מוקד מידרג: 1-700-707-233

אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ

מתכננים לשלוח את הילד לטיול בר מצווה עם סבתא וסבתא? אל תשכחו להכין אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ. למרות שזה קצת בירוקרטיה (ודרוש גם במקרים בהם ההורים פרודים), תשמחו לשמוע שמדובר בהליך יחסית מהיר, ותוך כמה ימים תזכו באישור המיוחל. כל הפרטים על אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ – בעמוד הבא


מתי צריך אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ

לפני שאתם שולחים את הילד לטיול בר מצווה עם הסבים - אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ הוא בגדר חובה. נוטריון הוא עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת, ובסמכותו לתת תוקף משפטי ולאמת דברים כמו ייפוי כוח, חתימות על תצהירים ותרגומים. נכון, ברוב המקרים מדובר רק בסבא וסבתא שרוצים לפנק את הנכד בטיול לחו"ל - אבל חברת התעופה לא יודעת את זה, ורוצה להימנע ממעורבות בחטיפת ילדים (לא עלינו). אז באילו מקרים תצטרכו להצטייד באישור?

צו עשה במקרה שההורים גרושים או פרודים, והקטין יוצא מהארץ לבד או עם מלווים שאינם הוריו (כמו לדוגמה סבא וסבתא), צריך חתימה של שני ההורים על אישור היציאה מהארץ.

צו עשה במקרים שההורים גרושים או פרודים, והקטין יוצא מהארץ בליווי של הורה אחד, צריך גם את האישור של ההורה השני.

צו עשה במקרה שההורים לא גרושים או פרודים, נדרשת חתימה רק של אחד מהם ליציאה של קטין מהארץ לבד או עם מלווים.

צו עשה במקרה שההורים לא גרושים או פרודים, לא נדרש אישור מיוחד לטובת יציאה של קטין מהארץ בליווי הורה אחד.

את אישור הנוטריון ליציאת קטין מהארץ ידרשו מכם בביקורת הגבולות. שימו לב שהמסמך חייב להיות כתוב גם בעברית וגם באנגלית, על מנת לשמש אתכם גם בשדות התעופה בחו"ל. הסטטוס של הורי הילד (נשואים, גרושים, פרודים וכו') יופיע בפני נציג ביקורת הגבולות במחשב, ויאפשר לו לדעת האם נדרשת בדיקה של אישור יציאת קטין מהארץ.

 

אימות חתימה

תהליך הוצאת אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ

הוצאת אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ הוא הליך פשוט ומהיר:

יד 1שיחה ראשונית: תחילה, הנוטריון יבקש מכם להעביר לו את המסמכים הרלוונטיים לכתיבה של תצהיר משפטי, עליו תחתמו בהמשך. המסמכים בדרך כל יכללו:

וי דרכונים של כל הנוגעים בדבר: הקטין, הוריו והמלווים שלו לחו"ל.

וי כרטיסי טיסה.

וי צילומי ת"ז וצילומי ספח.

זה גם השלב לבקש תוספות מיוחדות לתצהיר. הדוגמא הכי נפוצה לזה היא ייפוי כוח רפואי למלווה של הקטין, שיאפשר לו לקבל החלטות רפואיות עליו במקרה הצורך.

יד 2העברת המסמכים וכתיבת התצהיר: אחרי השיחה אתם תידרשו לאסוף את כל המסמכים ולהעביר אותם (במייל בד"כ) לנוטריון שבחרתם. הוא יאגד אותם, ובהתבסס על המידה שבהם יכין תצהיר שמאשר את יציאת הקטין מהארץ.

יד 3חתימה: לאחר שהתצהיר יהיה מוכן, תוזמנו למשרדו של הנוטריון לאימות חתימה. זה בדרך כלל יקרה בין יומיים לשלושה אחרי שיחת הטלפון הראשונית. לאחר שתחתמו, יצהיר הנוטריון על אימות חתימה – כלומר, שהחתימה התרחשה בפניו, ושהוא בדק את התעודות הנחוצות ואימת את זהותכם, ושחתמתם על המסמך בצלילות דעת וללא כפייה.

שימו לב: ברמה הטכנית אפשר לערוך את התצהיר גם בתוך כמה שעות, אז אם מצאתם את עצמכם במקרה חירום שבו אין לכם תצהיר והנסיעה מחר, תוכלו להסביר לנוטריון את המצב ולבקש ממנו להכין את התצהיר באופן מזורז.

 

אישור יציאה מהארץ לקטין

 

האם אפשר להכין תצהיר ליציאת קטין מהארץ לבד

כדי  להוזיל עלויות, ניתן להכין תצהיר לבד ולפנות לנוטריון רק לשלב אימות החתימה. למרות שזו באמת אופציה יותר זולה, לא מומלץ להכין תצהיר ליצאת קטין מהארץ לבד. אישור נוטריון זו המלצה של משרד החוץ, אבל היא לא מעוגנת בחקיקה. כלומר, החומרה בה מתייחסים לתצהיר משתנה ממדינה ולמדינה ומחברת תעופה לחברת תעופה.

אם יש חברות שיאשרו תצהיר שהדפסתם מהאינטרנט ומילאתם בכתב יד כל עוד יש עליו חותמת נוטריונית, בחברות אחרות יפסלו תצהיר כזה. יש חברות שמקפידות יותר על פירוט הפרטים האישיים שיש בתצהיר ויש כראלה שפחות. במקרה הטוב, אתם עלולים להגיע לשדה התעופה ולגלות שאתם לא יכולים לצאת מהארץ, ובמקרה הרע, אתם עלולים להיתקע בשדה תעופה בחו"ל עם תצהיר שלא מספיק בשביל להעלות קטין על המטוס.

כשנוטריון מכין את התצהיר, הוא יודע לנסח אותו באופן שיכסה את כל האופציות האפשריות, וגם יראה רשמי מספיק כדי לספק את הגורמים הרלוונטיים. נכון, לא בטוח שבחברת התעופה הספציפית שבחרתם נדרשת רמה כזאת של רשמיות, אבל עדיף להיות בטוחים ולא להצטער בעתיד.

 

אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ

מחיר אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ

אפשר לחלק את העלות של אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ לשני חלקים: מחיר אימות חתימה ומחיר כתיבת תצהיר.

 

מחיר אימות חתימה

העלות של אימות חתימה על ידי נוטריון נקבעת ע"י מחירון רשמי של משרד המשפטים, והם מחויבים למחירים המצוינים בו. המחיר משתנה מפעם לפעם, אך נכון לאוגוסט 2023 המחירים עומדים על:

נקודהמחיר אימות חתימה יחידה על מסמך: 178 ש"ח לא כולל מע"מ.

נקודהמחיר כל חתימה נוספת: 70 ש"ח לא כולל מע"מ.

נקודהמחיר כל העתק נוסף: 70 ש"ח לא כולל מע"מ.

 

מחיר כתיבת תצהיר

מחיר כתיבת תצהיר נע בין 250-450 ש"ח, כתלות בכמה מורכב הוא וכמה זמן לקח לנוטריון לכתוב אותו. נניח תצהיר עם נספחים כגון ייפוי כוח רפואי, או תצהיר שמכיל פרטים של מלווים רבים, יעלה יותר.

שימו לב: המחירים המתייחסים לכתיבת התצהיר עצמו לא מחייבים את הנוטריונים שבאתר.

 

אישור יציאת קטין מהארץ

נוטריונים מומלצים לאישור יציאת קטין מהארץ

אישור נוטריון ליציאת קטין מהארץ הוא פרוצדורה, אבל אם לא עושים אותה כמו שצריך ההשלכות יכולות להיות מאוד מבאסות. לכן הכנו לכם רשימה של נוטריונים מומלצים לאישור יציאת קטין מהארץ, מלווים בחוות דעת ודירוגים של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק