מוקד מידרג: 1-700-707-233

מיתוג עסקים קטנים


לפני שאתם ממהרים לבדוק מחירים של לוגו או אתר אינטרנט, מיתוג עסקים קטנים מתחיל בתשובה לשאלה: "מה הייתי רוצה שיחשבו עלי?" אולי שאני אמין במיוחד? מקצועי מאוד? מקפיד על זהירות? נותן את המחירים הכי טובים? רק אחרי שתענו על השאלה הזו, כדאי לגשת למשימות כמו בחירת לוגו, בניית אתר ובחינת עלויות מיתוג. המדריך המלא על מיתוג עסקים קטנים כאן לפניכם, כולל הסבר על אפשרות למתג את העסק עם מידרג.

 

מיתוג עסקים קטנים

מיתוג עסקים קטנים

מה זה מיתוג? בואו נתחיל ישר בדוגמא. המספרים הבאים כתובים בראש כל עמוד באתר מידרג:

מיתוג - מספר חוות דעת מידרג

אנחנו תמיד מציגים בגדול את המספר הענק של חוות הדעת שאספנו מלקוחות על עבודות. אנחנו לא סתם מבליטים אותו, חשוב לנו לשדר "חוות הדעת במידרג נמצאות במקום הראשון". כל קורא מבין את זה ישר, בלי צורך בהסברים. במילים אחרות, מיתוג זה לשדר את המסרים שלך בלי לומר אותם במפורש רמקול שופר

אחרי שהבנתם את זה, ממש לפני שאתם עושים מיתוג, חשוב שתענו על 3 שאלות בסיסיות:

 

מספר 1 מה אתם רוצים שיחשבו על העסק שלכם?

חדשני, אמין, מקצועי, זול? לא משנה מה המסרים שאתם רוצים לשדר ללקוחות – הם צריכים להיות אמיתיים ומתאימים למי שאתם כרגע או למי שאתם שואפים להיות. זה משהו שרק אתם יכולים לדעת. גם חשוב שתדגישו את הייחודיות שלכם. אתם רוצים את תשומת הלב של מי שרואה אתכם. לכן אם תגידו שאתם גם חדשניים, גם מקצועיים, גם זולים וגם מהירים, זה יהיה לא מספיק מעניין וגם לא אמין (אפילו אם אתם יודעים שהכל נכון).

 

מספר 2 איזה קהל יעד אתם מחפשים?

הצד השני של מיתוג עסקים קטנים הוא הקהל שאתם מעוניינים בו. מי הקהל שלכם? האם אתם מעדיפים כמות (עבודות רבות במחיר סביר) או איכות (עבודות גדולות ויקרות)? האם אתם פונים לקהל העסקי או ללקוחות פרטיים? טכנאי מזגנים שימתג את עצמו סביב המחיר כנראה שימצא את עצמו עושה המון התקנות לזוגות צעירים. לעומת זאת, אם הוא ימתג את עצמו כמומחה לעבודות גדולות הפניות יראו אחרת לגמרי, אבל הוא גם יצטרך להוכיח את עצמו היטב.

 

חתימה של לקוחות

 

מספר 3 האם זה הזמן הנכון למיתוג?

מיתוג זה דבר שקורה בכל מקרה – עסק שבוחר למתג את הרכב או לחלק מגנטים משדר בכך משהו, אבל גם עסק שלא בחר לעשות זאת משדר משהו אחר. השאלה הנכונה היא: האם אתם מעוניינים לעבוד באופן פעיל על הדרך שבה אתם נתפסים? אין כאן תשובה חד משמעית: יכול להיות שכבר בתחילת הדרך אתם רואים רחוק ויודעים בדיוק איך אתם רוצים להיתפס ובאיזה קהל יעד אתם מעוניינים, אבל מהניסיון שלנו יש גם עסקים קטנים שיעדיפו קודם להתבסס מבחינה עסקית ולהבין בהמשך איך היו רוצים למתג את עצמם. קחו בחשבון שלעסק חדש יש יותר זמן להקדיש למיתוג, ואילו עסקים ותיקים כבר עמוסים בעבודה וצריכים לפנות זמן מוגדר לעבוד על המיתוג.

 

מיתוג על רכב של בעל עסק

ממה בנוי מיתוג עסקים קטנים

אחרי שעניתם בצורה מדויקת על 3 השאלות, נדבר על התכל'ס של מיתוג עסקים קטנים. המיתוג רלוונטי בכל מקום שבו רואים אתכם או את העסק: החל מהשם ומהלוגו ועד לאיך שאתם מתלבשים, מה הסטטוס שלכם בוואטסאפ ואיזה רכב אתם מחזיקים. כל אחד מן הדברים האלה צריך לבטא את "הרוח" של העסק שלכם. נתרכז כאן בכמה מן האלמנטים הבסיסיים של מיתוג עסק קטן:

 

שם העסק שם העסק

השם הוא אולי הרושם הראשוני ביותר שהלקוח מקבל מכם, והוא גם הפרט היחידי שהלקוח יזכור בוודאות כשהוא ירצה להעביר את הפרטים שלכם או להתקשר שוב. שמות שונים יכולים לגרום ללקוחות שלכם לחייך, להסתקרן, לרכוש אמון. בכל מקרה חשוב שהשם יהיה תכליתי ויבהיר היטב באיזה תחום אתם עוסקים. גם השם הפרטי שלכם יכול להפוך להיות מותג – אך זה יהיה קשה מאוד אם מדובר בשם נפוץ יחסית (תחשבו על הלקוחות שיחפשו "אבי זגג בתל אביב" וימצאו שם עשרות אפשרויות).

 

מיתוג סלוגן

חשבתם על הסלוגנים "בשביל השקט הנפשי שלך" או "לא רואה מוסך"? תעצרו רגע ותסתכלו בחלק העליון של המסך שלכם. מתחת ל"מידרג" מופיע "מדרגים מהשטח" – זה קליט וגם משדר היטב את הרמה הגבוהה של אמינות הדירוגים שלנו – מהשטח. הביטוי הקצרצר מתחת לשם העסק צריך לבטא את השירות העיקרי שלכם ולשדר מסר מסוים שאתם דוגלים בו (למשל, את האהבה שלכם לעזור). גם הומור משדר מסר חיובי - אתם בני אדם נגישים ואפשר לפנות אליכם בלי חשש. סלוגן לעסק זה ממש לא חובה. אם אין סלוגן מקורי עדיף פשוט לוותר, ולא ליצור עוד "ד"ר קור" או "הראשון בשירות".

 

מיתוג עסק על רכב כולל לוגו וסלוגן

 

עיצוב לוגו ושפה עיצובית

הנראות שלכם חשובה ומשדרת המון. זה מתחיל כמובן בלוגו שיוצר עניין וסימפטיה אצל הלקוח, בצבעים מתאימים ונעימים לעין, ומתבטא גם בתמונות שמופיעות לכם באתר (האם הן אותנטיות או שנלקחו כולן מאתר של תמונות מחו"ל?), בכרטיס הביקור שלכם, בפרופיל של הוואטסאפ – בכל מקום שהלקוח נפגש אתכם.

 

שירות מצוין השירות שלכם

בשורה התחתונה איכות השירות שלכם חשובה יותר מהכל. גם אם יש לכם מיתוג חבל על הזמן, ברגע שיש פער בין המיתוג שלכם ובין השירות שלכם אתם מתחילים לזייף. אתם לא יכולים לדבר על שירות אבל לאחר לבית הלקוח, או להתגאות באיכות אבל להשתמש באביזרים זולים. בטווח הקצר אולי הרווחתם עבודה אחת, אבל בעידן שבו השקיפות גבוהה, ובלחיצת כפתור בנייד אפשר להפיץ עליכם ביקורת שתגיע להמונים ותוריד את המוניטין לקרשים – האמינות חייבת להלום את המיתוג.

 

מיתוג עסק מרפאת שיניים

מחיר מיתוג עסקים קטנים

המחיר הממוצע של מיתוג עסקים קטנים בסיסי, שכולל שם עסק, סלוגן, ולוגו, הוא 2,000-1,500 ₪ שתצטרכו לשלם למעצב-קופירייטר.

אל תתנו לאנשי המקצוע להחליט עבורכם מה המסר, השפה העיצובית וכו', אלא בקשו מהם הצעות ואתם תחליטו האם הן מתאימות לחזון של העסק שלכם. בנוסף, נסו להיות מקוריים. אם העסק שלכם נראה כמו כל העסקים האחרים בתחום הוא הופך להיות שקוף. צבע בולט, סלוגן מעניין, לוגו מושך – כל אלו מייחדים אתכם ומי שרואה אתכם שם לב אליכם. 

שימו לבשימו לב - הרבה עסקים מסתדרים בלי קופירייטר. אם אתם מחפשים גם לחסוך בעניין הלוגו, יש המון אתרי אינטרנט שמציעים תבניות לוגו מוכנות מראש בזול.

גם אם השתמשתם באיש מקצוע וגם אם בחרתם לבד, חכמת ההמונים חשובה כאן – יכול להיות שממש תתלהבו על רעיון מסוים אבל הלקוחות לא יתחברו אליו בכלל: הוא לא ידבר בשפה מתאימה או יראה מוזר/מיושן/מגוחך/מגונדר. לכן אל תעשו את ההחלטה הסופית לפני שבדקתם עם חברים או משפחה מה דעתם בתור לקוחות פוטנציאליים.

 

עיצוב לוגו

בניית אתר

בשנות האלפיים המוקדמות הקמת אתר אינטרנט לעסק הייתה כבר נחשבת מיתוג. עצם זה שהיה לעסק אתר שידר שהעסק מכובד, מבוסס, שהרבה עובדים איתו. אבל היום האינטרנט אצלנו בכל כיס וכל תיכוניסט יכול לבנות אתר בחינם. זה לא מספיק שיש אתר, צריך לדאוג למה הוא משדר. בשביל מיתוג עסקים אמיתי האתר שלכם חייב להיות מעוצב היטב, נעים לעין ומלא בדפי תוכן עם תמונות וסרטונים איכותיים. וזו השקעה לא קטנה, ולא רק של כסף.

 

מחיר בניית אתר תדמית בסיסי לעסק קטן (עד 10 עמודים) הוא 5,000-3,000₪, לא כולל הדומיין (שיעלה לכם עוד כמה דולרים בחודש). כדי שהאתר שלכם לא יראה כמו כל שאר אתרי המתחרים, אל תתנו להם להחליט עבורם הכל, למרות הפיתוי. הקדישו זמן להסתכל על אתרים של אחרים ולבדוק מה חוזר על עצמו וכבר יראה משעמם, ומצד שני מה אהבתם והייתם רוצים שיופיע גם אצלכם. אם אתם מעוניינים בבניית אתר אישי לעסק תוכלו לפנות לאחד מבוני האתרים המומלצים המופיעים במידרג. אם אתם רוצים  שהאתר ישמש אתכם מעבר למיתוג ויביא לכם לקוחות חדשים – תהיו חייבים לשלם עבור שירותי פרסום ממומן או קידום אתרים אורגני.

מיתוג אתר

מיתוג עם מידרג

אפשר גם למתג את עצמכם בעזרת מותג חזק שכבר עובד. מותג שמישהו כבר השקיע בו משאבים וזמן, וכל לקוח שיראה אתכם במותג הזה ידע מיד שמדובר בעסק איכותי. אנחנו עומדים על מעל למיליון וחצי חוות דעת, והגענו לזה רק כי הלקוחות שלנו יודעים שעסק שמופיע במידרג הוא עסק שאפשר לסמוך עליו. במילים אחרות: מידרג היא סמל לאמינות. זה סמל שעמלנו עליו רבות, ועסק שמופיע באתר או שנושא את "הדירוג שלי במידרג" על האוטו, נחשב לעסק אמין

והבונוס – במידרג לא משלמים על פרסום. אין תשלום לפי טלפונים או תשלום חודשי לאתר. העסקים משלמים רק עבור עסקה שנסגרה. ככל שהם טובים יותר הם מקבלים יותר דירוגים וגם יותר עבודה.

 

עסק ממותג עם שם וסלוגן

 

אנחנו לא מדברים באוויר – העסקים עצמם מעידים על השינוי. הקשיבו לנתן, טכנאי מוצרי חשמל שמופיע במידרג כבר מאז 2015:

 


רוצים להצטרף למידרג ולקבל לקוחות איכותיים? דברו איתנו


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.