מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית מחסן מפנל מבודד

כשבונים מחסן חיצוני בגינה או במרפסת, הקירות צריכים להיות עמידים בפני מים, ולבודד בצורה יעילה. פנל מבודד לבניית מחסן ייתן מענה לתנאי חוץ (יש לו שם מחייב, בכל זאת), הפנל מתאים לבניית מחסן קבוע ואפילו למחסן נייד (כן, כזה שתוכלו להזיז ממקום למקום). בניית מחסן מפנל מבודד לא מחוייבת בהיתר בנייה אם גודלו קטן מ-6 מ"ר. מה השלבים לבניית מחסן מפנל מבודד, משך הבנייה וכמה זה עולה? לפני שאתם מפנים את הבית למחסן – אתם יכולים לבנות עלינו, כל המידע במאמר הבא 😊


פנל מבודד לבניית מחסן

בניית מחסן מפנל מבודד היא בעצם סוג של בנייה קלה, שזו בנייה תחליפית לבנייה רגילה מבטון. פנל מבודד עשוי משכבות פח וחומרים מבודדים כמו קלקר או צמר סלעים, כך שהמחסן יהיה יציב ועמיד. ובניגוד לחומרים שונים של בנייה קלה, שימוש בשכבת אחת של פנל מבודד מספיקה כדי לשמור על בידוד תרמי נגד חום וקור, יש לה אקוסטיקה טובה נגד רעשים והיא גם עמידה גם בתנאי מזג אוויר קשים.

שימו לב שימו לב: הפנל המבודד מגיע בצורת לוחות בגדלים שונים או בהתאמה אישית. מחיר לוחות הפנל המבודד הן חלק מרכזי בהוצאה הכוללת של בניית המחסן. אם אתם רוצים לחסוך בעלויות, מומלץ להשקיע בתוכנית מדויקת של בניית המחסן. ולהזמין את לוח הפנל המבודד במידות שמתאימות. חשבו גם את מספר החלונות שאתם צריכים, מיקום הדלת וגודל המחסן המדויק, וככה שום חומר לא יתבזבז. 

 

בניית מחסן מפנל מבודד על משטח עץ
 

סוגי פנל מבודד לבניית מחסן

הפנל המבודד עשוי משתי שכבות של פח, בתוכן החומר המבודד שקרוי על שם הפעולה שהוא עושה – מבודד.

בגדול, יש שלושה סוגי פנל עם בידודים שונים, שכולם יכולים להתאים לבניית מחסן, אבל בכל זאת יש בניהם שוני: 

​​​​​אחד בידוד פולסיטרון מוקצף – הפוליסטירון המוקצף הוא בעצם קלקר דחוס (זה החומר המבודד בין השכבות). בידוד פנל מפוליסטרון מוקצף נחשב לסוג המומלץ והנפוץ ביותר לבניית מחסן מגבס, פשוט כי הוא מבודד בצורה היעילה ביותר.

מספר שתיים בידוד פוליאוריתן מוקצף – הפוליאוריטן המוקצף הוא חומר בעל צפיפות גבוה בדומה לפוליסטרון מוקצף, וגם הוא מבודד את המחסן בצורה תרמית, עמיד בפני מים והוא בדרך כלל משמש גם לחדרי קירור. אם אתם מתכננים לאחסן אוכל במחסן, יכול להיות שזה יהיה הפנל המבודד שאתם צריכים.

מספר שלוש בידוד בצמר סלעים - פנל מבודד מצמר סלעים עשוי מסיבים של צמר וסלעים. הפנל מגיע בבלוקים קשיחים, גם הוא מבודד תרמית את המחסן ואחת התכונות העיקריות שלו היא שיש לו בידוד אקוסטי, ככה שאם אתם מתופפים, אולי זה הפנל המבודד המתאים למחסן שלכם 😊. בנוסף פנל עם בידוד צמר סלעים עמיד בפני חומרים דליקים, ואנחנו לא שואלים מה אתם מתכננים לאחסן...

 

שימו לב שימו לב: כל אחד מסוגי הפנלים מגיע בשלושה עוביים: 5, 8 או 12 ס"מ. ככל שהפנל עבה יותר, הוא יבודד יותר ביעילות, והמחיר יעלה בהתאם.

פנל מבודד עם צמר סלעים

 

בניית מחסן מגבס – כן או לא?

 

אם אתם שוקלים לבנות את המחסן מגבס, קחו בחשבון שבנייה מגבס נמשכת לרוב יותר זמן ודורשת כמה חומרים שונים. כדי לבנות מחסן מגבס שיהיה עמיד בפני נזקי מים, הסוג המתאים הוא לוח הכחול (blue{ex}), שעמיד בפני מים.

שימו לב חשוב לדעת: בניית מחסן מלוחות גבס בלבד לא תיתן מענה של בידוד תרמי ואקוסטי, לכן קבלן הגבס יוסיף שכבה של בידוד, וחיפוי חיצוני של הלוחות עם שליכט וצבע.

 

חיפוי קיר בלוח גבס כחול

בניית מחסן מפנל מבודד – שלב אחר שלב

כבר מתחילים לחשוב על המקום הפנוי בבית? יש לנו חדשות טובות, בניית המחסן מפנל לא לוקחת הרבה זמן, לרוב היא יכולה להסתיים אפילו בתוך יום או יומיים, תלוי בגודל של המחסן.

שימו לב שימו לב: את המחסן אפשר לבנות רק על משטח ישר ויציב, כמו למשל בטון יצוק, רצפת עץ או אפילו קונסטרוקציה יחסית פשוטה מברזל. אם אין לכם שטח כזה, גם ההכנה שלו תיקח זמן.

 

מחסן חיצוני מפנל מבודד

 

אחרי כל ההכנות - אלו השלבים לבניית מחסן מפנל מבודד:

אחד תכנון המחסן – קבלן הגבס יגיע אליכם כדי למדוד את השטח שעליו אתם רוצים לבנות את המחסן. זה הזמן לפרט לקבלן הגבס מה אתם מתכננים לאחסן, אולי אתם צריכים מדפים גבוהים, אולי נמוכים? או שתעדיפו מחיצות בתוך המחסן עצמו? הכל אפשרי – רק דורש תכנון. אחרי שיש תוכנית, קבלן הגבס ידאג להזמין את החומרים הדרושים לבניית המחסן.

שתיים בניית קונסטרוקציה למחסן נייד – סיימתם לתכנן, נהדר. עכשיו קבלן הגבס יגיע אליכם עם החומרים הדרושים בהתאם לתוכנית. אם אתם מתכננים מחסן נייד, כזה שתוכלו בעתיד לקחת אותו אתכם לבית הבא, קבלן הגבס ירכיב את הפנלים המבודדים על קונסטרוקציית ברזל שיכולה להיות ניידת.

שלוש בניית המחסן – המשטח מוכן? זה הזמן שקבלן הגבס מרכיב עליו את לוחות הפנלים המבודדים. הוא יחבר מסילות בין כל קצוות הקירות, וידאג שמסילה אחת תהיה מיועדת לניקוז של מי הגשמים.

ארבע חיתוך חלונות והרכבת דלת -  אחרי שכל הקירות עומדים, מגיע השלב הנחמד של פתיחת החלונות, כמובן, רק אם אתם רוצים חלונות למחסן, אף אחד לא יכריח אתכם. קבלן הגבס יחתוך את הפנל בעזרת מסור מיוחד שנועד לחיתוך פנלים, וירכיב את המשקופים על הפנלים לדלת המחסן.

חמש קירוי המחסן - בשלב האחרון, נשאר רק לבנות את התקרה, כי עד כמה שאנחנו אוהבים לצפות בכוכבים, אנחנו פחות אוהבים שהחפצים שלנו נרטבים. גג המחסן עשוי גם מלוחות פנלים מבודדים, אותם קבלן הגבס ירכיב ויחבר על הקירות.

שש חיבור לתשתיות מים וחשמל – אם אתם צריכים לחבר חשמל ותשתיות של מים במחסן שלכם, קבלן הגבס יעבוד עם חשמלאי מוסמך לחיבור של תשתיות חשמל, ועם אינסטלטור לחיבור תשתיות המים.

וזהו זה, עכשיו יש לכם מחסן חדש 😊

 

בניית מחסן מפנל מבודד על הגג

 

רוצים להשתמש במחסן גם כחדר עבודה מבודד?

כדי לייצר תחושה ביתית ולשכוח שמדובר במחסן, יש שני דברים יחסית פשוטים שתוכלו לעשות:

שלב ראשון חיפוי קירות המחסן בלוח גבס - הרכבה של לוח גבס רגיל לא נחשבת לעבודה מסובכת, והיא יכולה לשדרג את החלל הפנימי. כמובן שאת לוחות הגבס תוכלו לצבוע, לסדר גוף תאורה ולפרוס שטיח – והרי  לכם עוד שלוחה של הבית.

שלב שני חיפוי קירות המחסן בלוחות עץ – למראה כפרי יותר ואולי אפילו של צימר מבודד, תוכלו לחפות את הפנל הפנימי בעץ, נחמד, לא? בשביל זה תצטרכו להיעזר בנגר.

 

מחסן חיצוני מפנל מבודד בגינה

בניית מחסן מפנל מבודד – תחזוקה ואישורים

אישור היתר בנייה – בניית מחסן מפנל מבודד נחשבת לבנייה קלה, ופטורה מהיתר בנייה מאז 2014.

חשוב לדעת: הפטור מתייחס למחסנים שגודלם לא עולה על 6 מ"ר וגובהם על 2.05 מטר, ושאינם מחוברים לתשתיות מים וחשמל.

המחסן שאתם בונים גדול או דורש חיבור של מים וחשמל? אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם קונסטרוקטור.

אייקון מבריק תחזוקה - אחרי שהמחסן מפנל מבודד עומד על תילו, אתם בטח תוהים איך שומרים עליו. אין ספק שאתם אנשים אחראיים. תשמחו לגלות שמחסן מפנל מבודד לא דורשת תחזוקה בכלל, כן, החומר נשמר יציב למשך שנים ואפילו ניתנת עליו אחריות.

כוכבית לרוב על בניית מחסן מפנל מבודד תקבלו אחריות של כ-5 שנים מקבלן הגבס, בהתאם לאחריות היצרן.

 

בניית מחסן מפנל מבודד בחניון על משטח עץ

מחיר מחסן מפנל מבודד

מחיר מחסן מפנל מבודד משתנה בהתאם לגודל המחסן, ומשתנה לפי סוג ועובי הפנל.

שקל מחיר בניית מחסן מפנל מבודד נע בין 250-300 ₪ למ"ר, המחיר כולל את הפנל המבודד, אבל לא כולל תאורה וחשמל.

שקל מחיר הוספת לוחות גבס בחיפוי המחסן הוא כ-250 ₪ למ"ר.

כוכבית המחירים המצוינים הם ללא מע"מ.


בעלי מקצוע נוספים לבניית מחסן


אנשי גבס מומלצים לבניית מחסן מפנל מבודד

אם אהבתם את הרעיון של בניית מחסן מפנל מבודד, כל שנותר הוא לבחור איש גבס שיבנה עבורכם מחסן איכותי, שיתאים לכל הדרישות שלכם. ריכזנו כאן רשימה של קבלני גבס מומלצים לבניית מחסן מפנל מבודד, שתוכלו לבחור מתוכה את איש הגבס המתאים בשבילכם. לאחר כל בניית מחסן מגבס אנחנו מתקשרים לשאול איך היה, ומעדכנים ציון וחוות דעת באתר. שתהיה בנייה קלה 😉


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוגי פנלים מבודדים יש?

יש שלושה סוגי פנלים מבודדים שמתאימים לבניית מחסן חיצוני:

פנל מבודד מפוליסטרון מוקצף, פוליאוריתן מקוצף ופנל עם בידוד של צמר סלעים. לכל פנל יש את היתרונות שלו, אבל הסוג הנפוץ ביותר לבניית מחסנים הוא פנל עם בידוד בפוליסטרון מוקצף.   

כמה עולה בניית מחסן מפנל מבודד?

מחיר מחסן מפנל מבודד משתנה בהתאם לגודל המחסן, ומשתנה לפי סוג ועובי הפנל. מחיר בניית מחסן פנל מבודד נע בין 250-300 ₪ למ"ר, כולל הפנלים, ולא כולל תאורה וחשמל. 

האם צריך היתר בניה למחסן מפנל מבודד?

בניית מחסן מפנל מבודד נחשבת לבנייה קלה, ולכן אין צורך בהיתר בנייה. אבל חשוב לדעת שהפטור מתייחס למחסנים שגודלם לא עולה על 6 מ"ר וגובהם על 2.05 מטר, ושהם לא מחוברים לתשתיות מים וחשמל.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק