מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניכוי מס במקור


אמ;לק – ניכוי מס במקור זה לא דבר מסובך כמו שזה נשמע. בפשטות, ניכוי מס במקור אומר שכאשר לקוח עסקי משלם לכם, הוא מפריש מראש חלק מהתשלום לרשות המיסים. אז איך מקבלים אישור ניכוי מס במקור? איך זה קשור להחזרי מס? מתי אפשר לקבל פטור מניכוי מס במקור? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

עורך דין סכסוכי שכנים יושב עם לקוח על כתב תביעה

מה זה ניכוי מס במקור

נתחיל מהעובדות הפשוטה והמצערת: כל מי שמקבל הכנסות בישראל, שכיר או עצמאי, מחויב בתשלום מס הכנסה. מרבית השכירים בכלל לא חושבים על זה כי המעסיק הוא זה שמפריש עבורם את המס לרשות המיסים, אבל אצל העצמאים תשלום המס הוא באחריותם, וניכוי מס במקור היא למעשה דרך של רשות המיסים לוודא שהעצמאים משלמים להם את המס. איך? במקום לחכות שהעסק עצמו ישלם את המס, היא מחייבת את כל הלקוחות העסקיים שלו (כלומר לקוחות עם תיק עוסק במס הכנסה) להפריש חלק מהתשלום ולהעביר אותו למס הכנסה כבר במעמד התשלום.

לצורך העניין, אם ביצעתם עבודה של 1,000 ₪, והשיעור שמס הכנסה חייב את העסק הוא 5%, מזמין העבודה ישלם לכם 950 ₪, ואת השאר יעביר לרשות המיסים.

סימן קריאה רשות המיסים מחייבת כל עסק חדש בניכוי מס במקור, ועד שלא ביקשתם פטור – החיוב הזה ממשיך. ממש עוד רגע תוכלו לקרוא איך משיגים פטור כזה.

 

עופר, רואה חשבון מנוסה, מסביר מה זה ניכוי מס במקור:


אישור ניכוי מס במקור

אישור ניכוי מס במקור הוא המסמך הרשמי שבו מצוין האחוז שאותו הלקוח צריך להפריש למס הכנסה בכל עסקה. האחוז הזה משתנה ותלוי בענף העסק ובשיקול דעתו של פקיד השומה, אבל אם אין לכם אישור כזה הלקוח יהיה חייב לשלם את האחוז המקסימלי של רשות המיסים, שיכול להגיע גם ל־30% מהתשלום, וזה ממש לא מצב שאתם רוצים בו. אבל אל דאגה – את האישור מוציאים בקלות באתר של רשות המיסים, בעצמכם או בעזרת רואה חשבון. ממש עוד רגע תוכלו לקרוא איך להקטין את האחוז הזה או לפטור את עצמכם לגמרי מאישור ניכוי מס במקור. 


ניכוי מס במקור – איך זה עובד

אחד אתם מוציאים אישור ניכוי מס במקור באתר של רשות המיסים שבו מוגדר אחוז המס שעל הלקוח להעביר לרשות המיסים.

שתיים בכל פעם שלקוח עסקי (עסק עם תיק במס הכנסה) משלם לכם, הוא בודק את אישור ניכוי המס שלכם ומפריש את האחוז הרשום לרשות המיסים.

שלוש בעת הגשת הדו"ח השנתי, מס הכנסה יבחן את הרווח השנתי שלכם וישווה בין המס שאותו אתם אמורים לשלם ובין המס שנוכה עבורכם בפועל. לכן, עליכם לצרף לדו"ח השנתי אישור מכל לקוח על ניכוי המס במקור (טופס 857).

ארבע אם התגלה שהמס שנוכה בפועל היה גבוה יותר, תהיו זכאים להחזרי מס. הידד!

 

מילוי טופס

פטור מניכוי מס במקור

כאשר לקוח מבקש לראות "אישור ניכוי מס במקור", הוא ברוב המקרים מתכוון לפטור מניכוי מס במקור, כלומר שהאחריות הבלעדית על תשלומי מס הכנסה מוטלת עליך.

 

איך מקבלים פטור מניכוי מס במקור או מקטינים את אחוז המס?

ממלאים טופס בקשה להקטנה/פטור ממס במקור ומגישים אותו לפקיד מס ההכנסה הקרוב לביתכם. עסקים ברוב התחומים שכבר הגישו דו"ח שנתי אחד ושאין להם עבר בעייתי עם רשות המיסים (חובות וכדומה) אמורים לקבל בקלות פטור מניכוי מס במקור.

 

אילו עסקים לא יקבלו פטור מניכוי מס במקור?

נקודה עסק חדש שעוד לא הגיש דו"ח שנתי

נקודה עסק עם היסטוריה לא טובה עם מס הכנסה – חובות, איחורים, קנסות וכו'

נקודה עסקים מתחומים שונים המחויבים תמיד בניכוי מס במקור – קבלני בנייה, מובילים, טכנאי חשמל ואלקטרוניקה, ועוד.

 
פטור מניכוי מס במקור ברשות המיסים

ניכוי מס במקור – שאלות נפוצות

נקודה האם גם עוסק פטור חייב בניכוי מס?

כן, אין לנו חיבה גדולה לניפוץ מיתוסים אבל כל סוג של עוסק: פטור, מורשה, חברה, שותפות וכו', מחויב בניכוי מס, במקור או בעצמו.

 

נקודה בתור עסק, איך אני יודע אם וכמה מס במקור יש לנכות בשבילי?

בקלות, כל המידע הזה זמין ונגיש באתר של רשות המיסים.

 

נקודה הלקוחות שלי לא ניכו את המס במקור. מה עושים?

החובה על ניכוי מס במקור היא על מי ששילם עבור השירות ולא עליכם. אם הוא לא עשה זאת, מס הכנסה עלול לקנוס אותו ולא להכיר בהוצאה שלו.

 

נקודה האם בתור עסק עלי לדווח על מס שנוכה עבורי במקור?

כן, עליכם לבקש מכל לקוח שניכה בשבילכם מס במקור אישור על ניכוי המס (טופס 857) ולצרף אותו לדו"ח השנתי. בדרך זו תקבלו החזרי מס אם תהיו זכאים לכך.


רואי חשבון מומלצים במידרג

אישור על פטור ניכוי מס במקור הוא דבר שדי פשוט לקבל אבל לפעמים דברים עלולים להסתבך. אם אתם מחפשים גם מישהו מקצועי ואמין שיטפל בענייני המיסים שלכם, היכנסו לרשימת רואי החשבון המומלצים במידרג, המדורגים כולם על פי חוות דעת של לקוחות אמתיים. 


מידרג - בית לעצמאים

נהניתם מהמאמר? אחת הסיבות לכתיבה שלו היא האמונה הגדולה שלנו בעצמאים. החיבור עם העצמאים הוא חלק מהDNA של מידרג – העסקים המופיעים במידרג לא משלמים שום דבר על ההופעה באתר. לא סגרת? לא שילמת. קראו כאן איך עסקים טובים במידרג מקבלים עבודה.


אז קדימה! מלאו כאן את הפרטים שלכם ונחזור אליכם


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.