עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיזיותרפיה לקשישים בבית

פיזיותרפיה לקשישים בבית מתאימה במיוחד לקשישים אחרי ניתוח, קשישים במצב סיעודי או שמוגבלים בתנועתם. פיזיותרפיה לקשישים בבית היא מעט יקרה יותר מטיפול בקליניקה (כ-50-100 ש''ח יותר), אבל תוכלו לזקוק בטיפול אישי ואינטנסיבי ואפילו לקבל על כך החזר מקופת החולים. פה תוכלו למצוא את כל המידע על פיזיותרפיה לקשישים בבית – תזדקפו, מתחילים


פיזיותרפיה לקשישים בבית – מתי צריך

טיפולי פיזיותרפיה לרוב מתקיימים בקליניקת טיפול שתוכלו למצוא בה מיטות והרבה מאוד מכשירים. לעיתים הפיזיותרפיסט עובד עם מספר מטופלים במקביל ומנחה כל אחד מהם לפי הצורך שלו. במקרה שהמטופל לא יכול להגיע לקליניקה - ניתן לעשות טיפול פיזיותרפיה בבית, לרוב זה יהיה לזמן מוגבל או בשל נסיבות שמחייבות את זה:

פיזיותרפיה פיזיותרפיה לקשישים אחרי ניתוח – אחרי ניתוח בגיל השלישי יש צורך במנוחה ממושכת שלפעמים יכולה להגביל את תנועת המטופל. לרוב אחרי ניתוחים קשישים יטופלו בפיזיותרפיה בבית לסדרת טיפולים אינטסיבית שלאחריה יוכלו לחזור לשגרת טיפולים בקליניקה. 

פיזיותרפיה פיזיותרפיה לקשישים סיעודיים למרותקי בית – במקרה של מטופל סיעודי שקיים קושי להגיע איתו לטיפול בקליניקה ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה לקשישים בבית. 

פיזיותרפיה פיזיותרפיה לקשישים עם פגיעה נוירולוגית – פגיעה נוירולוגית מצריכה הרבה פעמים טיפולי פיזיותרפיה צמודים ואינטנסיביים שניתן לקיים בבית בשל הפגיעה בתפקוד. 

יש סיבות נוספות בהן קשישים יעדיפו טיפולי פיזיותרפיה בבית, אם הם מתביישים לעבוד בקבוצה, מרגישים שהם זקוקים למרחב אישי או מסיבה אחרת. עם זאת חשוב להדגיש כי פיזיותרפיה לקשישים בבית היא לרוב אפשרות שנייה כיוון שפיזיותרפיסטים יעדיפו לטפל בקליניקה בעזרת כל המכשור המתאים אם יש אופציה לכך. 

 

פיזיותרפיה עם קשיש בבית

תהליך טיפול פיזיותרפיה לקשישים בבית

טיפול פיזיותרפיה לקשישים בבית הוא דומה מאוד לטיפול פיזיותרפיה בקליניקה, הנה השלבים שתוכלו לצפות להם:

יד 1היסטוריה רפואית – במקרה של טיפולי פיזיותרפיה לקשישים (אבל לא רק), לרוב יש אירוע רפואי ראשוני שהוביל את המטופל לפנות לקבלת טיפול פיזיותרפי. המטפל יעבור על המסמכים הרפואיים וינהל עם המטופל שיחה קצרה כדי להבין את הצורך הטיפולי, מה גרם לו ואם הוא ניתן לשיפור או תיקון בעזרת הטיפול. במידה והקשיש קיבל הפנייה לטיפול, המטפל יקרא גם אותה, אבל אין הכרח לכך. שיחה זו יכולה להיות גם בטלפון. 

יד 2פגישת ייעוץ – בפגישה הראשונה המטפל יבדוק פיזית את המטופל, יגדיר את מטרת הטיפול ואיך היא תבוצע. שימו לב שאם הפיזיותרפיסט יחשוב שהוא לא יכול לסייע - הוא יפנה את המטופל למוסד שיקומי או בחזרה לרופא כדי לדון בטיפול אלטרנטיבי. 

יד 3תוכנית טיפול – אחרי שכל ההכנות הסתיימו הפיזיותרפיסט יבנה תוכנית טיפול פיזיותרפיה לקשיש בבית. התוכנית תשלב מפגשים עם המטפל, ''שיעורי בית'' (תרגילי חזרה לבית בין המפגשים) וגם מנוחה מוגדרת. במקרה של טיפול פיזיותרפיה בקשיש סיעודי, רצוי ומומלץ שאדם שחי עם המטופל יכיר את תוכנית הטיפול ואת התרגילים כדי לעזור למטופל להצליח ולהתמיד בטיפול. 

כוכבית אם אתם תוהים כל כמה זמן עושים פיזיותרפיה לקשישים בבית, הזמן משתנה ותלוי מאוד באופי הבעיה ואיך צריך לטפל בה. הטיפולים יכולים להיות אינטנסיביים מאוד (כל יום, כמו במקרה של שיקום אחרי ניתוח) או מרווחים יותר (כמו פעם בשבועיים עם עבודה עצמאית בין לבין במקרים קלים יותר). 

 

פיזיותרפיה עד הבית לגיל השלישי

 


מחיר טיפול פיזיותרפיה לקשישים בבית

מחיר מחיר טיפול פיזיותרפיה לקשישים בבית נע בין 250-450 ש''ח למפגש. המחיר משתנה בהתאם לוותק והניסיון של המטפל. לרוב, קיום הטיפול בבית מוסיף כ-50-100 ש''ח לעלות הטיפול המקורי.   

במקרה של סדרת טיפולים לרוב מחיר כל טיפול פיזיותרפיה בודד יהיה מעט זול יותר וינוע בין 200-350 ש''ח. 

מחיר מחיר פגישת ייעוץ עם פיזיותרפיסט בבית נע בין 300-400 ש''ח.


פיזיותרפיה לקשישים בבית – החזר כספי

פיזיותרפיה נחשבת כטיפול שיקומי וגם חברות הביטוח וגם קופות החולים מכירות בו ומציעות החזר עבורו:

כוכבית פיזיותרפיה לקשישים בבית מול חברת הביטוח – אם יש למטופל פוליסת ביטוח פרטית, לרוב ניתן לקבל החזר על טיפולי הפיזותרפיה (בגובה של עד 90 אחוזים מסכום הטיפול, תלוי בפוליסה). רוב חברות הביטוח מאפשרות למטופלים לקבל טיפול על ידי פיזיותרפיסט פרטי, אבל וודאו עם חברת הביטוח שזה אפשרי, או שתצטרכו להזמין מטפל פיזיותרפיה דרכם. 

כוכבית פיזיותרפיה לקשישים בבית מול קופות החולים – לא כל קופות החולים מאפשרות החזר כספי על טיפולי פיזיותרפיה פרטיים, אבל במקרה של טיפול בבית שנעשה בהנחיית רופא, תוכלו לקבל החזר מקופת החולים עבור כמות מסויימת של טיפולים – כדאי לבדוק זאת מול הקופה ישירות.

 

טיפול פיזיותרפיה לקשיש בבית

פיזיותרפיסטים מומלצים לפיזיותרפיה לקשישים בבית

לא נרצה להכניס אדם זר הביתה, אבל במקרה של פיזיותרפיה לקשישים בבית, אין ברירה. כדי שתהיו בטוחים שאתם מכניסים למקום הבטוח שלכם את האדם הנכון, ריכזנו עבורכם רשימה של פיזיותרפיסטים מומלצים לפיזיותרפיה לקשישים בבית. כל המטפלים מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ונבקש שתדרגו אותם גם אתם אחרי שתעזרו באחד מהם 😊

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה טיפול פיזיותרפיה לקשיש בבית?

עלות טיפול בודד של פיזיותרפיה לקשיש עד הבית נע בין 250-450 ש''ח. ככל שכמות הטיפולים גדולה יותר, עלות כל טיפול בודד יורדת. 

כמה טיפולי פיזיותרפיה צריך לעשות לקשיש בבית?

משך תקופת הטיפול וכמות הטיפולים משתנה בין מטופל למטופל, בהתאם לצורך שלו, הטיפולים יכולים להיות כל יום או אחת לכמה שבועות - בהתאם למטופל עצמו. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק