עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

המרת דוח תנועה באזהרה

כדי להמיר דוח תנועה באזהרה צריך לעמוד בשלושה כללים מצטברים: עבירות קלות בלבד, ותק של לפחות 5 שנים בכביש והודאה בביצוע העבירה (כן, זה יכול לשמש נגדכם אם תרצו בהמשך לבקש להישפט). לפני שתתחילו בתהליך, קראו כאן את כל המידע שצריך לדעת על המרת דוח תנועה לאזהרה, ומתי כדאי להיעזר בעורך דין תעבורה

 


מתי אפשר להמיר דוח תנועה באזהרה

אין חוק שמחייב את המשטרה להמיר דוחות לאזהרה. אבל, מדובר על מדיניות משטרתית שמטרתה לתגמל נהגים טובים ולעודד שמירה על חוקי התנועה. יש כמה פרמטרים ברורים ומצטברים שתצטרכו לעמוד בהם כדי שתוכלו בכלל להגיש בקשה להמרת דוח לאזהרה (נכון ל-2023):

רכב ממותג העבירה צריכה להיות מסוג ברירת משפט בלבד (עבירות קלות שניתן לערער עליהן ולא מחייבות הגעה לבית משפט, לדוגמא עבירות מהירות קלות).

רכב ממותג תצטרכו להודות בעבירה.

רכב ממותג תצטרכו להיות עם וותק של 5 שנים לפחות על הכביש, ללא הרשעות או דוחות אזהרה ב-3 השנים שקדמו לעבירה הנוכחית (כולל העדר אזהרה).

שימו לב - בעבירות חמורות יותר (שימוש בנייד, עקיפה לא חוקית, חציית רמזור באור אדום וכו'), אם יש וותק של 10 שנים על הכביש ללא הרשעות או דוחות אזהרה, ניתן לבקש המרה לאזהרה.

 

דו׳׳ח תעבורה

 

יחד עם זאת ולמרות הרצון של המשטרה לבוא לקראת, הנה כמה דוגמאות לעבירות שלא תוכלו להמיר לאזהרה כלל:

רכב ממותג עקיפת רכב שעצר לפני מעבר חצייה.

רכב ממותג עבירות מהירות בדרגת קנס של 1500 ש"ח.

רכב ממותג חניית נכה וחסימת רכב נכה.

רכב ממותג נהיגה ברכב לא תקין שהוחלט לאסור את השימוש בו.

גם אם אתם עומדים בכל הכללים, שימו לב שהמרת הדוח לאזהרה היא לשיקול המשטרה בלבד ואין דרך לערער על ההחלטה שתתקבל. 

 

הודעה באשמה 

כאמור, חלק מהתנאים להגשת הבקשה הוא להודות באשמה, דבר היכול לשמש נגדכם אם הבקשה תסורב, כי כנראה שלא תוכלו לצאת זכאים בבית המשפט (שזו הדרך הנוספת היחידה לביטול הדוח). לכן, שקלו היטב אם אתם מעדיפים לבקש להישפט או להמיר את הדוח. אם הדוח הומר לאזהרה גם הקנס וגם הנקודות מבוטלים. 

 

דוח תעבורה

המרת דוח תנועה באזהרה – איך זה עובד

אם אתם עומדים בכל התנאים והכללים, יש שני דרכים להמרת דוח תנועה באזהרה:

נסח טאבו המרת דוח תנועה במקום – אם קיבלתם את הדוח משוטר (באופן פרונטלי), תוכלו לבקש להמיר את הדוח לאזהרה במקום, ולפרט את הסיבות לבקשה.

 פעמים רבות השוטרים יעדיפו לתת אזהרה במקום ולא לגרור אתכם להתעסקות בירוקרטית אם אתם אכן זכאים להמרה לאזהרה. 

נסח טאבו המרת דוח תנועה לאזהרה דרך מרכז הנהגים הארצי – הדרך הבירוקרטית והארוכה יותר היא להגיש בקשה להמרת הדוח דרך מרכז הנהגים הארצי באתר של המשטרה. בדרך זו תצטרכו להגיש מכתב בו תנמקו את הסיבות שאתם מבקשים להמיר את הדו''ח. אל תשכחו לשמור לעצמכם עותק של המכתב ששלחתם, ביחד עם צילום ת''ז והדוח שקיבלתם.

 

דוח משוטר

המרת דוח תנועה באזהרה – עשה ואל תעשה

כמו שאמרנו, המרת דוח תנועה לאזהרה נתונה לשיקול דעתה של המשטרה בלבד ואין כללים ברורים שמבטיחים שהבקשה תתקבל. יחד עם זאת, יש כמה פעולות שיכולות לתרום להצלחת הפעולה:

נסח טאבו כתבו את המכתב בשפה גבוהה ומנומסת. זה מעיד על רצינות, אינטליגנציה והשקעה בכתיבת המכתב.

נסח טאבו קחו אחריות מלאה על העבירה והדגישו כי אתם מבינים את חומרתה. הודאה באשמה היא אחת התנאים להמרת הדוח, אך אל תסתפקו בכמה מילים, כתבו בצורה כנה ומשכנעת שאתם מבינים את חומרת העבירה והסיכון בה.

נסח טאבו הוסיפו מסמכים המוכיחים את הטענה שלכם. כדי להדגיש את האמינות שלכם ואת הזמן שהשקעתם בכתיבת המכתב, צרפו מסמכים רפואיים, פרטי חשבון אם אתם בקשיים כלכליים וכל נתון אחר שיכול להיות לטובתכם. 

 

דוח תנועה משוטר

 

והנה כמה דברים שמומלץ להימנע מהם במכתב:

נסח טאבו אל תצטדקו. הימנעו מלחזור כמה פעמים על הסיבה לביצוע העבירה. כתבו אותה פעם אחת באופן ברור. תירוצים הולכים וחוזרים במכתב יגרמו לו להיות פחות אמין ויטילו ספק בהבנתכם את חומרת העבירה.

נסח טאבו המנעו מהאשמת השוטר. לא כדאי לציין שהדוח ניתן בצורה לא ראויה או שהשוטר בחר להעניק לכם דוח למרות שנהגים רבים בסביבה התנהגו כמוכם. התמקדו בעצמכם ובהבנת החומרה של העבירה. 

נסח טאבו אל תבצעו עבירה נוספת. בעיקרון אנחנו ממליצים להימנע מעבירות באופן כללי, אך וודאו שאתם לא מבצעים עוד עבירת תנועה (אפילו קלה מאוד) כחודשיים לאחר שליחת הבקשה. ביצוע עבירה בתקופה זו כמעט בטוח יגרום לבקשה שלכם להיות לא מאושרת.


המרת דוח תנועה באזהרה בעזרת עורך דין

בעיקרון לא צריך להיעזר בעורך דין לצורך הגשת בקשה להמרת דוח לאזהרה, אבל יש כמה סיבות שיגרמו לכם כן לפנות לעורך דין:

חליפה בירוקרטיה. בקשה להמרת דוח לאזהרה דורשת התעסקות, כולל בדיקה מה קורה עם הדוח, שיחות טלפון וניסוח מיילים ומכתבים. אם אתם לא מאמינים שיש לכם את הזמן או היכולת לעמוד בכך, אולי רצוי להיעזר באיש מקצוע. 

חליפה ניסוח. כל אחד טוב בתחומו, ואם אתם אנשי מספרים וניסוח מילים לא מדבר אליכם כלל, כדאי להיעזר בגורם חיצוני. ניסוח המכתב הוא חלק חשוב מאוד בהחלטה אם לקבל את הבקשה שלכם או לא, וחבל שעל זה תיפלו.

חליפה חומרה. לפעמים ניתן להמיר דוח לאזהרה גם בעבירות שעקרונית נחשבות חמורות ולא ניתנות להמרה. עורכי דין יודעים לחפש את הבעיה בדוח או להסביר את העבירה שלכם בצורה כזו שתאפשר המרה גם של עבירות חמורות (כמובן שהכל יחסי).

 

עורך דין תעבורה

מחיר המרת דוח תנועה באזהרה בעזרת עורך דין

הגשת בקשה להמרת דוח תנועה לאזהרה לא עולה כסף אם מגישים אותה באופן עצמאי.

כסף מחיר כתיבת מכתב בקשה להמרת דוח לאזהרה על ידי עורך דין נע בין 500 -1,000 ש''ח.

כסף אם החלטתם להישפט במקום להמיר את הדוח לאזהרה, מחיר ייצוג משפטי של עורך דין בבית משפט תעבורה נע בין 1,500- כמה אלפי שקלים, כתלות בחומרת העבירה והרקע התעבורתי של הנהג. 

*חשוב לציין - המחירים המובאים כאן הם טווח מחירים ממוצע, והם אינם מחייבים. וכל עורך דין הזכות לגבות לפי שיקול דעתו.


עורכי דין מומלצים להמרת דוח תנועה לאזהרה

אם התעסקות עם ניירת היא לא הצד החזק שלכם, מזל שמצאנו כאלה שאוהבים את זה. ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים להמרת דוחות תנועה לאזהרה. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואם תעזרו באחד מהם נבקש שתדרגו אותו גם אתם – ככה אנחנו שומרים על הביקורות מעודכנות תמיד. 

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להגיש בקשה להמרת דוח לאזהרה?

אם תגישו את הבקשה באופן פרטי, לא תדרשו לשלם כלל על בקשת המרת דוח תנועה לאזהרה.

אם תעזרו בעורך דין תצטרכו לשלם כ-500 עד 1,000 ש''ח על ניסוח מכתב בקשת המרת דוח לאזהרה. 

איזה דוחות תנועה לא ניתן להמיר לאזהרה?

כל עבירת תנועה שמחייבת הגעה אוטומטית לבית משפט (כמו נהיגה ללא רישיון או דריסה) לא ניתנות להמרה. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק