מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניהול דף פייסבוק עסקי - מדריך לשיווק אורגני בפייסבוק


קיום במרחב הפיזי הוא כבר לא מספיק. דף עסקי בפייסבוק מאפשר לעסק שלכם להתקיים גם במרחב הוירטואלי, ליצור קשר עם לקוחות ולהביא לקוחות חדשים לעסק. אז איך פותחים דף פייסבוק עסקי, מה התוכן שנכון להעלות אליו, ואיך בונים קהל לדף? בואו נתחיל 


דף פייסבוק עסקי - למי זה מתאים

רגע לפני שנרד לפרטים הטכניים, בואו נדבר על מה בעצם המשמעות של פרסום בפייסבוק, ולמי זה מתאים. דף פייסבוק עסקי הוא עוד ערוץ תקשורת שיש לכם עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים. חשוב לזכור את זה ולא להתייחס לפרסום בפייסבוק כמו שמתייחסים לפרסום "מסורתי" (למשל בעלונים או שלטים) אלא כאל דרך לדבר עם הקהל שלכם. דף פייסבוק הוא דינאמי ונתון לשינוי בכל רגע - המשמעות של זה היא שאתם צריכים תמיד להיות עם אצבע על הדופק - לעדכן את התכנים בעמוד, להבין מה הקהל שלכם מחפש ומה מעניין אותו כרגע ולפעול לפי זה. 

המטרה בפרסום בפייסבוק היא לגרום לקהל לזכור אתכם, להתחבר אליכם, ובסופו של דבר גם להזמין מכם שירות. אל תצפו להצלחה מיידית, מדובר בתהליך הדרגתי שכולל הרבה למידה ושיפור. תחשבו על זה כעל מערכת יחסים - אתם לא הופכים לחברים של מישהו בפעם הראשונה שאתם נפגשים, וזה נכון עוד יותר לשיווק בפייסבוק: הקהל צריך ללמוד להכיר אתכם לפני שהוא סומך עליכם מספיק בשביל להזמין אתכם אליו הביתה. 


במידרג עסקים טובים מקבלים הרבה עבודה - כאן נרשמים


פתיחת דף עסקי בפייסבוק

חפשו בסרגל הצד של פייסבוק את הלשונית "דפים" ואז לחצו על הכפתור "צור דף חדש". כמה דגשים ביצירת דף עסקי בפייסבוק:

 

❌ אל תנסו לפרסם מפרופיל אישי

חוץ מהעובדה שפרסום ממומן דרך פייסבוק אפשרי רק בדפים ולא בפרופיל אישי, פייסבוק עלולה לחסום אתכם אם תזהה שאתם מפרסמים את העסק דרך פרופיל ולא דרך הדף. דף פייסבוק עסקי גם מאפשר לכם למדוד תוצאות - למשל כמה אנשים ראו את הפוסט שלכם וכמה מתוכם הגיבו. 

 

✔️ תנו לדף שם ברור

הלקוחות שרואים את הדף העסקי שלכם אמורים להבין בדיוק איזה שירות אתם מספקים, בלי להסתבך עם משחקי מילים. זה לגמרי לגיטימי לקרוא לדף העסקי שלכם "הבית שלי - שיפוצים ברמה אחרת", אפילו שזה נורא לא מקורי. העיקר הוא להיות נגישים. עוד דבר שחשוב לחשוב עליו הוא מה הלקוחות כותבים בשורת החיפוש כשהם מחפשים אתכם, ככל שתקלעו למילים המדויקות יש יותר סיכוי שהדף העסקי שלכם יופיע בתוצאות והם יפנו אליכם.

פתיחת דף פייסבוק עסקי

 

✔️ התאימו תמונת פרופיל וקאבר לפורמט

אלה התמונות שמייצגות את הדף העסקי, ולכן לפני שאתם מעלים אותן וודאו שהן מתאימות לגודל שפייסבוק דורשת. אפשר למצוא תבניות לגדלים הנכונים באתר Canva. חשוב לזכור שהתמונות האלה הן מעין כרטיס ביקור לעסק שלכם. בתמונת הפרופיל כדאי לשים את הלוגו של העסק או תמונה טובה שלכם, ובתמונת הקאבר אפשר לכתוב משפט או שניים על המומחיות שלכם והאני מאמין שלכם. הכי חשוב - לשמור על עיצוב נקי ונעים לעין. 

תמונת פרופיל וקאבר בדף פייסבוק

 

✔️ ספרו על העסק

בתיאור הדף העסקי כתבו על עצמכם, תארו מה המומחיות והשירותים שלכם, איפה אתם מעניקים שירות, וכל דבר אחר שחשוב שלקוחות ידעו עליכם. אפשר גם להוסיף קישור לאתר העסק או להמלצות עליכם במידרג. כדאי לשמור על שפה דיבורית וקלילה שפונה ישירות לקהל.

יותר היי, אני יעל ואני וטרינרית כבר 15 שנה, מאוהבת בכלבים ובחתולים, ומתמחה בכל הטיפולים השוטפים שהם צריכים ופחות מרפאת חיות לי הינה מרפאה ותיקה המעניקה טיפולים מכל הסוגים לחיות מחמד.

שפה שמדברת עם הקהל יוצרת חיבור רגשי טוב יותר ומעלה את הסיכוי שאנשים ירצו לעקוב אחרי העמוד העסקי שלכם. בנוסף, פייסבוק אוהבים שממלאים את כל הפרמטרים האפשריים בדף העסקי (אודות, טלפון, מיקום וכו') - וככל שמשתפים איתם פעולה יותר יש יותר סיכוי שהדף שלכם יקבל חשיפה גבוהה יותר.

 

✔️ צרו כפתור רלוונטי

בראש הדף העסקי יש מקום לכפתור שמעודד את הגולשים לפעולה. זה יכול להיות כפתור שמפנה אותם לשליחת הודעה בפייסבוק או בוואטספ, להתקשר אליכם, או להגיע לאתר שלכם. יש 16 אפשרויות לכפתור בדף פייסבוק עסקי, אז הגדירו לעצמכם מה הפעולה שהכי חשוב לכם שהגולשים יבצעו, ובחרו בכפתור הנכון שיפנה אותם אליה.

כפתורים אפשריים בדף פייסבוק עסקי

תוכן בדף פייסבוק עסקי

כשניגשים לפרסום בפייסבוק צריך לזכור דבר מרכזי: פייסבוק היא רשת חברתית, אנשים לא נכנסים אליה כדי לקנות או להזמין שירותים. לכן הפרסום שלכם בדף העסקי צריך לשמור על מספר כללים עיקריים:

 

✔️ תנו ערך

ערך בדף פייסבוק עסקי יכול להיות טיפים מעניינים בתחום שלכם, סיפורים מרגשים שקרו לכם בזמן העבודה, או אפילו סתם משהו מצחיק שקשור לתחום. לפני שמפרסמים בפייסבוק חשוב לשאול את עצמכם האם מדובר בתוכן שהיה מעניין אותנו לקרוא ולשתף עם חברים. אם התשובה היא לא, כנראה שעדיף לכם לא לפרסם אותו.

 

✔️ שמרו על טון קליל ודיבורי

הדרך הכי טובה לבדוק את זה היא להקריא לעצמכם את הפוסט ולהבין אם זה משהו שהייתם אומרים ללקוחות בעל פה. פייסבוק היא לא רשת שנועדה לשיח מקצועי ומרוחק. זכרו - אתם אמנם כותבים בדף עסקי, אבל אתם למעשה מדברים עם הלקוחות שלכם.

דוגמה לפוסט בדף פייסבוק

 

❌ אל תהיו מכירתיים מדי

לקוחות מזהים אנשי מכירות מקילומטרים ומתרחקים מהם. אפשר לספר להם שאתם מתקיני מזגנים, אבל אל תנסו למכור להם מזגן ברגע שאתם נפגשים. חייבת להיות הדרגתיות, פרסום בפייסבוק הוא תהליך, וניהול דף פייסבוק צריך להתחשב בזה.

 

✔️ היו זמינים ותקשורתיים

הקפידו להגיב בחזרה לכל מי שהגיב לכם ולהיות זמינים למענה בהודעות. אחת מהסיבות לניהול דף פייסבוק עסקי היא העובדה שמדובר בערוץ תקשורת נוסף עם הלקוחות, ולכן חשוב להיות זמינים ללקוחות שם כמו שחשוב להיות זמינים בכל מקום אחר. (כמובן, לא על חשבון הזמן הפרטי שלכם, אבל כן בשעות המענה). אפשר גם להגדיר תשובות אוטומטיות לשאלות נפוצות.

שאלות נפוצות בדף פייסבוק עסקי

 

✔️ הזמינו לדיון

פייסבוק מקדמת פוסטים שיצרו אינגייג'מנט, כלומר מעורבות מצד הקהל. לכן כדאי לסיים את הפוסט בשאלה או בהזמנה לתגובות מסוג מסוים. טיפ מנצח: לאנשים קל יותר להגיב לשאלה סגורה או שאלה שמאפשרת בחירה בין מספר אופציות. שאלות פתוחות מדי כמו "מה דעתכם?" לא יהיו יעילות, אבל שאלות סגורות כמו "איזה שיפוץ הייתם רוצים לעשות בבית" או בחירה כמו "איזה מסוגי המזגנים שדיברנו עליהם מתאים לדעתכם לבית שלכם?" יובילו למעורבות גבוהה. 

 

✔️ עשו מחקר מתחרים

אתם לא לבד בשוק, חפשו מה בעלי מקצוע בתחום שלכם פרסמו ומה עבד להם. אף פעם אל תעתיקו, מעבר לעובדה שאתם יכולים להסתבך חוקית, דף הפייסבוק שלכם חייב להיות עם הקול הייחודי שלכם. אבל אין שום דבר רע בקצת השראה. אפשר לחפש מודעות בספריית המודעות של פייסבוק. ואפשר גם סתם כך ללכת לדפים עסקיים של אנשים בתחום שלכם ולראות מה התכנים ששם.

תגובה לפוסט בדף עסקי

תוכן ויזואלי בדף פייסבוק עסקי

מומלץ ללוות את הפוסטים בדף העסקי בתמונות. הן מושכות את העין ומגבירות את הסיכוי שהקהל יתעכב על הפוסט שפרסמתם. התמונה משלימה את התוכן שכתוב בפוסט, היא יכולה להיות המחשה למה שכתבתם ויכולה להיות מעין טיזר לטקסט. אם התחום שלכם הוא ויזואלי, למשל הקמת גינות או התקנת שיש, זאת גם הזדמנות טובה להדגים את היכולות שלכם. גם בתמונות יש כמה כללים שחשוב לשמור עליהם בזמן פרסום בפייסבוק:

 

תמונות נעימות לעין

שמרו על תמונות נקיות ולא עמוסות, ובעיקר כאלה שנחמד לראות. אם אתם מנהלים דף פייסבוק עסקי של ביובית, למשל, אל תפרסמו תמונה של לפני ואחרי. סליחה על התמונה המנטלית. תמיד תשאלו את עצמכם אם התמונה מייצגת את העסק שלכם בצורה טובה, ואם אדם שגולל בפייסבוק ירצה להתעכב עליהן.

 

תמונות אותנטיות

מכירים את תמונות השאטרסטוק האלו של שיפוצניק נקי להפליא חבוש קסדה ועומד על סולם? אף אחד לא מאמין להן כבר. בפרסום בדף פייסבוק הכי טוב להשתמש בתמונות אמיתיות שלכם או של הלקוחות שלכם, גם אם הצילום קצת פחות מקצועי. אנשים מחפשים אמינות וקשר אנושי, לא צילום איכותי נורא.

תמונת לפני ואחרי לדף פייסבוק עסקי

 

שילוב טקסט ותמונה

התמונה היא מה שיגרום לאנשים להתעכב על הפוסט, ולכן כדאי להוסיף עליה טקסט עם המסר המרכזי של הפוסט או משפט שיגרום לאנשים לרצות לקרוא את הפרסום המלא. שימו לב שהטקסט לא משתלט על כל התמונה. כבר אין צורך לשמור על טקסט שתופס פחות מ-20% מהתמונה, אבל עדיין חשוב לשמור על יחס הגיוני ונעים לעין.

דוגמה לשילוב תמונה וטקסט בדף פייסבוק עסקי

וידאו בדף פייסבוק עסקי

סרטונים הם חלק חשוב באסטרטגיית התוכן לעמוד העסקי - כך תוכלו להופיע גם בפיד הסרטונים המוזרמים של פייסבוק, לתפוס קהל שפחות עוצר על טקסטים, ולהעביר מסרים בצורה שמושכת את העין. הנה כמה דברים שיעזרו לכם ליצור וידאו מצליח לדף העסקי:

 

המירו תוכן קיים לוידאו

לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. כתבתם פעם פוסט עם כמה טיפים על עבודה בטיחותית עם חשמל? מאמר שמסביר על ההבדל בין ריצוף שיש לריצוף גרניט פורצלן? עכשיו אפשר לצלם את עצמכם מסבירים על זה ולהעלות את זה כסרטון לדף העסקי. כמעט כל תוכן כתוב יכול להפוך גם לוידאו. 

 

צרו טאמבנייל שמושך את העין

הטאמבנייל, כלומר התמונה שמופיעה על הסרטון בתצוגה מקדימה לפני שמפעילים אותו, חייבת להיות מעניינת. אפשר לשים שם את התמונה הכי מעניינת מתוך הסרטון או משפט עם השאלה שעליה הסרטון עונה או הבעיה שהוא פותר. בדרך כלל מומלץ לשלב בין תמונה לטקסט. 

העלאת טאמבנייל לסרטון בדף עסקי

 

התחילו את הסרטון בצורה שתגרום לאנשים לעצור

אנשים בפייסבוק הם לא סבלניים, וצריך לשכנע אותם תוך כמה שניות ששווה להם לעצור על הסרטון שלכם. אם אתם מדבירים, למשל, תוכלו להעלות לדף העסקי סרטון שמתחיל ב"אם אתם רוצים להיפטר מנמלים, יש לי חמישה פתרונות פשוטים שאתם יכולים לנסות ממש עכשיו". בהנחה שהסרטון עלה בקיץ, אנשים עם בעיית נמלים כנראה יעצרו ויצפו בכולו, והם בדיוק הקהל שאתם רוצים. באופן כללי תמיד כדאי לחשוב מה מטריד את הקהל שלכם ולציין את הבעיה שאתם פותרים בסרטון מיד בהתחלה. 

 

הזמינו את הלקוחות להגיב או לשתף

ממש כמו בכל תוכן אחר בדף העסקי, פייסבוק יפיצו את הסרטון ליותר משתמשים אם הקהל הגיב לו. בסוף הסרטון הזמינו את הלקוחות לעקוב אחרי העמוד אם התוכן עניין אותם, שאלו אותם אם יש להם שאלות נוספות שהיו רוצים שתענו עליהן בסרטון (טיפ - הרעיונות הכי טובים לתוכן באים משאלות של לקוחות) או אם יש דברים בסרטון שהם רוצים להגיב עליהם. מומלץ להיות ממוקדים ולא לקרוא ליותר מפעולה אחת. 

 

כתוביות

רוב המשתמשים בפייסבוק צופים בסרטון ללא צליל, כך שכתוביות ברורות הן חשובות אם אתם רוצים שכל הקהל בדף העסקי שלכם באמת ידע מה נאמר בסרטון. אם הסרטון שלכם באנגלית תוכלו לתת לפייסבוק ליצור כתוביות אוטומטיות, אם הוא בעברית תאלצו ליצור כאלה בעצמכם. 

 

וידאו בדף פייסבוק עסקי

בניית קהל בדף פייסבוק עסקי

אחת מהטעויות הראשונות שאנשים שמקימים דף עסקי עושים, היא לשלוח הזמנה לכל חברי הפייסבוק שלהם. אל תעשו את זה. אחרי שפתחתם את הדף העסקי הגדירו לעצמכם מי בדיוק האנשים שירצו לראות את הפרסומים שלכם. תרגיל שעוזר הוא לכתוב ממש תיאור של חמישה לקוחות קלאסיים של העסק שלכם: בני כמה הם, איפה הם גרים, כמה הם מרוויחים, מה תחומי העניין שלהם? כל התשובות האלו יעזרו לכם לדייק את המסרים בדף העסקי כך שיתאימו לקהל הנכון.

אחרי שהגדרתם לעצמכם מי קהל היעד של הדף העסקי שלכם, אתם יכולים להזמין את חברי הפייסבוק שלכם שעונים להגדרה לסמן לייק לעמוד. בהמשך כדאי להזמין את מי שסימן לייקים לפוסטים שפרסמתם. בימים הראשונים של העמוד כדאי גם לעשות קמפיין ממומן שמטרתו היא לייקים לעמוד.

זכרו - דף פייסבוק עסקי אמור לנהל שיחה עם הלקוחות שלכם, ולכן הדיבור עם הקהל צריך להיות הדרגתי: בהתחלה צאו מנקודת הנחה שרוב הקהל הם אנשים שלא מכירים אתכם ולכן אתם צריכים להציג את עצמכם ולתת ערך שיגרום להם לרצות להישאר בעמוד. בהמשך תוכלו לפנות לקהל שהתגבש סביב התכנים של העמוד עם מסרים שיווקיים ישירים יותר או בדיחות פנימיות. עם זאת - תמיד תזכרו שאנשים חדשים נחשפים לעמוד העסקי שלכם ורוב הפוסטים שאתם כותבים צריכים לקחת אותם בחשבון כקהל.

תוצאות של פוסט בדף פייסבוק עסקי

 


ניהול דף פייסבוק עסקי - מחיר

טווח המחירים של ניהול דף פייסבוק עסקי הוא רחב מאוד, ונע בין 1,000-6,000 ₪. הטווח הוא כזה כי הוא כולל היקפי שירות משתנים, וככל שהמחיר נמוך יותר תוכלו לצפות לשירות בהיקף נמוך יותר, ולהפך. בואו נפרק את מחיר ניהול דף הפייסבוק לשלושה מסלולים אפשריים:

 

ניהול בסיסי של דף פייסבוק

ניהול מתקדם של דף פייסבוק עסקי

ניהול כולל של דף פייסבוק עסקי

כתיבת 4-10 פוסטים בחודש

כלול

כלול

כלול

מענה ללקוחות

בדרך כלל כלול

כלול

כלול

עיצוב גרפי

לא כלול

לא כלול (אפשרות בתוספת תשלום)

כלול

ניהול חשבון מודעות

לא כלול

כלול

כלול

קריאייטיב לקמפיינים

לא כלול

לא תמיד כלול

כלול

בניית אסטרטגיה שיווקית כוללת

לא כלול

לא תמיד כלול

כלול

מחיר

 1,000-1,500 ₪

1,500-3,000 ₪

 3,000-6,000 ₪

המחירים לא כוללים את עלות הפרסום הממומן עצמו. המחירים יכולים להשתנות לפי הוותק ורמת היכולת של נותן השירות ולפי שירותים נוספים שיכללו בחבילה.

בדרך כלל ניהול דף פייסבוק עסקי יהיה זול יותר דרך עצמאי שעוסק בזה ולא דרך משרד פרסום. בכל מקרה, הגדירו לעצמכם את מטרות הדף העסקי ומה אתם מקווים להשיג ממנו לפני שתבקשו הצעות מחיר, כך תוכלו לדעת בדיוק מה רלוונטי לכם ומה יהיה סתם הוצאה מיותרת.

אגב, במידרג מדורגים גם משווקים דיגיטליים מומלצים עם חוות דעת של לקוחות קודמים.


ניהול דף פייסבוק לעסקים במידרג

דף פייסבוק עסקי הוא מקום נהדר להראות לכולם מה הלקוחות הקודמים שלכם אמרו עליכם. אפשר לקרוא על שיתוף חוות דעת במסגרת חבילת טופ מידרג כאן.

 

טופ מידרג ברשתות חברתיות


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.