מוקד מידרג: 1-700-707-233

תומכת לידה

דולה תומכת לידה היא מי שמלווה את היולדת במהלך ההיריון, נותנת מענה לשאלות והתייעצויות וגם מרגיעה על הדרך. כמה עולה ליווי היריון, מה כוללת החבילה של תמיכת לידה ואיך בוחרים דולה תומכת לידה? כל התשובות במאמר הבא


מה זה תומכת לידה?

תומכת לידה, או בשמה המוכר יותר - דולה, היא מי שמלווה את הזוג, בדגש על היולדת, לאורך כל תהליך ההיריון וגם בלידה עצמה.

חתימה על חוזה  כדי להיות תומכת לידה צריך לעבור קורס ולקבל תעודת הסמכה מאחד מבתי הספר לדולות, אבל ההכשרה לא מסתיימת בזה: רוב תומכות הלידה בוחרות להתמקצע בתחומים נוספים שקשורים להיריון ולידה, כמו קורס הכנה ללידה, ייעוץ הנקה, ייעוץ שינה ועוד.

צו עשה בנוסף, כל תומכת לידה מגיעה עם ידע אחר, בדרך כלל מתחום הרפואה המשלימה, כמו רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור ועוד, אותו הן משלבות בליווי שלהן. כך חבילות הליווי משתנות בין תומכות הלידה, כאשר לכל אחת יש ערך מוסף אחר ואתן יכולות לבחור את החבילה שהכי תתאים לצרכים שלכן.

 

תמיכה באישה בהיריון

איך בוחרים תומכת לידה?

הנה כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב כשבוחרים תומכת לידה לליווי היריון:

הסכמה כימיה - מעבר לזה שתומכת הלידה צריכה להיות הכתובת שלכן לכל שאלה או בעיה במהלך ליווי ההיריון, אתן הולכות לבלות איתה לא מעט שעות בפגישות ובחדר הלידה. לכן, כדאי שתומכת הלידה שתבחרו תהיה מישהי שנוח ונעים לכן איתה, ושאתן מרגישות שאפשר לסמוך עליה.

שני אנשים שימו לב שהתהליך מול הדולה הוא זוגי ולא רק של היולדת, אז כדאי לשים לב שהקשר איתה מתאים ונוח לשני בני הזוג.

איפה כנס מידרג מיקום - לרוב, תומכות לידה לא לוקחות יולדות שגרות מאוד רחוק מהן, אבל גם אם תומכת הלידה מגיעה לאזור מגוריכן - חשבו אם היא באמת מספיק קרובה לבית החולים שבו עתידה להתקיים הלידה. אף אחת לא רוצה שהדולה תפספס את הלידה בגלל מרחק או פקקים.

נסח טאבו "ארגז הכלים" של תומכת הלידה - אם אתן מעוניינות בליווי היריון שכולל טיפולים או קורס הכנה ללידה, בדקו איזה ידע נוסף מביאה איתה תומכת הלידה ובאילו שיטות היא משתמשת, וחשבו אם מה שהיא מציעה תואם את הצרכים שלכן.

 

מתי מתחילים לחפש תומכת לידה?

בגדול, אין חוקיות או כלל מוגדר לזמן שבו כדאי לחפש תומכת לידה.

רוב הנשים מתחילות לחפש תומכת לידה בשליש השני של ההיריון, כדי להספיק לעשות את כל שלבי הליווי בנחת אך עדיין מספיק קרוב ללידה כדי שהידע יישאר טרי בראש. אם אתן מכירות את עצמכן ויודעות שתצטרכו דולה, אפשר להתחיל לחפש תומכת לידה מהרגע שאת יודעת שאת בהיריון, או לחלופין, גם אם החלטתן בחודש שמיני או תשיעי שאתן צריכות עזרה ותמיכה בלידה, עדיין תוכלו למצוא דולה שתיתן לכן את חבילת הליווי.

אם אתן מחפשות תומכת לידה שמעבירה גם קורס הכנה ללידה, כדאי שתדעו שהזמן המומלץ לעשות קורס הכנה ללידה הוא בין שבועות 28-32 להיריון.

 

תומכת לידה מניחה יד על אישה בהיריון

מה כולל ליווי היריון של תומכת לידה?

כל תומכת לידה מחלקת ומנהלת את הפגישות שלה באופן שונה, אבל לרוב כל ליווי היריון כולל שלוש פגישות לפחות:

יד מנופפת לשלום פגישת היכרות - פגישה ראשונית, פרונטלית או טלפונית, בה תומכת הלידה ושני בני הזוג משוחחים ובודקים ביחד האם יש כימיה וחיבור ביניהם, ורואים האם יש בסיס ורצון משני הצדדים בתחילת תהליך משותף של ליווי היריון ולידה.

אישה בהיריון הלידה עצמה, בה תומכת הלידה נמצאת מתחילתה עד סופה, לא משנה כמה זמן היא לוקחת, עוזרת ליולדת ומרגיעה אותה.  

עגלת תינוק פגישה לאחר הלידה, בה האווירה כבר יותר חברית, הדולה ובני הזוג מסכמים את חוויית הלידה כפי שהייתה לשני הצדדים ותומכת הלידה נהנית לראות את פרי הלידה - התינוק 😊

חיצים כפולים מעבר לשלוש הפגישות האלה, כל תומכת לידה מוסיפה מפגשים לפי מה שהיא מביאה איתה: אם זה קורס הכנה ללידה, טיפולי רפואה משלימה ליולדת או ייעוץ הנקה לאחר שהתינוק נולד.

 

דולה תומכת לידה תומכת באישה בהיריון

מחירים של תומכת לידה

מחירים של דולה תומכת לידה מושפעים מוותק, התמחויות מיוחדות שיש לה ומיקום גיאוגרפי. ככל שהדולה ותיקה יותר, משלבת יותר מהידע שלה בליווי ההיריון או מלווה יולדות במרכז הארץ, המחיר שהיא תגבה יהיה גבוה יותר.

אישה בהיריוןמחיר תומכת לידה מתחילה עבור ליווי היריון ותמיכה בלידה - 800-1,500 ₪.

אישה בהיריוןמחיר תומכת לידה מנוסה עבור ליווי היריון ותמיכה בלידה - 2,000-5,000 ₪.

 

מחירים נוספים של תומכת לידה

במידה ורוצים לעשות קורס הכנה ללידה ללא ליווי היריון, מחיר תומכת לידה עבור קורס הכנה ללידה ללא ליווי היריון - 1,300-1,500 ₪.

אישה בהיריוןמחיר פגישת היכרות עם תומכת לידה - 100-250 ₪ (במידה ותמשיכו בתהליך עם הדולה, זה ייחשב כמקדמה ויירד מהסכום הסופי).

מחיר כדאי לדעת - ברוב קופות החולים, ניתן לקבל על תהליך ליווי ההיריון החזר כספי של עד 2,000 ש"ח במסגרת סל ההיריון שניתן בביטוח היקר ביותר.  


דולות תומכות לידה מומלצות

בין אם זו לידה ראשונה ובין אם חמישית - אם החלטת שאת רוצה תומכת לידה שתלווה אותך בתהליך ההיריון והלידה, כאן תוכלי למצוא רשימה של דולות תומכות לידה מומלצות על פי חוות דעת של לקוחות קודמות, כך שתוכלי לבחור את תומכת הלידה המתאימה לך ביותר. שתהיה לידה קלה ומוצלחת 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה דולה תומכת לידה?

דולה תומכת לידה מלווה את היולדת לכל אורך ההיריון ובלידה עצמה, ומהווה כתובת להתייעצויות, שאלות וספקות עבור שני בני הזוג לאורך כל תהליך ההיריון.

כמה עולה דולה?

מחיר דולה תומכת לידה עבור ליווי היריון נע בין 2,000-5,000 עבור תומכת לידה מנוסה, ו-800-1,500 עבור תומכת לידה מתחילה. 

מתי מחפשים דולה תומכת לידה?

רוב הנשים מתחילות לחפש דולה תומכת לידה בשליש השני של ההיריון.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק