מוקד מידרג: 1-700-707-233

חשבונית דיגיטלית - יתרונות וחסרונות


כל עסק עצמאי או בעל מקצוע במדינת ישראל חייב להוציא חשבוניות ללקוחות, אבל מי אמר שכדי להוציא חשבונית אתם צריכים לסחוב איתכם לכל מקום את הפנקס? בשנים האחרונות נכנסה לשוק החשבונית הדיגיטלית, שידועה גם בשם "חשבונית ירוקה" או "חשבונית אונליין". מה היתרונות של החשבונית הדיגיטלית? מה החסרונות? ומה אתם צריכים לדעת לפני שאתם עוברים לחשבונית דיגיטלית? כל התשובות ממש כאן.


חשבונית דיגיטלית לעסקים

אנחנו יודעים איך זה להיות עסק עצמאי בישראל - המון בירוקרטיה, המון בלאגן, המון ניירת ועוד לא התחלנו לדבר על חיפוש פנקס החשבוניות בתוך רכב שמלא בציוד מקצועי, או על מה עושים כשבדיוק נגמר פנקס החשבוניות אבל החדש עוד לא הגיע מהדפוס? בקיצור, חשבונית היא עוד משהו להתעסק איתו. בדיוק בגלל זה, יותר ויותר עסקים עוברים לעבוד עם חשבונית דיגיטלית - חשבונית ירוקה, שהיא חשבונית וירטואלית לחלוטין.

לפני שנמשיך רק נגיד שהשם "חשבונית ירוקה" הוא אמנם שם נרדף לחשבונית דיגיטלית, אבל הוא גם שם של מותג לחשבוניות דיגיטליות. כאן במאמר אנחנו מתכוונים כמובן לכל החשבוניות הדיגיטליות ולא למותג ספציפי, אלא אם מצוין אחרת.


יתרונות חשבונית דיגיטלית

לחשבונית הדיגיטלית יש כמה יתרונות בולטים, שהופכים את השימוש בה לנוח ופשוט.

וי הזמנת חשבונית דיגיטלית - היתרון הראשון של חשבונית דיגיטלית היא שההזמנה שלה הרבה יותר נוחה ופשוטה. אתם לא צריכים ללכת לבית דפוס או לחנות כדי לקנות חשבוניות. אתם פשוט מקליקים כמה פרטים באינטרנט והופ! החשבונית הדיגיטלית שלכם מוכנה. 

וי שליחת חשבונית דיגיטלית ללקוח - הנוחות והיתרון שבהזמנת החשבונית הדיגיטלית, ממשיכים גם לעבודה ולשליחה ללקוחות. אם לקוח רוצה שתשלחו לו חשבונית במייל או בוואטסאפ - אתם ממש לא צריכים להתחיל לחפש את הפנקס באוטו, לצלם, להתחיל לסרוק, להעלות ואז לשלוח. כל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא את החשבונית הדיגיטלית באפליקציה, לשלוח בוואטסאפ ותוך כמה רגעים הלקוח כבר מקבל את החשבונית הדיגיטלית.

טיפ באופן עקיף, אתם עוזרים ללקוחות שלכם לשמור על סדר ולהזמין אתכם שוב. איך? תחשבו על זה: כשאתם נותנים חשבונית על נייר ללקוח, היא כמעט תמיד מוצאת את דרכה אל הפח. כשאתם מוציאים חשבונית ירוקה, המסמכים שמורים על המחשב או על הפלאפון, כך שבפעם הבאה שהלקוח ירצה להזמין אתכם, הוא יחפש מהר את הקובץ של החשבונית הדיגיטלית, ימצא את המספר ויתקשר אליכם בקלות ובמהירות.

 

חשבונית דיגיטלית

 

וי סדר בעסק בעזרת חשבונית דיגיטלית - החשבונית הירוקה עוזרת לכם לא רק בשליחת חשבוניות ללקוחות, אלא גם בניהול העסק. לרוב החברות שמספקות חשבוניות דיגיטליות, יש עוד תכונות שעוזרות לכם כמו שמירת פרטי הלקוחות, הצגת נתונים סטטיסטיים. יתרון נוסף לחשבונית הדיגיטלית הוא שתוכלו לערוך השוואות בין השנה הנוכחית לשנה שעברה בלחיצת כפתור. בחלק מהחברות יש גם אפשרות לשלוח את החשבוניות באופן אוטומטי לרואה חשבון, מה שחוסך לכם את ההתעסקות בזה בסוף כל תקופה.

וי חשבונית דיגיטלית חוסכת זמן וטרחה -  אם עד עכשיו הייתם צריכים למלא פעמיים חשבונית - פעם אחת חשבונית ובנוסף למלא גם קבלה, עם חשבונית דיגיטלית הכל נעשה פשוט יותר. ברוב המערכות של חשבוניות דיגיטליות, ברגע שהלקוח שילם, החשבונית נסגרת ונשלחת קבלה באופן אוטומטי, כי כבר יש במערכת את כל פרטי הלקוח. מדהים, לא?

וי חשבונית דיגיטלית שומרת על איכות הסביבה - והנה עוד יתרון לחשבונית הדיגיטלית. החשבונית הירוקה נקראת ככה כי היא עוזרת לשמור על הסביבה שלנו ירוקה - פחות דפים מסתובבים זה אומר פחות זיהום וזבל. וגם אם זה לא הדבר שהכי חשוב לכם בעולם, יש לקוחות שיעריכו מאוד את העובדה שאתם שומרים על הסביבה. 


חסרונות של חשבונית דיגיטלית

אמנם יש הרבה יתרונות לחשבוניות דיגיטליות, אבל יש לה גם כמה חסרונות:

איקס שינויים זה קשה - מאז ומעולם התרגלנו להשתמש בפנקסי חשבוניות מנייר. זה מה שכל בעלי המקצוע מכירים וגם מה שהלקוחות מכירים. להתחיל לשנות דברים ולהשתמש בחשבונית דיגיטלית, זה אומר ללמוד מערכת חדשה ולהשקיע בזה קצת זמן. לפעמים אולי גם תצטרכו להתמודד עם לקוחות שיעקמו פרצוף בגלל השינוי. כל זה גורם לנו לחשוב לפעמים שאולי פשוט עדיף להשאר במקום המוכר והרגיל.

איקס לקוחות שרוצים חשבוניות נייר - אם אתם עובדים עם לקוחות שהם... איך נגיד? לא בדיוק אינטרנטיים, הם כנראה ירצו חשבונית נייר. בנוסף, יש גם וועדי בתים שרוצים חשבונית מודפסת כדי לתייק אותה באותו הרגע בקלסר הניירת, בלי להתחיל להסתבך עם הדפסות. מה עושים במקרה כזה? יש שתי אפשרויות פשוטות למדי. הראשונה, להחזיק עוד פנקס חשבוניות נייר ספייר ברכב. ככה לעולם לא תתקעו בלי חשבונית נייר. האפשרות השניה היא למלא את החשבונית הדיגיטלית, להדפיס אותה ופשוט לשלוח אותה מאוחר יותר בדואר.

 

חשבונית דיגיטלית במקום רגילה

מה עוד צריך לדעת לפני שעוברים לחשבונית דיגיטלית?

אם קראתם את כל היתרונות והחסרונות של חשבונית דיגיטלית, כדאי לדעת שהמעבר לחשבונית דיגיטלית מפנקס חשבוניות הוא פשוט מאוד. מיד אחרי שהחלטתם שאתם רוצים לעבור לחשבוניות דיגיטליות, אתם רק צריכים לוודא שלתוכנת החשבוניות הדיגיטליות שאתם בוחרים לעבוד איתה יש אישור ממס הכנסה, להירשם וזהו.

כדאי לדעת שהתוקף של החשבונית הדיגיטלית הוא בעצם מתוקף החוק לחתימה אלקטרונית שקובע כי "מסר אלקטרוני החתום בחתימה אלקטרונית מאבוטחת, יהיה קביל בכל הליך". כלומר, חתימה אלקטרונית על חשבונית דיגיטלית, זהה לחתימה על חשבונית נייר.


כמה עולה חשבונית דיגיטלית

באופן כללי חשבוניות נייר וחשבוניות דיגיטליות הן עסק לא יקר בכלל. על פנקסי חשבוניות מנייר תשלמו באיזור ה-20-30 ₪ לפנקס, לפעמים בתוספת של עוד כמה שקלים למשלוח. ברוב בתי הדפוס יש חיוב להזמנת מינימום של מספר פנקסים. בנוסף, קחו בחשבון שלעיתים קרובות אתם צריכים להדפיס סוגי פנקסים שונים, למשל פנקס של חשבוניות בלבד, פנקס קבלות ופנקס חשבוניות מס קבלה. מעבר למחיר, זה כבר נהיה מסורבל להיסחב עם כל הפנקסים האלה לכל מקום.  

אחד היתרונות של חשבונית דיגיטלית הוא שברוב החברות שמוציאות חשבונית ירוקה יש אפשרות להוציא עוד מסמכים כמו חשבונית ריטיינר, חשבון עסקה, חשבונית זיכוי, תעודת משלוח, הצעת מחיר, הזמנת רכש ועוד, ולכן, התשלום הולך לפי מספר המסמכים שתוציאו בחודש אחד.

ברוב החברות לחשבוניות דיגיטליות תשלמו מחיר ממוצע של 10-20 ₪ לחודש על 50 מסמכים. המחיר של חבילה עד 200 מסמכים יהיה 40-60 ₪ לחודש וחבילה של 500 תעלה 70-100 ₪ לחודש. בנוסף, לחלק מהחברות יש חבילות בסיס חינמיות.

כאן אפשר לקרוא על חשבוניות דיגיטליות מומלצות


שאלות נפוצות

כמה עולה חשבונית דיגיטלית? 

חשבונית דיגיטלית עולה בין 10 ש"ח ל-100 ש"ח לחודש, תלוי בכמות המסמכים שתנפיקו באותו חודש, או בחבילה שבחרתם. בנוסף, כדאי לדעת שלחלק מהחברות יש חבילות חינמיות או תקופת ניסיון בחינם. 

כמה עולה חשבונית ירוקה? 

ברוב החברות של החשבוניות הדיגיטליות תשלמו מחיר ממוצע של 10-20 ש"ח לחודש, לחבילה של 50 מסמכים. ישנן גם חבילות אחרות למספר גבוה יותר של מסמכים והמחיר יהיה קצת יותר גבוה. כך לדוגמא, חבילה של עד 200 מסמכים עולה באיזור ה-40-60 ש"ח לחודש. 

מה זה חשבונית דיגיטלית? 

חשבונית דיגיטלית היא בעצם חשבונית וירטואלית שמופקת באמצעות מסמכים באינטרנט ולא בפנקסי נייר. את החשבונית ממלאים דרך אפליקציה או תוכנה ממוחשבת וכך לא צריך להתחיל להסתבכך עם צילום, סריקה ושליחה ללקוח. 


במידרג כולם יודעים שעסקים טובים מקבלים עבודה. נקודה. אם גם אתם רוצים להצטרף, אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן:


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.