מוקד מידרג: 1-700-707-233

מוהל מוסמך

אם אתם מחפשים מוהל, כנראה שמגיע לכם מזל טוב. אבל יחד עם כל השמחה, לקראת אירוע הברית יכולים לעלות לא מעט חששות, זה לגמרי טבעי. איך בוחרים מוהל מתאים? איך יודעים אם הוא באמת מוסמך? מה הוותק של המוהל? וכמה זמן לפני ברית המילה צריך ליצור איתו קשר? לא נשאיר אתכם בלי מילים, הנה כל המידע על בחירת מוהל מוסמך


לא כל מוהל הוא מוהל מוסמך

לפני שנתעמק במי הוא המוהל המוסמך ומה תהליך ההסמכה של מוהלים, נגיד כמה מילים על מצוות הברית ומי הוא מוהל באופן כללי. ברית מילה היא מצווה ביהדות והיא חלק מתרי"ג (613). לכאורה מצוות ברית המילה, היא מצווה שמוטלת על האב למול את בנו, אבל אל דאגה. היום אף אחד לא מצפה מאבא לעשות את הברית. המוהל מוסמך לקיים את מצוות המילה והוא למעשה שליח מטעם האבא.

חשוב לדעת שבישראל לא כל מוהל הוא מוהל מוסמך. יש מוהלים שאומנם לומדים איך למול ממוהל אחר והם צוברים ניסיון פרקטי שמאפשר להם לעבוד בתחום.

לעומת זאת, מוהל מוסמך הוא מוהל, שעבר את ההכשרה והמבחנים של הוועדה לפיקוח על המוהלים ומחזיק בתעודת מוהל מטעם הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על המוהלים, שמורכבת מנציגים של משרד הבריאות ונציגים של הרבנות הראשית לישראל והיא זו שמסמיכה מוהלים.

 

תינוק בברית מילה

 

איך מסמיכים מוהל?

 תהליך ההסמכה של מוהל מורכב ממספר שלבים:

מספר 1 היצמדות למוהל מוסמך עם ותק של 10 שנים לפחות.

מספר 2 ליווי של המוהל המוסמך בלפחות 30 בריתות.

מספר 3 חיסונים.

מספר 4 בדיקות רפואיות תקופתיות לוידוא יציבות הידיים.

מספר 5 ועדה רפואית מטעם הוועדה לפיקוח על המוהלים.

מספר 6 מבחן מעשי פעמיים לפחות (כן, מה שאתם חושבים, מבחן מעשי במילת תינוק, אבל עם מוהל וותיק כמובן).

 

טיפ רק מוהל שעומד בכל הקריטריונים האלו ובתהליך ההסמכה, נחשב בעיני המדינה מוהל מוסמך.

 

אזהרה בתקופות בהן המוהל חולה, או שיש לו בעיה רפואית כלשהי, הוא מחויב לדווח על כך לוועדה לפיקוח המוהלים ולא למול בתקופות אלו.

 

מה הבדל בין מוהל מוסמך לרופא מוהל?

בגדול, כדי שרופא יוכל לעשות מילה, הוא חייב להחזיק ברישיון למול. מעבר לפרט הטכני הזה, לפי ההלכה האדם שעושה את הברית צריך להיות אדם שומר תורה ומצוות.

למרות שיש משהו מרגיע כשיש רופא באולם, חשוב לזכור שלרוב מוהל מוסמך עושה בריתות כמעט באופן יומיומי, לעומת רופא מוהל שיכול לעשות מילה אחת לתקופה. לכן, אם אתם בוחרים ברופא מוהל, כדאי לשאול אותו על הניסיון והתדירות שיש לו בעניין.

כיסא בברית מילה

יצירת קשר עם המוהל

נתחיל ונאמר שאין כלל קבוע מתי צריך ליצור קשר עם המוהל. אם אתם ממש חוששים ודואגים, אפשר ליצור קשר עם המוהל גם חודש לפני תאריך הלידה המשוער. אבל בכל מקרה, אפשר להתקשר למוהל גם ממש אחרי שהתינוק נולד.

שימו לב שבשיחה עם המוהל תצטרכו לתת לו פרטים מדויקים על הלידה ועל התינוק, כדי שהוא יקבע מתי תתקיים ברית המילה.

 

מה קורה לאחר הברית?

יש שלושה דברים חשובים לאחר הברית:

אחד המוהל צריך להיות במקום של הברית לפחות חצי שעה אחרי המילה כדי לבדוק שהכל תקין.

שתיים באותו היום, מצופה שהתינוק יטיל את מימיו עד 6 שעות מרגע המילה. אם עברו 6 שעות ואתם עדיין לא רואים כתם צהוב, אל תילחצו, אבל רצוי להתקשר למוהל ולברר איתו מה ההמשך.

שלוש לרוב, המוהל המוסמך יגיע אליכם לבית ביום שאחרי המילה כדי להוריד לתינוק את החבישה. כחלק מהורדת החבישה, המוהל גם יסביר מה המשך הטיפול ולמה חשוב לשים לב. לא נפרט כאן כי כל מקרה לגופו.

 

אזהרה חשוב לדעת - לא מומלץ להוריד תחבושות לבד! יכולים להישאר סיבים מהתחבושת וחלילה לגרום להסתבכות. פשוט תנו למוהל לעשות את זה.

תינוק לפני ברית מילה

מחיר מוהל מוסמך

המוהל המוסמך רשאי לדרש שכר טרחה שכולל את העלויות של הנסיעות, חומרי חבישה, תרופות, זמן עבודה שהוא הפסיד בעבודה נוספת שלו ועוד.

כסף לפי הוועדה לפיקוח על המוהלים, מחיר המומלץ למוהל מוסמך יהיה 1,000 ₪, אבל זהו לא מחיר קבוע.

טיפ המחיר שיגבה המוהל מסתמך בין היתר על הניסיון, ההסכמה וההכשרה. כך למשל, המחיר של רופא מוהל יכול להיות יקר פי שניים לעומת מוהל מוסמך.


מוהלים מוסמכים מומלצים

נולד לכם בן ואתם צריכים לעשות לו ברית מילה? קודם כל מזל טוב! יש לכם הרבה הכנות לעשות, מזל שהכנו לכם רשימת מוהלים מומלצים. אחרי הברית נתקשר כדי לקבל איזו מילה או שתיים לחוות דעת על המוהל והיחס שלו. שיעבור בקלות.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק