מוקד מידרג: 1-700-707-233

קידום אתרים לעסקים קטנים


קידום אתרים לעסקים קטנים זה עסק לא זול – הוא יעלה לכם כמה אלפי שקלים בחודש. הקידום נעשה בשתי דרכים: בצורה ממומנת במודעות פרסום או בכתיבה של דפי תוכן איכותיים. אז מה כולל "קידום אתרים לעסקים קטנים" ולמה זה עולה כל כך הרבה? איך תזהו שאתם מקבלים תמורה טובה למחיר? ואיפה אתר מידרג נכנס בכל זה? באנו לעשות לכם קצת סדר בתחום קידום האתרים.

 

קידום אתרים לעסקים קטנים בגוגל

קידום אתרים לעסקים קטנים

בטח כבר הבנתם שכל החבר'ה בעמוד הראשון של גוגל לא הגיעו לשם במקרה. כל אחד מהאתרים הללו השקיע כסף וזמן רב בקידום האתר שלו בשתי דרכים שונות:

ענף קידום אתרים אורגני לעסקים – יצירת תוכן איכותי באתרי אינטרנט כדי שהאתר יקבל מקום טוב בתוצאות האמת של גוגל, המכונות "התוצאות האורגניות". קידום אתרים אורגני דורש שלעסק שלכם יהיה אתר אינטרנט אמיתי.

שקל קידום אתרים ממומן לעסקים – תשלום לגוגל עבור מודעות שיופיעו בראש העמוד. בניגוד לקידום אתרים אורגני, בקידום ממומן אין חובה לבנות אתר ואפשר להסתפק בדף בודד ("עמוד נחיתה") שדרכו יהיה אפשר ליצור אתכם קשר.

 

אתרים בקידום אורגני ובקידום ממומן

 

מהניסיון שלנו, קשה מאוד לקדם אתרים לבד – כדי להצליח בקידום אתרים לעסקים צריך להבין בכתיבה, בשיווק, באינטרנט, בטבלאות אקסל ובסך הכל מדובר במקצוע. זה נכון שכל אחד יכול לפתוח בקמפיין פרסום ממומן בגוגל, אבל לפעמים הגדרה לא נכונה של המודעה שלכם או מאמר או סרטון לא מוצלח יכולים לבזבז לכם מאות שקלים לחינם. 

דרך טובה נוספת לקידום עסק קטן בגוגל היא רישום העסק בגוגל והוספה שלו לגוגל מפות – בחינם לגמרי. זה כנראה לא יסגור לכם את פינת הפרסום במלואה אבל זה יכול לחסוך מכם לא מעט, ולהוסיף קידום אורגני לעסק שלכם. 


קידום אתרים לעסקים קטנים – מחיר

שקל מחיר בניית אתר לעסק קטן הוא 5,000-3,000 ₪ בממוצע, לא כולל הדומיין (הכתובת) שיעלה לכם עוד כמה דולרים כל חודש.

שקל מחיר קידום אורגני לעסקים בגוגל הוא 3,500-2,000 ₪ לחודש בממוצע, וכולל מחקר מילות מפתח, בניית תכנית עבודה מסודרת, אופטימיזציה של האתר שלכם, כתיבה של 5-3 מאמרים בגוגל וקידום האתר שלכם באמצעות קישורים מאתרים חיצוניים.

שקל מחיר קידום ממומן לעסקים קטנים ובינוניים הוא 2,500-1,500 ₪ לחודש בממוצע, לא כולל כמובן תקציב הפרסום שאותו אתם משלמים ישירות לגוגל ולא כולל בנייה של דף נחיתה, שיכולה לעלות לכם גם בסביבות 2,000-1,500 ₪ לדף נחיתה איכותי.

 

אתר לעסק קטן

קידום אתרים אורגני לעסקים

הנה דבר שחשוב לדעת על קידום אורגני לעסקים - ההחלטה איזה דף יופיע ראשון בתוצאות של גוגל לא תלויה בכסף אלא באיכות הדף. גוגל נותן לכל דף ציון, הציון משוקלל לפי מספר פרמטרים – חלקם קשורים בתוכן המופיע בדף, וחלקם בפן הטכני שלו. הפרמטרים האלה מכונים SEO – ראשי התיבות של Search engine optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש. תפקידו של איש המקצוע בקידום אורגני לעסקים הוא להעלות כמה שיותר דפי SEO איכותיים לאתר שלכם כדי שיגיעו לתוצאות הראשונות בעמוד. 

 

קידום עסקים בגוגל באופן אורגני (SEO) - עקרונות

אז איך תדעו שקידום האתרים האורגני שלכם נעשה בצורה נכונה? הנה כמה עקרונות יסוד של עולם ה־SEO שישמשו עבורכם אינדקציה לאיכות של קידום אתרים:

תיווך בשכירות מילות מפתח – ב־SEO הדפים שלכם חייבים לתת מענה לביטויים שמחפשים הגולשים, "מילות מפתח", ולכן אין מה ליצור דפים בלי שעושים מחקר מקדים על מילות מפתח – רק ביטוי שמחופש מספיק ובאמת קשור למה שאתם עושים הוא מילת מפתח ששווה להשקיע בה את הזמן והכסף. לכן לפני שאתם נותנים "אור ירוק" לקידום אתר העסק, בדקו שהמילים שנבחרו באמת מתאימות למומחיות שלכם ושלא תקבלו פניות לא רלוונטיות. אחרי שלב המחקר, מילת המפתח צריכה להופיע בכותרות בעמוד וכדאי גם בסרטונים.

 

דוגמא למילות מפתח לקידום עסקים קטנים באינטרנט

 

מדברים עם הלקוח ערך – הגולשים אוהבים תוכן בעל ערך, משהו שייתן תחושה שהדף שלכם באמת תרם להם. אם לא, הגולשים יעזבו תוך רגע וגוגל ידע את זה. לכן, חשוב שתיכנסו כאן לתמונה ותתנו למקדם האתרים כמה שיותר מידע על השירות, כאילו אתם מייעצים לבן משפחה. ככל שהמידע שתתנו הוא מחדש ומעניין יותר, יש יותר סיכוי שהקוראים ישארו בדף לאורך זמן, ויתרמו לקידום האורגני של העסק שלכם בתוצאות החיפוש.  

מגנט שצולם על ידי צלם מגנטים  תמונות וסרטונים – הרבה יותר כיף לקרוא מאמר עם תמונות וסרטונים שמדגימים בדיוק את מה שאתם רוצים להסביר. גם האלגוריתם של גוגל מבין את זה ולכן דפים עם תמונות וסרטונים זוכים לדירוג גבוה יותר. חשוב כאן לא להפריז – יותר מדי תמונות וסרטונים יהפכו את טעינת הדף שלכם לאיטית, מה שמעצבן את הגולשים וגם את גוגל... הכלל הוא כזה: אם לקוראים כיף לקרוא את המאמר, זה מועיל לקידום האורגני של העסק. 

חיצים כפולים קישורים – קידום אתרים אורגני לא יצליח בלי שני סוגים של קישורים:

  • קישורים פנימיים שמובילים לדפים אחרים באתר שלכם. הם מוסיפים לגולש עוד מידע וכך משאירים אותו בתוך האתר. אם תפוצצו את הדף בקישורים, או לחלופין שהקישורים יובילו לדפים משעממים גוגל יזהה את זה וזה לא יעזור לעמוד שלכם.
  • קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים. כשאתר גדול ואיכותי מקשר אל האתר שלכם, זה מראה שהוא נותן בו אמון והערך שלו עולה. שימו לב שקישורים מאתרים אחרים תורמים לקידום אורגני רק כשהם אתרים אמינים. מומלץ לא לקנות קישורים מכל מני אתרים מפוקפקים שיכולים אפילו לפגוע בקידום העסק שלכם. 

וילון מאחורי הקלעים – עבודת SEO איכותית כוללת גם שיפור רציני של האתר שלכם - "אופטימיזציה". אתם אמנם לא מתכנתים אבל מה שאפשר להרגיש ברגע ויכול לתת לכם סימן על מצב הקידום הוא המהירות שבה האתר עולה. אם אתם נכנסים ומתחילים לתופף על השולחן עד שהדף עולה - זה סימן לא טוב. 

לחיצת יד הנעה לפעולה – בסופו של דבר האתר שלכם אמור להביא לכם לקוחות, ולכן גם בכל דף באתר חייב להיות הסבר ברור מה אתם מספקים לגולש יחד עם אפשרות קלה וזמינה ליצור אתכם קשרטופס מילוי פרטים, מספר טלפון, וואטסאפ ועוד. 

אתר עם הנעה לפעולה

קידום ממומן לעסקים קטנים

דרך אחרת לקדם את העסק שלכם היא באמצעות מודעות שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. התהליך הוא פשוט: בוחרים ביטוי חיפוש וכותבים מודעות שיופיעו כאשר הגולשים מחפשים את הביטוי, וכל פעם שמישהו ילחץ על המודעה אתם משלמים. גם כאן מדובר במקצוע של ממש – לבחור ביטויי חיפוש מתאימים, לבדוק את המתחרים, לכתוב מודעות איכותיות, ובעיקר לנתח את הביצועים של המודעות השונות ולשנות אותן בהתאם. קראו כאן הסבר מפורט על פרסום עסקים ממומן.


כמה זמן לוקח קידום אתרים אורגני?

קידום אורגני של אתר לא נעשה בבת אחת. כל דף צריך להיסרק, ולהתחיל "לשחות בכוחות עצמו" באוקיינוס האינטרנטי: צריך לחכות שלושה חודשים לפחות עד שאפשר להסתכל באמת על ביצועים של דף בודד. ההצלחה או הכישלון עומדות על דבר פשוט: האם אתם חווים גידול משמעותי בפניות ובהכנסות. אם אלפי אנשים נכנסים לכם לאתר כל חודש אבל לא מתקשרים אז חבל על הכסף.

 

דוגמה למאמרים לקידום אורגני באתר מידרג:

דוגמה למאמרים של קידום אורגני לעיצוב פנים באתר מידרג

קידום אתרים לעסקים קטנים - אורגני או ממומן?

שאלת השאלות. בעיקרון ההמלצה היא תמיד לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולהשקיע גם בקידום הממומן וגם בקידום האורגני במקביל, אבל לעסקים קטנים מדובר בהשקעה לא קטנה. אלו הם ההבדלים המרכזיים בין הקידום האורגני והקידום הממומן:

 

יתרונות הקידום האורגני לעסקים ענף

נקודה איכות – המון אנשים, ואולי גם אתם, לא ילחצו על מודעות כאשר הם מחפשים משהו אלא יבחרו להיכנס לתוצאות האורגניות. בדרך הזו אתם מרוויחים הרבה לקוחות שלא תצליחו להשיג בעזרת קידום ממומן.

נקודה עמידות – בקידום ממומן, בשניה שהפסקתם לשלם הקמפיין שלכם פשוט יפסיק לרוץ. לעומת זאת, קידום אורגני טוב יכול להביא לכם לקוחות חדשים גם הרבה זמן אחרי שהפסקתם אותו בפועל. כמובן שככל שהזמן יעבור, הדפים שלכם יצברו אבק ודפים חדשים ומעודכנים יותר ידחקו אותם אחורה.

נקודה מיתוג – אין ספק שאתר איכותי ויפה עם דפי תוכן מעניינים הרבה יותר מרשים מדף נחיתה פשוט, וקידום אורגני טוב אמור לתרום גם למיתוג הכללי של העסק.

 

יתרונות הקידום הממומן שקל

חסרון שיוויון הזדמנויות – עסק קטן שנכנס לשוק התוצאות האורגני נכנס גם להתמודדות קשוחה. לא רק שהדפים שלו צריכים להצליח לגבור על דפים ותיקים ואיכותיים שנמצאים כבר זמן רב במקומות הראשונים, אלא גם שפעמים רבות המתחרים שלו הם חברות גדולות שקשה להתחרות בהן לאורך זמן. קידום ממומן, לעומת זאת, הוא יותר "שיוויוני", ומאפשר גם לעסקים קטנים להופיע בראש הרשימה ולקבל קליקים די בקלות.

חסרון תוצאות מהירות – בקידום ממומן אפשר לראות תוצאות מיד אחרי שהתחלתם לשלם: המודעות שלכם פשוט מתחילות לרוץ. לעומת זאת, הצלחה של קידום אתרים אורגני לוקחת זמן, ויכול להיות שיעברו חודשיים עד שתקבלו את הטלפון הראשון דרך האתר. כמו כן ככל שהתחום תחרותי יותר או לחלופין מחופש פחות זה עלול להתארך.

חסרון ללא תחזוקת אתר – לקידום ממומן העסק שלכם בכלל לא צריך אתר, אלא מספיק דף נחיתה פשוט. לעומת זאת, קידום אורגני אומר לא רק אתר, אלא גם אתר שנשאר חי כל הזמן וממשיך להתעדכן. אם האתר נזנח לאט לאט גוגל והגולשים ישימו לב, הוא יקבל ציון נמוך יותר והדפים שלו, גם אלו שהיו פעם בראש העמוד, כבר לא יזכו לכניסות.

פתרון טוב במקרה הזה הוא הוספה של דף רכישת מוצרים, וכך כל גולש שרוכש מוצר ממשיך "להחיות" את האתר. אבל זה כמובן לא מתאים לכל עסק...

 

פרסום ממומן לעסקים בגוגל

 

לאילו עסקים כדאי להתמקד בקידום ממומן? שקל

אם העסק שלכם הוא נותן שירות שלא מלווה את הלקוח לאורך זמן - טכנאים למיניהם, מובילים, אינסטלטורים, קוסמטיקאיות, אופטומטריסטים - שווה לכם קודם כל להשקיע בפרסום בגוגל מפות ובקידום ממומן. למה? בעסקים האלה רוב הלקוחות יחפשו המלצות (על זה בדיוק מבוססת השיטה של מידרג) וזמינות גבוהה, ופחות ישקיעו בקריאה על השירות עצמו. 

 

לאילו עסקים מומלץ גם קידום אורגני? ענף

אם אתם עסקים שהלקוח הולך איתם לאורך זמן או כאלה שמציעים עבודות חד פעמיות יקרות מאוד - עורכי דין, אדריכלים, רואי חשבון, יועצי משכנתא, מאלפי כלבים, מטפלים למיניהם, רופאים פרטיים, קבלני אינסטלציה או מיזוג - סביר להניח שהלקוח שלכם ירצה לקרוא תוכן מפורט על העבודה לפני שהוא נכנס אליה, ולכן במקביל לקידום הממומן כדאי מאוד שתשקיעו גם בקידום האורגני של העסק. 


קידום אתרים לעסקים קטנים ומידרג

מידרג היא חברה לדירוג עסקים - והעסקים המופיעים בה לא משלמים דבר על פרסום או שיווק. הדבר היחיד שהם צריכים לעשות כדי לקבל עוד לקוחות הוא עבודה טובה והוגנת. ככל שהשירות שלכם טוב יותר תופיעו יותר למעלה ברשימת העסקים, והלקוחות יבחרו בכם. 

אז על מה כן משלמים? משלמים אחוזים רק על עסקה שנסגרה. לא סגרת? לא שילמת. בלי אותיות קטנות ובלי תשלומים חודשיים. זה חלק מה־DNA שלנו.

 

תראו את סיפור ההצלחה של רועי במידרג:


קידום אתרים? אפשר גם להתקדם למידרג. מלאו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.