מוקד מידרג: 1-700-707-233

מידרג קופות החולים – הדירוג המלא של קופת חולים כללית

הגיע הזמן לדרג גם את קופות החולים!

לא פחות מ-3,500 מחברי אתר מידרג דירגו את 4 קופות החולים בישראל – כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית, אשר משפיעות על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום-יום.

ביקשנו מחברי אתר מידרג לדרג את קופות החולים בשלל פרמטרים משמעותיים: איכות הטיפול הרפואי, המענה מחוץ לשעות הפעילות, זמינות התורים בקופה, איכות המענה הטלפוני והבירוקרטיה, המחירים ושירותי האונליין. בנוסף, פרק נפרד הוקדש לדירוג טיפולי השיניים לילדים. למידע המלא בנושא מידרג קופות החולים לחצו כאן

ההשוואה בין קופות החולים מספקת טווח ציונים כללי מגוון, אך פרמטרים מעטים מאוד קיבלו את הציון 4 ומעלה, ואף אחת מקופות החולים לא הצליחה להגיע לציון 4 בדירוג הכללי.

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, את נסיוננו בעולם הדירוג, כדי לאפשר לתושבים להתבטא. המטרה היא ליצור שקיפות קבועה ודירוג של קופות החולים בישראל כדי להוציא לאור את האמת של המדרגים – מה דעתם על תפקוד קופת החולים שלהם.

קופת חולים כללית היא הקופה הוותיקה בישראל, וגם זו ששולטת בשוק, ומבוטחים בה למעלה מ-50% מתושבי המדינה. אז איך דירגו חברי אתר מידרג את קופת חולים כללית? האם הם חושבים שהיא קופת החולים הטובה ביותר, בנוסף להיותה הגדולה ביותר? ואיך היא בהשוואה לשאר קופות החולים?  התוצאות לפניכם

 

 

ציון כללי לקופת חולים כללית

ביקשנו מחברי מידרג לדרג את קופת החולים באופן כללי, בסולם שבין 1-5. כללית דורגה בציון 3.56, המהווה את הציון הנמוך ביותר מבין קופות החולים. עם זאת, חשוב לציין כי פריסת המרפאות לא זהה בכלל הערים. בניתוח עירוני ניתן לראות שבירושלים מקבלת קופת חולים כללית את הציון 3.85, שמציב אותה בדירוג כמעט זהה לזה של קופת חולים מכבי. אז אם אתם ירושלמים – אל תמהרו לעזוב את כללית.

 

תרשים: דירוג כללי של קופות חולים 

 ציון כללי במידרג קופות החולים

 

 

תרשים: דירוג קופת חולים כללית בערים הגדולות 

 דירוג קופת חולים כללית בערים הגדולות

 


דירוג זמינות השירותים בקופת חולים כללית

אחד הפרמטרים בהם התבקשו המדרגים לדרג את קופת חולים כללית הוא זמינות השירותים. בואו נגיד שזמינות התורים היא הנקודה הכואבת ביותר של המבוטחים, ואם אתם חברים בכללית כנראה שתיאלצו להיעזר בתרופות סבתא, כי ההמתנה אורכת חודשים. בפרמטר זה מקבלת כללית את הציון הנמוך של 2.91, שמציב אותה במקום האחרון מבין קופות החולים שדורגו.

"התור לרופא מומחה הוא כמה חודשים קדימה", כתב לנו אחד המדרגים, "כך שעד שהתור מגיע או שאתה מת (אם לא הלכת למיון) או שאתה מבריא". אחר כתב לנו: "מתקני השיקום דרך הקופה תמיד מלאים עם רשימות המתנה, ולרוב משחררים את החולה לביתו."

לפי טענות המשיבים, ניתן לראות כין אין תחום ברפואה היועצת שחף מהמתנה ארוכה. "זמינות התורים נוראית - קשה לקבוע תור לילדים כשהם חולים, תמיד חסר רופא ילדים ומטלפנים לכל הקופות עד שמוצאים, התורים לרופאי שיניים תמיד רחוקים ברמות של חודשיים קדימה", כתבה לנו מישהי, ואחר הוסיף: "לקבוע תור לרופא מומחה מבלי להמתין חודשים ארוכים זו משימה בלתי אפשרית".

ניתן לראות כי בעיית זמינות התורים קיימת לא רק בתורים לרופאים מומחים, אלא גם במרפאות האם ובתורים לטיפת חלב. כך כתבה לנו אחת המדרגות: "אין שום התחשבות בלוח הזמנים של החולים וקיים חוסר גמישות בכל הנוגע לתינוקות וטיפת חלב - לא מקבלים בימי ראשון ושישי, לא מקבלים אחה"צ. פשוט מתעלמים מזה שאנשים עובדים ומכריחים אותנו לקחת יום חופש בשביל תור לטיפת חלב. לרפואת משפחה מאוד קשה לקבוע תור מהיום להיום וממש לא עוזר לי אם אני עם חום גבוה, התור הוא רק לעוד 4 ימים." על זה הוסיף מדרג אחר: " הכי מפריע לי שאתה צריך להיות חולה בשעות שהם פתוחים."

כתוצאה מכך, מבוטחי כללית מוצאים עצמם לא מעט משלמים על רפואה פרטית, בנוסף לתשלומי הביטוח הרפואי. "זמינות התורים מתחת לכל ביקורת", כתבה לנו אחת המדרגות. "כמעט בכל תחום יש המתנה של חודשים עד שרואים רופא. כך שאלו שסובלים מבעיה רפואית נאלצים לעמוד בהוצאות נוספות של רופאים עצמאיים שעובדים בהסדר עם הקופה".

"העומס או אי החשק של הרופאים גורמים לי ללכת לרופאים פרטיים. חבל שלא ניתן לבחור ולהתנתק כיוון שאנו משלמים פעמיים", כתבה לנו עוד אחת מהמדרגות. 

 

תרשים: דירוג זמינות התורים בקופות החולים

 זמינות התורים בקופות - מידרג קופות החולים

 

עם זאת, מבוטחי כללית דווקא מרוצים מפריסת המרפאות הרחבה, וגם מהמענה הטלפוני. נראה שכללית לא מקשה על לקוחותיה יותר מדי מבחינה בירוקרטית, והמדרגים מעניקים לה ציון גבוה בפרמטר זה. 

 

תרשים: דירוג זמינות השירותים בקופת חולים כללית 

 דירוג זמינות השירותים
 

עד כמה התקשיתם לקבוע תור למומחה?

אז זמינות התורים באמת לא מזהירה, אבל לאיזה רופא יועץ הכי קשה לקבוע תור? בדקנו עם מבוטחי כללית ומצאנו שני דברים: הראשון, יש תחומים מקצועיים מסוימים שבהם בעיית התורים חריפה – אלו הם עור ואורתופדיה, שמקבלים אחוזים גבוהים. חברי כללית הם אלו שהכי קשה להם לקבוע תור לרופא עור, כשלא פחות מ-34.8% מהמשיבים בחרו בתחום הזה. השני, הנתונים הללו די דומים בכלל קופות החולים.

עם זאת, אם תצטרכו רופא עיניים, כנראה שיהיה לכם הכי קל (או הכי פחות קשה) דרך הכללית.

 

תרשים: לאיזה תחום הכי התקשיתם לקבוע תור?

 קביעת תור לרופא מומחה לאומית

 

 


דירוג איכות הטיפול הרפואי בכללית

כנראה שלא מספיק שתיאלצו לחכות זמן ארוך כדי לקבל טיפול, אלא גם שהטיפול שתקבלו לא יהיה משביע רצון. חברי מידרג התבקשו לדרג את איכות הטיפול הרפואי, ובהשוואה לשאר קופות החולים, גם כאן מדורגת כללית במקום הנמוך ביותר מבין שאר קופות החולים, בציון 3.75.

"רופאים שחוקים וחסרי סבלנות שנותנים לך הרגשה שאתה מפריע להם"

"התחושה היא כי השיקול העיקרי הוא לא טובת המטופל אלא מה העלות לקופת החולים"

"כאשר הרופאה אליה אנו משוייכים לא זמינה, יש ממלאת מקום קבועה שחושבת שכאשר ניגשים אליה לטיפול, לקבלת איבחון ותרופות, היא תמיד יוצאת מתוך הנחה שכל מה שאנו מבקשים זה לקבל ימי מחלה וזה נורא!"

"אחרי המתנה של חודשים הרופאים המומחים מקדישים לתור 5 דקות, בגלל העומס של המטופלים המוזמנים"  

 

תרשים: דירוג איכות הטיפול, השוואה בין קופות החולים 

  איכות הטיפול - מידרג קופות החולים

 

 


דירוג השירותים הנלווים בקופת חולים כללית

במאה ה- 21 אנחנו מצפים מקופת החולים שלנו לאפשר לנו להזמין תורים באמצעות האפליקציה, לתקשר עם רופאים אונליין וליצור קשר עם המוקד הרפואי גם לאחר שעות הפעילות. האם קופת חולים כללית עונה על הצורך הזה?

אז מסתבר שבשירותי האונליין בכללית עושים עבודה לא רעה, והיא מדורגת בציון 3.9. במענה מחוץ לשעות הפעילות הדירוג לא רע, אבל יש מקום לשיפור.

ומה כתבו לנו המדרגים?

"אני מרוצה מזימון התורים באפליקציה ובכלל באופן כללי מהאפליקציה של כללית"

"מאד קל לעשות דברים באונליין" ו"תקשורת אינטרנטית טובה", "שירות הטייטו הוא שירות מושלם!!"

"השירות און ליין טוב, אני יכולה לראות באתר מידע רפואי, וזה מאפשר לי לעקוב."

"אתר האינטרנט מאוד ידידותי למשתמש"

"הביורוקרטיה הדיגיטלית נוחה"

"שירותי האונליין ברמת גבוהה ומענה מהיר במוקד *2700"

" מערכת האונליין מצוינת לניהול התיק הרפואי (למשל בדיקות דם וגרפים עם הסברים)"

"השימוש באתר האינטרנט לקבל טפסים הוא מצוים, חוסך ביקורים במרפאה"

 

תרשים: דירוג מענה מחוץ לשעות הפעילות, השוואה בין קופות  החולים 

 דירוג מענה מחוץ לשעות הפעילות

 

 

תרשים: דירוג שירותי האונליין  

 דירוג שירותי האונליין

 


דירוג טיפולי השיניים לילדים בכללית

בעולם שבו אם אתם לא עובדים במגזר הציבורי ביטוח השיניים הוא יקר במיוחד, רובנו נאלצים ללכת לטיפולי שיניים דרך הקופה. ביקשנו מהמשיבים לדרג את טיפולי השיניים לילדים בכללית. בדירוג הכללי של טיפולי השיניים מדורגת כללית בציון נמוך במיוחד – 3.32, וגם כאן, הבעיה המרכזית היא זמינות התורים. פרמטר זה מדורג בציון הנמוך של 2.79, הציון הנמוך ביותר במידרג.

עם זאת, לפחות מאיכות הטיפול מבוטחי הכללית יחסית מרוצים, ופרמטר זה מדורג בציון 3.67, הגבוה ביותר בשאלה זאת.

 

תרשים: דירוג טיפולי השיניים לילדים בכללית 

 דירוג טיפולי השיניים לילדים בכללית

 

דירוג קופות החולים שלנו פורסם גם בדה-מרקר. תוכלו לקרוא את הכתבה כאן 


ממה מרוצים בקופות החולים כללית?

אנחנו לא פסימיים ומשתדלים להסתכל גם על הצד הטוב, ולכן שאלנו את המשיבים ממה הם מרוצים בקופת החולים. הנה חלק ממה שכתבו לנו:

"הבית מרקחת מדהים! גן עדן להיפוכונדרים..."

"פריסת מרפאות מעולה"

"רופאי המשפחה טובים והזמינות והקשר עם רופא המשפחה טובים ויעילים."

"ברפואת נשים ישנן רופאות מצוינות ובזמינות גבוהה."

"אני באמת מרגישה שאני בידיים טובות. השירות  לרוב יוצא מן הכלל ושאני והטיפול מקצועית"

"סניף משפחתי, תקשורת טובה עם הרופאה, אפשר לפתור בעיות בירוקרטיות בטלפון, מרוצה מהצוות ומהמענה בשעת הצורך"

"קל למצוא בית מרקחת של הקופה בכל שכונה בעיר, מרפאות נקיות והנחות בטיפולי השיניים."


שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג קופות החולים?

אתר מידרג קיים כבר 16 שנים והשפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנחנו רואים כל יום את השיפור באמינות, במקצועיות ובשירות.

בשנים האחרונות אמרנו לעצמנו – מה יקרה אם נדרג גופים נוספים? בשנת 2016 התחלנו את "מידרג העיריות", התגובות, התמיכה והרלוונטיות הגבירו בנו את ההכרה שהדירוג מוביל לשקיפות, שמובילה לשיפור של נותני השירותים. מי שנהנה מזה בסוף זה אנחנו, כולנו, התושבים בישראל.

לדעתנו – כל גוף צריך להיות מדורג. מכיוון שאף אחד אחר לא מדרג את קופות החולים, אנחנו נעשה את זה!

איפה אפשר לראות פרויקטים נוספים שעשינו?  את מידרג העיריות שפורסם בשנים קודמות, את מידרג הסופרים אונליין, סקר הנדל"ן ועוד ניתן לראות כאן.

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לקופות החולים ולחוקרים. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.

 


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק