מוקד מידרג: 1-700-707-233

המדריך לעסקים - כך תהפכו לעסקים מצויינים בשירות


יש עסקים שחושבים שהמפתח להצלחה תלוי במקצועיות. האמת היא שמקצועיות היא הבסיס להצלחה אבל היא לא הדבר שגורם לעסק להמריא. ההבדל בין עסק טוב לעסק מצויין הוא בפרטים הקטנים שיחד יוצרים את רמת השירות. במשך 21 השנים בהן אתר מידרג קיים אספנו יותר ממיליון וחצי חוות דעת. המשובים הרבים שאספנו אפשרו לנו להבין מה הם הגורמים שהופכים את העסק למצוין, ואת הלקוחות למרוצים. לקוח מרוצה, כפי שאתם בטח יודעים, הוא מקור ללקוחות מרוצים נוספים, והם מקור לעוד לקוחות מרוצים, הבנתם את הרעיון בקיצור 😄 שנתחיל?


איך משוב על כל עבודה עוזר לשיפור השירות

כששאלו מנהל של אחת החברות המצליחות בעולם מה סוד ההצלחה שלו הוא ענה בשתי מילים "למדתי מטעויות". אפשר להסתכל על טעויות כעל דבר מבאס, אבל אפשר גם לבחור לראות אותן כהזדמנויות לצמיחה, וזה בדיוק מה שמידרג מציעה לבעלי עסקים - הזדמנויות וכלים להפוך לטובים יותר. בעולם של מידרג על כל עבודה שמבוצעת מתקבל משוב מהלקוח. המשובים הם הדרך הכי טובה עבורכם בעלי העסקים להשתפר - מהמשובים תוכלו להבין במדויק מה הן נקודות החוזקה שתוכלנו למנף, ומה הן נקודות החולשה שבהן אתם צריכים להשתפר. העסקים במידרג לא מקבלים רק ציון מספרי, אלא יכולים לראות את כל פירוט חוות הדעת שעומדות מאחורי אותו ציון. אין חוכמות - העובדות בשטח מוכיחות שעסקים שקראו ביסודיות את המשובים ופעלו להשתפר לאור ההערות שקיבלו - שיפרו את הדירוג שלהם ובעקבותיו את כמות הפניות. 

 

שאלנו עצמאים איך זה להיות מדורג במידרג - זה מה שהם ענו לנו


לקוחות מידרג הם לקוחות אסטרטגיים

למשובים יש משקל מכריע בחישוב הדירוג והמיקום שלכם, לכן כל משוב קובע את כמות הלקוחות שתקבלו בהמשך. לקוח  שמחפש בעל עסק באתר מידרג עושה זאת מתוך ידיעה שבמידרג הוא ימצא את בעלי המקצוע הטובים ביותר. השרשרת היא פשוטה: לקוח מרוצה יתן ציון גבוה, ציון גבוה יעלה את הדירוג שלכם באתר, עסקים שמופיעים במיקומים גבוהים מקבלים יותר פניות, יותר פניות מייצרות יותר משובים, וכך הלאה.

המסקנה היא שלקוחות מידרג הם לקוחות אסטרטגיים עבורכם.

לקוח אסטרטגי הוא לקוח ש"שווה" לכם יותר מאחרים, לקוח ששביעות רצונו תוביל לעבודות נוספות, ולכן זה לקוח שיש להשקיע בו יותר מאחרים. 

רשימת עסקים מדורגת

איך משפרים את חוויית הלקוח

שיפור השירות באופן כללי

חשבו על טובת הלקוח - זה לא מובן מאליו בכלל. בכל שלב בעבודה שימו את האינטרס של הלקוחות במקום הראשון.

למדו מכל משוב - תלמדו מכל משוב שקיבלתם מה ניתן לשפר ומה לשמר. תלמדו גם ממשובים של עסקים אחרים בתחום שלכם ומתחומים אחרים.

 

שיפור השירות לפני הסגירה, בזמן שאתם אצל הלקוח ואחרי הביצוע

אל תקחו עבודות שלא מתאימות לכם - יש משהו שאתם לא מומחים בו? אל תקחו את העבודה. לא שווה שהציון ירד בשביל עבודה אחת.

עמדו בזמנים - קבעתם עם לקוח יום ושעה לביצוע עבודה? אין תירוצים להברזות! הברזה היא משוב עם ציון 0.

עדכנו לפני ההגעה - כשאתם בדרך ללקוח הציצו בווייז ושילחו ללקוח עוד כמה דקות אתם אצלו. ככה מתחילים ברגל ימין.

תדרכו את כל העובדים - יש לכם שותף או עובדים בעסק? וודאו איתם שהם מבינים מה המשמעות של לקוח מידרג.

צרו קשר לאחר השירות - הסתיים השירות ללקוח? יוזמים שיחה או שולחים הודעה לאחר יום ומתעניינים אם יש משהו שצריך עוד לסדר. כמו כן מזכירים ללקוח שיש אחריות ושהוא יכול להרים אליכם טלפון בכל דבר ועניין.

 

שיפור השירות בתמחור

כסף יכול להיות עניין רגיש שבסוף משפיע על החוויה של הלקוח מכם. כל עסק במידרג נתקל במקרים שקשורים לכסף. הנה כמה דרכים שבהם תוכלו להשאיר את הלקוחות עם תחושה טובה בנוגע למחיר שהם שילמו

תנו אקסטרה - עשו ללקוח משהו מעבר לשירות שקבעתם, והשאירו את המחיר המקורי. ככה מפתיעים לטובה.

אל תשנו מחיר בלי לקבל אישור - במהלך העבודה מתגלה שיש לגבות מחיר גבוה יותר ממה שסוכם? עצרו ושתפו את הלקוח. תנו לו להחליט איך מתקדמים.

נוהגים לקחת מחיר ביקור גם כשלא מבוצעת עבודה? לקוחות לא תמיד מבינים את זה, ויכולים לצאת בתחושה חמוצה. הנה מספר דרכים להתמודד עם זה נכון ולתת ללקוח חוויה חיובית מכם:

הוציאו את המירב מכל ביקור - קחו תשלום על הביקור, אבל תישארו בבית ותנו ללקוח עוד ערך. תבדקו דברים נוספים בבית הלקוח, תנו לו מידע על תחזוקה נכונה וכיוצא באלו.

הורידו את מחיר הביקור - ישנם עסקים במידרג שמורידים את מחיר הביקור באופן משמעותי במקרים שבהם לא ניתן שירות, כך שהלקוח עדיין יוצא בחוויה חיובית.

חשבו לטווח הרחוק - ישנם עסקים שלא לקוחים מחיר ביקור. זה מאוד משתלם כשזוכרים שחוות דעת לא טובה יכולה לגרור ירידה בכמות הלקוחות. תחשבו על זה כעל הוצאת שיווק.

במקרה של ויכוח עם הלקוח עדיף להיות חכם (כלומר להרוויח פחות ולהשאיר לקוח מרוצה כדי לקבל משוב מצויין ולהמשיך לקבל הרבה לקוחות ממידרג), מאשר להיות צודק (להשאיר לקוח לא מרוצה, לקבל משוב שלילי והרבה פחות לקוחות).


להצטרפות למידרג - השאירו פרטים כאן:


אנשים שהתעניינו בהמדריך לעסקים - כך תהפכו לעסקים מצויינים בשירות התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.