עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מחיקת נקודות תעבורה

מחיקת נקודות תעבורה הוא הליך שיכול להציל אתכם מנהיגה מונעת או אפילו משלילת רישיון. במדריך הבא נבדוק מתי ניתן למחוק נקודות תעבורה (למשל לא ניתן למחוק נקודות על נהיגה ללא טסט), איך מוחקים אותן, כיצד לנהוג אם אתם נהג חדש או צעיר וכמה יעלה התהליך אם תעזרו בעורך דין. הכי חשוב שתסעו בטוח, אבל טעויות קורות, ופה תמצאו את כל המידע על איך לסדר את המצב


מתי אפשר למחוק נקודות תעבורה

מחיקת נקודות תעבורה לא תמיד אפשרית, ותלויה בסוג העבירה שביצעתם. למשל, לא ניתן לבטל עברות שלא ניתן להוכיח שלא ביצעתם אותם (כמו נהיגה בלי טסט), שכן מדובר על עבירות שלא נתונות לפרשנות. ככלל, ניתן לחלק את סוגי עבירות התעבורה לשניים:

רכב עבירות תנועה עם הזמנה לדין – אלו נחשבות לעבירות תנועה קשות יותר, שההשלכות שלהן הן לא רק נקודות, אלא גם סיכון לשלילת רישיון או פסילתו לתקופה ממושכת. לדוגמא, עבירות של נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, גרימת תאונות דרכים עם נפגעים ועוד.

במקרה של עברות תנועה עם הזמנה לדין, מחיקה או ביטול של הנקודות הוא קריטי במיוחד מכיוון שיש לו השלכות ישירות על המשך דרככם בכביש.

רכב עבירות תנועה עם אופציה לקנס – עברות אלו נחשבות לעבירות תנועה פחות קשות ולרוב הן מגיעות במקביל עם קנס כספי, כמו עבירות מהירות, שימוש בטלפון הנייד בזמן הנסיעה ועוד. עברות אלו אומנם לא יובילו לסיכון הרישיון, אך רצוי לבטל אותן. אם הן מצטברות מעל 22 נקודות בפרק זמן של פחות מ-24 חודשים תצטרכו לעבור מבחן תיאוריה מחודש או קורס רענון נהיגה. שימו לב שביטול הנקודות לא תמיד יוביל לביטול הקנס הכספי.

 

דו׳׳ח תעבורה

איך למחוק נקודות תעבורה

אם צברתם פחות מ-22 נקודות במשך שנתיים, הנקודות יתאפסו לאחר 24 חודשים ללא התערבות שלכם. מעבר לכך, מחיקת נקודות תעבורה היא הליך ארוך שיכול לקחת גם יותר משנה, אז כדאי להיות סבלניים. אלו שלבי התהליך:

רכב בקשה להישפט – ברגע שקיבלתם את הדו''ח בדואר (או מהשוטר), עליכם לערער על הדו''ח ולבקש להישפט (דרך אתר העירייה או הרשות המקומית בה הדו''ח הונפק). שימו לב שתשלום הדו''ח יהיה כמו הודאה באשמה, אז הימנעו מכך אם אתם מעוניינים בביטול הנקודות והדו''ח.

רכב זימון למשפט – לאחר הערעור תקבלו זימון למשפט, בו תוכלו לנמק את הסיבה לערעור והשופט יחליט על ביטול או אי ביטול הדו''ח. נכון לשנת 2023, תצטרכו להמתין ליום המשפט במשך שנה (בממוצע), אך בזמן זה הדו''ח נמצא בעיכוב תהליכים ולא צובר ריביות או החמרות. אם קיבלתם בעקבות עבירה חמורה זימון לבית דין במקום, תוכלו לבקש לדחות את הדיון עד לקבלת שיחה או פגישה עם עורך דין.

רכב מחיקת נקודות תעבורה – אם השופט החליט שניתן לכם דו''ח מסיבה לא מוצדקת, הוא יוכל להחליט על:

- ביטול הדו''ח.

- ביטול הנקודות (ולא את הקנס הכספי).

- המרת ההעבירה לעבירה פחות חמורה.

- המרת ההדו''ח לאזהרה.

לב שימו לב –קחו בחשבון שאם השופט החליט שהערעור לא מוצדק, הענישה לאחר המשפט עלולה להיות חמורה יותר מהעונש המקורי.

 

ריכזנו לכם בטבלה את מספר הנקודות שיכולות להוות סכנה לרישיון שלכם ומה ההשלכות של כל דרגה:

 

 מספר נקודות

 השלכות

0-21 נקודות (במשך 24 חודשים)

ביטול העבירות או קורס ריענון נהיגה

22-23 נקודות

קורס בסיסי בנהיגה נכונה

24-34 נקודות

קורס מתקדם בנהיגה נכונה

36 נקודות ומעלה

פסילת רישיון נהיגה ל-3 חודשים ועמידה במבחן תאוריה

36 נקודות ומעלה בפעם השנייה (תוך 6 שנים)

מבחן רפואי, עמידה במבחן תאוריה ומעבר טסט


מחיקת נקודות תעבורה בעזרת עורך דין

ביטול נקודות תעבורה (בעיקר בעבירות קשות) הוא הליך מסובך, ולרוב הסיכוי שתצליחו בעצמכם הוא קטן אם אין לכם ניסיון קודם עם מערכת המשפט.

אם אתם מעוניינים לפנות לעורך דין לביטול נקודות תעבורה, רצוי שתעשו זאת מהר ככל הניתן מרגע קבלת הדו''ח, כי המתנה לערעור יכולה גם היא להיות נגדכם בבית המשפט ולהעיד על חוסר רצינות בתהליך. פה חשוב לציין שלא ניתן לבטל דו''ח שניתן בצורה מוצדקת, אך עורכי דין יודעים לחפש את הכשלים ולהוכיח שהדו''ח ניתן שלא כדין או שלא מומשו כל הזכויות שלכם בעת מסירת הדו''ח.

 

ליווי של עורך דין

העברת נקודות תעבורה

אם קיבלתם דו''ח מהירות או דו''ח ממצלמת תנועה ולא נהגתם ברכב באותה עת, תוכלו להעביר את הנקודות לאדם שנהג ברכב - במקרה שהוא יקח אחריות על העבירה (הדבר לא תקף על עבירות בהן הדו''ח ניתן על ידי שוטר, כי במקרה כזה ידוע מי נהג ברכב בעת העבירה).

כדי להעביר נקודות בין אדם לאדם תידרשו לתצהיר מעורך דין (כל עורך דין, ללא קשר להתמחות שלו, יכול לחתום על תצהיר). אם האדם שביצע את העבירה לא מסכים להעברת הנקודות, תצטרכו לבקש להעביר לו את הדו''ח בבית המשפט, מה שאומר שתדרשו להוכיח שלא אתם נהגתם ברכב בעת ביצוע העבירה.


מחיקת נקודות תעבורה לנהג חדש

לנהג חדש וצעיר יש הרבה חוקים והחמרות בכביש לעומת נהג ותיק. לדוגמא, אם נהג חדש עבר ברמזור אדום או לא נכנס נכון לצומת, בנוסף למתן הנקודות והקנס ניתן להאריך לו את תקופת "הנהג החדש" או לחייב אותו בשיעורי נהיגה חוזרים. מכאן, שלילת הרישיון היא מהירה וקלה הרבה יותר לנהגים חדשים וצעירים.

במקרה ואתם נהגים חדשים וקיבלתם דו''ח ונקודות תעבורה, רצוי מאוד לערער על הדו''ח כדי לשמור על הרישיון שלכם, ולוודא שאתם לא מבצעים עבירות נוספות עד לגמר תקופת המשפט, דבר שיחמיר בוודאות את העונש שתקבלו.

 

נהג חדש

מחיר מחיקת נקודות בעזרת עורך דין

פנייה לעורך דין יכולה לבטל לכם את הדו''ח לגמרי או להוריד משמעותית את גובה וגודל העונש. אבל לכל דבר יש מחיר:

כסף מחיר מחיקת נקודות בעבירות קלות נע בין 1,800 -4,000 ש''ח לפני מע''מ. אם מדובר בעבירה לא ראשונה שלכם או בעבירה מסובכת, המחיר יהיה קרוב יותר לטווח הגבוה.

כסף מחיר מחיקת נקודות בעבירות קשות נע בין 8,000 – 20,000 ש''ח לפני מע''מ. אם פגעתם פיזית במישהו בזמן התאונה, המחירים גם יכולים להגיע למאות אלפי שקלים.

כוכב לרוב התשלום לעורך הדין יהיה לאחר גזר הדין, אך וודאו מה כתוב בחוזה שלכם מולו.


עורכי דין מומלצים למחיקת נקודות תעבורה

מה שמבדיל בין עורכי דין תעבורה לעורך דין תעבורה טוב - הן חוות הדעת של הלקוחות הקודמים שלו. כאן תמצאו רשימה של עורכי דין תעבורה מומלצים, המתמחים במחיקת נקודות תעבורה. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, כך שתוכלו לקרוא את חוות הדעת שנכתבו עליהם ולהתרשם בעצמכם. אנחנו מאחלים לכם נסיעה רגועה ובטוחה 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה מחיר מחיקת נקודות תעבורה בעזרת עורך דין?

המחיר נע בין 1,800 ש׳׳ח ל-20,000 ש׳׳ח, כתלות בחומרת העבירה. 

איזה נקודות תעבורה לא ניתנות למחיקה?

לא ניתן למחוק נקודות תעבורה שלא ניתנות לפרשנות, כמו נהיגה בלי טסט או נהיגה בלי רישיון בפועל. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק