2 צבוע אלטרנטור לא טוען - אפשר בקלות לטעות ולאבחן מצבר תקול כשהבעיה היא בכלל האלטרנטור. האלטרנטור אחראי על טעינת המצבר, ובמקרה שהוא תקול, המצבר שלכם יתרוקן, מה שיכול לגרום לכם לחשוב שהוא הבעיה. בשביל לחסוך לכם קנייה של מצבר חדש לשווא, חשוב שתכירו כמה סימנים מזהים שיעזרו לכם להבין אם הבעיה באלטרנטור או במצבר. אם האופנוע נכבה לכם באמצע הנסיעה, זה סימן שהאלטרנטור לא טוען את המצבר והוא פשוט מתרוקן תוך כדי הנסיעה. סימן נוסף הוא אורות פנסים עמומים כי זה מעיד שהמצבר לא מקבל מספיק חשמל מהאלטרנטור.

מספר 3 צבוע פיוז שרוף - תפקידם של הפיוזים הוא להגן על מערכת החשמל של האופנוע מפני עומס חשמלי. במידה ונשרף לכם הפיוז הראשי או פיוז שקשור להנעה, האופנוע לא יניע, וכשתסובבו את המפתח בסוויץ' לא תהיה כל תגובה. החדשות הטובות הן שמדובר על תיקון לא מסובך, כזה שייפתר לאחר ביקור קצר במוסך.

מספר 4 צבועסטרטר שחוק - תפקידו של הסטרטר הוא להעביר חשמל מהמצבר למנוע ולתת את זרם החשמל הראשוני להתנעה. כאשר הסטרטר תקין ויש בעיה אחרת שמונעת מהאופנוע להניע, תוכלו לשמוע את צליל הסטרטר שעושה רעש של “קליק”. אם האופנוע לא מניע ואתם לא  שומעים את הרעש הזה, ייתכן שהבעיה היא בסטרטר עצמו או בממסר (הרכיב שמעביר אליו את הזרם). מדובר בתקלה חשמלית שיכולה להיראות קטנה, אבל בלעדיה המנוע פשוט לא ייכנס לפעולה.

מספר 5 רגלית צד למטה / קיל סוויץ פועל - באופנוע יש מספר מנגנוני בטיחות שנועדו למנוע את הנעת הרכב. כאשר רגלית הצד של האופנוע לא מורמת, לא יזרום אל המנוע חשמל והאופנוע לא יניע, לא משנה כמה תסובבו. הסיבה השנייה היא מתג ה- Kill switch  או בעברית "הורג סוויץ'", ולא לא מדובר בקריאה נגד העם השוויצרי אלא על מתג שאחראי על הפסקת זרם החשמל למנוע. אלה סיבות קצת מגוחכות, אבל הן קרו לרבים וטובים מאיתנו, ואין כמו רווחת האנחה כשאתה מבין שהבעיה שלך נפתרה על ידי הרמת רגלית או לחיצת כפתור.

 


אופנוע לא מניע - תגובה בלי הנעה

כאן נתייחס למקרים בהם האופנוע לא מניע כשאתם מסובבים את הסוויץ', שומעים את הרעש המוכר איתו אתם מתחילים כל רכיבה, אבל משהו לא נפתר והאופנוע ממשיך להרעיש ולהתאמץ בלי להיכנס להנעה:

⛽ תקלה במערכת הדלק - מערכת הדלק באופנוע אחראית להעביר דלק מהמיכל אל המנוע, והיא מורכבת ממספר חלקים עיקריים: משאבת הדלק שמזרימה את הדלק קדימה, פילטר שמונע מעבר של לכלוך, וצינורות שמעבירים את הדלק אל מערכת הבעירה. באופנועים מסוימים יש גם ברז דלק שמווסת את הזרימה. אם אחד מהחלקים האלה נסתם, נקרע או מפסיק לעבוד, הדלק פשוט לא יגיע למנוע. במצב כזה תשמעו את הסטרטר, אבל המנוע לא יידלק.

💨 תקלה במערכת האוויר - מערכת האוויר אחראית על כניסת אוויר נקי למנוע כדי שתיווצר בעירה תקינה. היא כוללת את פילטר האוויר שמסנן אבק ולכלוך לפני הכניסה למנוע, את תיבת האוויר שמווסתת את הזרימה, ואת הצינור שמוביל את האוויר אל המצערת או הקרבורטור. במנועים חדשים יש גם חיישן שמודד את כמות האוויר ונעזר בה כדי לקבוע את תערובת הדלק הנכונה. אם אחד החלקים במערכת האוויר נפגע או נסתם האופנוע פשוט לא יניע.

🔥 תקלה במערכת ההצתה - מערכת ההצתה אחראית על יצירת הניצוץ שמצית את הדלק במנוע. היא כוללת בעיקר את הפלאגים שמעבירים את הניצוץ ישירות לצילינדר, ואת סליל ההצתה - הרכיב שמגביר את המתח ומזרים אותו אל הפלאג. אם אחד מהשניים האלה נפגע, המנוע לא יקבל הצתה ולא יידלק, גם אם יש דלק ואוויר תקינים. פלאגים שחורים, רטובים או שחוקים הם הסיבה הנפוצה ביותר לכך שאופנוע מסתובב אבל לא מניע. הפלאג מאבד את היכולת לייצר ניצוץ חזק, והתוצאה היא שהמנוע פשוט “מסובב על ריק”. גם סליל הצתה תקול או כבל הצתה רופף יכולים לגרום לאותו מצב, לפעמים תשמעו את הסטרטר עובד, אבל לא תהיה הצתה אמיתית בצילינדר.

מנוע תקלה במערכת הדחיסה  - אם המנוע מתאמץ אבל לא נכנס להנעה, כנראה שיש דחיסה נמוכה במנוע. דחיסה היא הלחץ שנוצר בתוך הצילינדר כשהבוכנה עולה ודוחסת את תערובת האוויר והדלק לפני ההצתה. הלחץ הזה חשוב, כי רק כשהוא מספיק חזק הניצוץ מהפלאג יכול להצית את התערובת ולהניע את המנוע. כשיש בעיה בדחיסה, למשל בגלל טבעות בוכנה שחוקות, שסתומים שלא נסגרים כמו שצריך או אטם ראש מנוע שנפגע, האוויר והדלק פשוט “בורחים” החוצה. במצב כזה תשמעו את הסטרטר עובד, אבל הסיבוב שלו יהיה קל מדי - כאילו המנוע לא באמת מתאמץ. כאן מדובר כבר על תקלה יותר קשה שתצריך טיפול רציני במוסך.

 

 


זיהוי התקלות וטיפול באופנוע לא מניע

כמו שכבר הבנתם, יש הרבה מאוד גורמים שיכולים לגרום לאופנוע שלכם לא להניע. כל תקלה מצריכה טיפול אחר ויש דרך שונה לזהות אותה. בשביל לעשות לכם סדר סיכמנו לכם כאן את דרכי הזיהוי וסוג הטיפול של כל תקלה.

 

 

🏍️ סוג הבעיה 🔍 איך מזהים 🪛 סוג הטיפול
מצבר אין תגובה כשמסובבים את הסוויץ', לעיתים נדלקים רק האורות או לוח המחוונים. החלפת מצבר או הידוק חיבורים. טיפול פשוט ומהיר.
אלטרנטור האופנוע נכבה באמצע נסיעה, או שנורת המצבר נדלקת בזמן רכיבה. תיקון או החלפת אלטרנטור. תקלה בינונית.
פיוזים אין תגובה כלל, לוח המחוונים כבוי. לעיתים פיוז ראשי שרוף. החלפת פיוז. תיקון קל וזול.
סטרטר / ממסר סטרטר לא שומעים “קליק” כלל או רק קליק בודד בלי סיבוב מנוע. תיקון או החלפת סטרטר או ממסר. תקלה בינונית.
רגלית צד / Kill switch אין תגובה בהתנעה, למרות שהכול מחובר. לעיתים נורת ניוטרל כבויה. הרמת רגלית או לחיצה על המתג. פתרון מיידי.
דלק שומעים את הסטרטר אך המנוע לא תופס. אין ריח דלק או רעש משאבה. ניקוי פילטר או בדיקת משאבה. טיפול פשוט יחסית.
אוויר המנוע “נחנק”, קשה להניע, ולעיתים נכבה מיד לאחר שנדלק. ניקוי או החלפת פילטר אוויר. טיפול קל.
הצתה (פלאגים / קויל) הסטרטר עובד אך אין ניצוץ. פלאגים שחורים או רטובים. החלפת פלאגים או בדיקת קויל. טיפול קצר עלות נמוכה עד בינוית.
דחיסה הסטרטר נשמע “קל מדי”; המנוע מסתובב אך לא תופס כלל. תקלה מכנית רצינית. תיקון מסובך.

 

טיפול אופנוע

מחיר אופנוע לא מניע

אי אפשר לתת מחיר קבוע לטיפול בבעיה הכללית של אופנוע לא מניע. אבל כן אפשר לפרט על המחיר של טיפול בכל אחת מהבעיות שעליהן דיברנו, וזה בדיוק מה שעשינו כאן. הנה המחירים לטיפול באופנוע לא מניע.

 

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת פיוז רגיל נע בין 35 -200 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת צינור דלק נע בין 80-200 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת פיוז ראשי נע בין 55-240 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת פילטר דלק נע בין 100-250 ₪. אם הפילטר נמצא מאחורי המנוע, המחיר יעלה משמעותית ויהיה בין 1,000-1,500 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בניקוי תיבת אוויר נע בין 150-300 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בניקוי או שיפוץ קרבורטור נע בין 350-800 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת פלאגים נע בין 100-800 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת מצבר נע בין 400-700 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת פילטר אוויר נע בין 800-900 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת סליל הצתה נע בין 1,500-2,000 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת סטרטר נע בין 600-2,000 ₪.

כסף מחיר תיקון אופנוע לא מניע בהחלפת משאבת דלק נע בין 1,500-2,500 ₪.


מוסכי אופנועים מומלצים לתיקון אופנוע לא מניע

בין אם הבנתם למה האופנוע לא מניע, ובין אם לא, ככל הנראה שתצטרכו לעבור במוסך, ובדיוק בשביל זה הכנו לכם כאן רשימה של מוסכי אופנועים לתיקון אופנוע לא מניע, המומלצים לפי חוות הדעת של לקוחות קודמים. לאחר הטיפול, כשהאופנוע יחזור לחיים, נצור איתכם קשר ונשמח לשמוע גם את חוות הדעת שלכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך אפשר לדעת אם הבעיה היא במצבר או באלטרנטור?

אם האופנוע כבה באמצע נסיעה או שהאורות האופנוע עמומים - סביר שהבעיה באלטרנטור ולא במצבר.

מה הסיבות הנפוצות לכך שהאופנוע משמיע רעש אבל לא מניע?

לרוב מדובר בבעיה באחת משלוש מערכות: דלק, אוויר או הצתה - כמו פילטר סתום, פלאג שחוק או סליל הצתה תקול.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק