מוקד מידרג: 1-700-707-233

רישום קבלנים


מה זה קבלן ג5? מה ההבדל בין ענף 130 לענף 131? כמה עולה רישום קבלנים? אין ספק שרישום קבלנים פותח לעסק שלכם דלתות חשובות אבל אם ניסיתם לקרוא על הנושא, סביר להניח שאיבדתם את הידיים והרגליים. בדיוק בשביל זה יצרנו עבורכם מדריך פשוט וברור לרישום קבלנים שיסביר לכם את כל הפרטים מבלי לחפף. שימו קסדה והתחלנו.

שלט קבלן בנייה רשום

מי חייב להירשם בפנקס הקבלנים

הפרמטר המחייב היחיד בחוק לרישום קבלנים הוא עלות העבודה (לפני מע"מ כמובן) שהקבלן מבצע. החוק מחלק את הקבלנים החייבים ברישום לשני ענפים:

סימן קריאה קבלן בענף ראשי חייב להירשם בפנקס הקבלנים אם הוא מבצע עבודה בעלות של 90,472 ₪ ויותר. ההרשמה בענף ראשי מקנה לקבלן אישור לעבוד בכל ענפי המשנה שלו. לדוגמא מי שנרשם כקבלן בענף ראשי בנייה יהיה רשאי לבצע שיפוצים, איטום, חשמל וכו'. ממש עוד רגע תוכל לראות טבלה מפורטת עם כל הענפים.

סימן קריאה קבלן בענף משנה חייב להירשם בפנקס הקבלנים אם הוא מבצע עבודה בעלות של 47,256 ₪ ויותר. הרשמה בענף משנה מתירה לקבלן לעבוד אך ורק באותו הענף. לדוגמא מי שנרשם כקבלן שיפוצים לא יוכל לבצע עבודות חשמל או איטום.

 

טבלת סיווג קבלני

ענף ראשי ענפי משנה
בנייה (100) [ג]

 

פיתוח חצרות (שבילים, מדרגות, גידור ומקומות חניה) [ג], כלונסאות, מיקרופייל וקירות סלארי [א], בטונים ובניית שלדים [ב]
שיפוצים [ב]
עבודות אבן ביבש או ברטוב על קירות מבנים קיימים [ב], דריכת בטון באתר [ב]
איטום מבנים [ב], הרחבת מבנים [א], בניה טרומית [ג]
קונסטרוקציות פלדה לעומס אדם ולגשרי צנרת [א]
חשמלאות ותקשורת במבנים [א], מתקני מיזוג אויר וקירור [ב], מתקני הסקה [ב], מעליות ומדרגות נעות [ב]
מתקני תברואה (אינסטלציה ומערכות כיבוי אש) [א], מתקני אנרגיה סולרית ותאים פוטו וולטאים [א], בריכות מים [ג], ממגורות מגדלי מים וארובות [ג]
 
כבישים תשתית ופיתוח (200) [ג] עבודות עפר וחציבה [ב], עבודות אספלט [ב], מסועות בטון [ב]
הנחת קווי תקשורת [א], ביצוע קווי מים, ביוב וניקוז [ב], קווי חשמל (צנרת וכבלים) ומערכות תאורת כבישים ורחובות [א], התקנת רמזורים [א]
גשרים (300) [ג] קונסטרוקציות פלדה לגשרים לעומסי תחבורה [ג], בטונים ובטון דרך לגשרים [ב]
נמלים, עבודות ימיות (400) [ג]  
מערכות אלקטרומכניות בתחנות שאיבה (בלא המבנה) (500) [ג]  

תנאי סף לרישום קבלנים

זה בדרך כלל החלק שבו מתחילים להסתבך. בצורה הכי פשוטה, על הנייר אלו הם התנאים הבסיסיים לרישום קבלנים:

 

ניסיון

אתם צריכים להוכיח שיש לכם ותק בתחום, כלומר שעבדתם יחד עם קבלן רשום, כשכירים או כעצמאים במספיק פרויקטים ביצועיים (כלומר לא פיקוח, בקרה או תכנון). אלו הן רמות הניסיון הנדרשות לרישום קבלן בענף ראשי:

נקודה אדריכלים או מהנדסים (ורשומים בפנקס)? אתם זקוקים לשנתיים של ניסיון בחמש השנים האחרונות כדי להירשם.

נקודה הנדסאים (שלמדו במכללה מוכרת)? אתם זקוקים לארבע שנים של ניסיון בשמונה השנים האחרונות כדי להירשם.

נקודה מנהלי עבודה ולא אדריכלים/מהנדסים/הנדסאים? אתם זקוקים לשש שנים של ניסיון בשתיים עשרה השנים האחרונות כדי להירשם.. 

נקודה לא זה ולא זה? אתם צריכים להעסיק לפחות שני עובדים שעומדים בסטנדרטים הנ"ל (שני מהנדסים, מנהל עבודה ומהנדס וכו') במשך לפחות שנה לפני הבקשה לרישום.

נקודה רישום קבלן בענף משנה דורש חמש שנות ניסיון בתחום הרלוונטי בעשר השנים האחרונות.

הנה טבלה מסודרת 

סוג הענף

מי יכול להירשם

מה הניסיון הנדרש

 

ענף ראשי

מהנדסים ואדריכלים

שנתיים ניסיון ב 5 השנים האחרונות

הנדסאים

4 שנים ב 8 השנים האחרונות

מנהלי עבודה

6 שנים ב 12 השנים האחרונות

ענף משנה

כל מי שמתאים לענף ראשי

בעל ניסיון

5 שנים ב 10 השנים האחרונות

 

 הכשרה מקצועית בתחום 

אם אתם נרשמים כקבלנים בענפי משנה לא תוכלו להירשם כקבלנים ללא תעודה רלוונטית לכם או לעובדים שלכם. קבלן שיפוצים חייב לעבור קורס קבלני שיפוצים, קבלן מיזוג חייב לעבור קורס קירור, קבלן חשמל חייב להיות חשמלאי ראשי, וכן הלאה.

 

מבחן רשם הקבלנים

לאחר הגשת הטפסים נבדקים הטפסים בוועדת מומחים ציבורית שמייעצת לרשם הקבלנים. לקבלנים בעלי ניסיון שנרשמים לענפי משנה ניתנת האפשרות להוכיח את בקיאותם המקצועית באמצעות מבחן. יש שתי אפשרויות לגשת למבחן - באופן עצמאי או דרך מכללה. גישה למבחן דרך מכללה תתן מספר הקלות במבחן:  

גישה עצמאית למבחן - המבחן ארוך יותר: בתחום השיפוצים, למשל, הוא יכלול 100 שאלות. אם הקבלן נכשל הוא יאלץ לחכות חצי שנה עד המועד הבא. 

גישה למבחן דרך מכללה - הקבלן יעבור קורס מקצועי במכללה, המבחן מקוצר: בתחום השיפוצים למשל, הוא יכלול 50 שאלות, אם הקבלן נכשל הוא יחכה חודש עד המועד הבא במקום חצי שנה. 

כוכבית כדאי לדעת – קבלני שיפוצים קטנים יכולים להירשם כקבלנים ללא מבחן! אם אתם קבלני שיפוצים קטנים, יש עבורכם תת סוג מיוחד בענף השיפוצים – 131ק, המאפשר לכם להירשם כקבלנים ללא מבחן.

 

 עבר נקי 

כדי להירשם אתם צריכים שלא יהיו לכם הרשעות רלוונטיות לענף הבנייה בשלוש השנים האחרונות, והוכחה שאינכם פושטי רגל או חברים בתאגיד בתהליכי פירוק.

תעודת קבלן רשום

רישום קבלנים – סיווג

אף אחד לא רוצה להיתקע בלי תשובה כשהילד שלו מגיע ושואל "אבא, מה זה קבלן ג5?" אז בואו נציל אתכם. אחרי שהבנתם אם אתם יכולים ורשאים להירשם כקבלנים, זאת ההזדמנות להסביר את התסבוכת שנקראת סיווג קבלנים.

 

המספרים

נתחיל במספרים. המספרים 5-1 מסמלים את היקפי העבודה המותרים לכל קבלן. כל קבלן שנרשם מתחיל במספר 1, ועם השנים כאשר הוא מוכיח שיש לו פרויקטים בהיקפים גדולים יותר הוא עולה לאט לאט במספרים (מה שנקרא "העלאת סיווג").

לעומת זאת המספרים 100, 131, 200 הם פשוט הקודים של רשם הקבלנים לענפים השונים. ענף בנייה הוא 100, וכל ענפי המשנה שתחתיו הם גם בקידומת 100. ענף כבישים הוא 200, וכל ענפי המשנה שלו הם בקידומת 200, וכו'. בקיצור – לא רלוונטי.

 

האותיות

האותיות קשורות לענפים: כל אחד מהענפים משתייך לקבוצה מסוימת – א, ב, ג. לדוגמא קבלן בנייה הוא תמיד ג, וקבלן שיפוצים הוא תמיד א. מה ההבדל? היקפי העבודה המקסימליים – ההיקף המקסימלי של עבודות של ענפי קבוצה א נמוך מזה של ענפי קבוצה ב', וזה של קבוצה ב' נמוך מזה של קבוצה ג.

 

לדוגמא

ראובן הוא מנהל חברת בנייה ולכן אחרי שנרשם כקבלן קיבל סיווג ג1 וכעת הפרויקט המקסימלי המותר לו לבצע הוא בעלות 4,348,000 ₪. אחרי שנה, כאשר הוכיח ראובן שהוא מבצע פרוייקטים בהיקפים גדולים, הוא העלה את הסיווג שלו לג2, וכעת הפרויקט המקסימלי המותר לו הוא 7,863,000 ₪

שמעון הוא קבלן שיפוצים שנרשם כקבלן, ולכן נמצא בסיווג א1., ואילו לשמעון המקסימום הוא 1,627,000 ₪., ולשמעון 3,258,000 ₪, וכן הלאה (המספרים האלו משתנים מדי פעם ושווה לבדוק את דף "סיווג קבלנים" באתר הממשלתי מדי פעם).


מה נותן לי רישום קבלנים?

חוץ מהשמירה על החוק והאפשרות לעבוד בהיקפים גדולים, רישום הקבלנים מקנה לכם ארבעה יתרונות מרכזיים:

שימוש בתואר "קבלן" - ידעתם שאסור לכם על פי חוק להשתמש בכינוי "קבלן" אם אתם לא קבלנים רשומים? נשבעים לכם. עכשיו בלי צחוק, רק אדם הרשום כקבלן יכול לקרוא לעצמו כך בפני לקוחות.

גישה למכרזים – רק קבלנים רשומים יכולים לגשת למכרזים רשמיים. כמו של העירייה, של משרדי ממשלה וכדומה.

גיוס עובדים פלסטינאים – רק קבלנים רשומים זכאים לקבלת היתר העסקה של עובדים פלסטינאים. 

ביטוח – חברות הביטוח לא מבטחות קבלנים לא רשומים כאשר הפרויקט דורש קבלן רשום. 

מוניטין ולקוחות – לא רבים יודעים אבל למעשה כל קבלן שנרשם כקבלן מופיע באינטרנט בפנקס הקבלנים הרשמי, כך מי שמחפש קבלן רשום יכול למצוא אותו בקלות.


המסמכים הדרושים לרישום קבלנים

רישום קבלנים דורש הגשה של לא מעט מסמכים (בהמשך גם צירפנו קישור להורדת כל המסמכים). תעברו עליהם אחד ואחד ווודאו שלפני שאתם מגיעים לעורך דין הכל נמצא:

 

אישורי ניסיון

מסמך תצהיר על ניסיון – רשימה של הפרויקטים שעבדתם בהם בשנות הניסיון שנדרשות מכם או מהעובדים שלכם, בחתימת עורך דין. במקרה של שותפות – לפחות שניים מן המנהלים צריכים להגיש תצהיר כזה (ובשותפות של שני אנשים, מספיק אחד מהם).

מסמך חוזים וחשבוניות עם מנהלי הפרויקטים שאיתם עבדתם.

מסמך אישורים של הקבלנים המבצעים בפרויקטים שעבדתם בהם.

מסמך לשכירים – דיווח מעסיקים של הביטוח הלאומי.

מסמך למעסיקים – תצהיר העסקה עם פרטים מלאים של העובדים והתחייבות שמדובר בעובדים בלעדיים שלכם במשרה מלאה, בחתימת עורך דין, וכן תצהירים של העובדים עצמם.

 

 

אישורי מס

אישור מס כרטסת חשבוניות מלאה ורציפה של חמשת השנים האחרונות בחתימת רואה חשבון.

אישור מס אישור ניהול ספרים כחוק בחתימת פקיד שומה, רואה חשבון מוסמך או יועץ מס מוסמך.

אישור מס אישור עוסק מורשה.

אישור מס למעסיקים – אישור מרואה חשבון על העסקת עובדים כולל היקף המשרה והשכר.

 

 

אישורים מקצועיים

אישור מקצועי תעודה מקצועית בתחום.

אישור מקצועי אישור אי פשיטת רגל/פירוק חברה, עבירה על חוק רשם הקבלנים או הרשעה פלילית, בחתימת עורך דין.

אישור מקצועי אישור העדר הרשעות בחתימת עורך דין.

אישור מקצועי אם עורך דין מייצג אתכם – ייפוי כוח.

אישור מקצועי לעצמאים – תצלום ת"ז.

אישור מקצועי לבעלי חברות – דף מידע מעודכן מרשם החברות ותקנון התאגדות.

אישור מקצועי לשותפים - דף מידע מרשם השותפויות או מרשם האגודות השיתופיות והסכם שותפות או תקנון אגודה.

 

מסמכי רישום הקבלנים להורדה

כל המסמכים הרלוונטיים לרישום קבלנים - עצמאי

כל המסמכים הרלוונטיים לרישום קבלנים - חברה

להורדת המסמכים הרלוונטיים לרישום קבלנים - שותפות


רישום קבלנים – מחיר

עורך דין

מחיר רישום קבלנים אצל עורך דין תלוי במידת המעורבות שלו בתהליך. לדוגמא עבור רישום קבלנים לקבלן יחיד בענף משנה שעומד בכל התנאים, המחיר יהיה 5,000-4,000 ₪, אבל כשמדובר בחברה ותיקה עם כמה וכמה בעלי מקצוע כשלכל אחד מהם צריך להוציא תצהיר ואישורים המחיר יכול להגיע גם ל9,000-8,000 ₪.

אם אתם מרגישים ממש בעניינים ורוצים לנהל את כל העסק בעצמכם תוכלו להשתמש בעורך הדין רק לצורך אימות החתימות, ואז המחיר יהיה 1000-500 ₪, בהתאם לכמות המסמכים שעליהם הוא צריך לחתום.

לא משנה באיזו דרך תבחרו, ההמלצה שלנו היא להגדיל ראש ולהכין כמה שיותר מסמכים בעצמכם. ככה גם עורך הדין יעבוד פחות וגם תקטינו את הסיכויים שהבקשה שלכם תדחה.

אם אתם מחפשים עורך דין שאפשר לסמוך עליו, זה הזמן להיכנס לרשימת עורכי הדין המסחריים המומלצים במידרג, כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות אמתיים.

 

אגרת רישום קבלנים

אגרות רישום קבלנים מחולקות לשניים:

אגרה עבור בקשה לרישום: 543 ₪ על כל ענף שאליו תבקשו להירשם (מתקזזת אחר כך מאגרת הרישום)

אגרת רישום: 3,780 ₪ עבור רישום ראשון בענף ראשי ועוד 1,890 ₪ לכל ענף ראשי נוסף; 1,789 ₪ עבור רישום בענף משנה ועוד 895 ₪ לכל ענף משנה נוסף.


רישום קבלנים ומידרג

רישום קבלנים הוא צעד גדול בהתקדמות של העסק שלכם והוא חותם של אמינות בפני הלקוחות שלכם. וזה בדיוק מה שלקוחות מידרג מחפשים – בעלי מקצוע אמינים שאפשר לסמוך עליהם. הקבלנים הרשומים במידרג חוסכים מעצמם את הוצאות הפרסום (כי אין כאלה). הדבר היחיד שהם צריכים לעשות כדי לקבל לקוחות הוא עבודה טובה. קראו כאן עוד על איך מצטרפים למידרג.


עסק איכותי? מידרג יכולה להיות ההזדמנות שלך לצמוח ולקבל לקוחות חדשים מבלי לשלם על פרסום. מלא כאן פרטים ונחזור אליך:


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.