עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש צריך להיות יעיל ומהיר כדי לספק את כל צרכיו של הקשיש – אם אתם לא בטוחים בכלל מאיפה להתחיל או מה הם שלבי התהליך – פה תוכלו למצוא את כל המידע. פירטנו איך נראה תהליך מינוי אפוטרופוס לקשיש, מה תצטרכו להכין מראש ולמי בכלל פונים למינוי (עורך דין משפחה). כל המידע על מינוי אפוטרופוס לקשיש, כולל המלצות ומחירים של עורכי דין – פה


מינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש מתבצע לרוב אחרי שמתקבלת החלטה רפואית (על ידי רופא משפחה או רופא מומחה) שהקשיש לא יכול עוד לקבל החלטות בעצמו – הן בגלל מצב רפואי והן בגלל מצב נפשי. האפוטרופוס אמור להיות אדם או גוף שיכולים לדאוג לכל צרכיו של הקשיש – החל מאירוח חברה לקשיש, הכנת מזון ואפילו תשלומים שוטפים שלו.

 

 

אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך 

כשמתחילים לחקור קצת את נושא האפוטרופוסות, קשה שלא להיתקל במושג ייפוי כח מתמשך. אפוטרופוס וייפוי כוח מתמשך שניהם תהליכים משפטיים שתפקידם להסמיך קרוב משפחה, מכר או גוף מסודר, לקבל החלטות במקום אדם שלא מסוגל לכך. מה בכל זאת ההבדלים בין השניים:

חוזה שכירות לעסק ייפוי כוח מתמשך – מסמך ייפוי כוח מתמשך קובע מי יהיה האדם (או כמה אנשים) שיקבלו החלטות במקומנו במקרה ולא נהיה כשירים רפואית או נפשית לקבל החלטות לבד.

 על ייפוי כוח מתמשך חותמים מראש 'למקרה הצורך' – זאת אומרת שאין סמכות לאנשים שייפנו לקבל החלטות במקומנו – אלא אם וכאשר לא נוכל לקבל את ההחלטה לבד.

חוזה שכירות לעסק אפוטרופוס – בשונה מייפוי כוח מתמשך, אפוטרופוס הוא מינוי 'לאחר מעשה',  כאשר אדם מסוים כבר אינו כשיר רפואית או נפשית לקבל החלטות לבד, ואין לו ייפוי כוח מתמשך שקובע מי יוכל לקבל החלטות במקומו במקרה הצורך. במקרה כזה בית המשפט ימנה אדם שידאג לצרכיו, על פי שיקולים שונים – לרוב על בסיס המלצות של קרובי משפחה של האדם שזקוק למינוי.


אחריות אפוטרופוס לקשיש

בעיקרון כמעט כל אדם מעל גיל 18 שאין לו עבר פלילי יכול לשמש כאפוטרופוס, אבל בפועל נהוג למנות אדם קרוב לקשיש. אם אתם בעצמכם מתלבטים אם כדאי לקחת את התפקיד או שעדיף למנות גוף חיצוני, הנה הדברים המשמעותיים שעליהם אחראי האפוטרופוס:

אייפון ניהול חברתי אישי – התפקיד העיקרי של האפוטרופוס הוא לוודא שהקשיש נמצא במצב טוב – זה כולל לנהל איתו שיחות באופן קבוע כדי לוודא את מצבו וכן ביקורים תכופים.

מחיר ניהול כלכלי – אפוטרופוס לקשיש מקבל על עצמו את כל הנכסים הכלכלים של הקשיש ותפקידו לנהל אותם. בין היתר התפקיד כולל לבצע תשלומים שוטפים עבור הקשיש (שכר דירה, קניות מזון וביגוד, הוצאות רפואיות וכו') וכן לספק לקשיש דמי קיום כדי שיוכל להתנהל ביום -יום.

תרופותניהול רפואי – תפקיד נוסף של אפוטרופוס הוא לדאוג למצבו הרפואי של הקשיש, להגיע איתו לבדיקות רפואיות, לקבוע תורים ולעקוב אחרי תוצאות. בין היתר האחריות לדאוג להסעת הקשיש לתהליכים רפואיים היא באחריות האפוטרופוס.

אישור מקצועי הגשת דו''ח עדכון תקופתיכדי לוודא שהאפוטרופוס מבצע את תפקידו כראוי, עליו להגיש דו''ח תקופתי לעדכון האפוטרופוס הכללי במצב הקשיש. הדו''ח מבקש מסמכים כמו ניהול חשבון בשלושה חודשים אחרונים, דו''ח הוצאות והכנסות וכן רכישות גדולות שבוצעו מחשבונו של הקשיש (אם היו). את הדו''ח מגישים לרוב אחת לשלושה – ארבעה חודשים. הדו''ח הוא האמצעי לוודא שהאופוטרופוס לא מנצל לרעה את כוחו.

כוכבית חשוב לציין שכל תחומי האחריות שמצויינים כאן הם תחת אחריותו של האפוטרופוס אבל זה לא אומר שהוא חייב לבצע אותם בעצמו. הוא יכול להיעזר בקרובים וחברים על מנת לדאוג לקשיש, וגם להיעזר בגופים שונים.   

מינוי אפוטרופוס לקשיש

תהליך מינוי אפוטרופוס לקשיש

תהליך מינוי אופוטורופוס לקשיש יכול להיות די מהיר, במידה ויש הסכמה של כל בני המשפחה על מי יהיה האפוטרופוס, ויכול לקחת אפילו שנה ויותר במקרה ויש מחלוקות. הנה מה שתוכלו לצפות לו בתהליך:

אחד בדיקת כשירות – הדבר הראשון שעורך דין יעשה כשיפנו אליו למינוי אפוטרופוס לקשיש הוא לבדוק שאכן יש צורך באפוטרופוס והקשיש לא יכול להסתדר בעצמו. לצורך כך תצטרכו לספק מסמכים רפואיים שיוכיחו חוסר כשירות.

שתיים תצהיר לבית משפט – אם הקשיש נמצא לא כשיר, עורך הדין ימלא תצהיר לבית משפט בו הוא מספר על מצבו של הקשיש ומבקש למנות לו אפוטרופוס. בתצהיר זה יצורף גם האדם שימונה לאפוטרופוס ובני משפחה מקרבה ראשונה יהיו צריכים לצרף את ההסכמה או אי ההסכמה שלהם למינוי. במקרה ואין אדם שרוצה למלא את התפקיד לרוב מצרפים מסמך שמחליט שהאופוטרופוס יהיה חברה חיצונית.

שלוש החלטה – בית המשפט ידון בהחלטה ובמידת הצורך (אם יש מחלוקות בין בני משפחה על המינוי) יקיים גם דיון בנוכחות עורכי דין. לרוב, אם יש הסכמה של כל בני המשפחה על המינוי – הוא יאושר ללא דיון.

 

עוד כמה נקודות חשובות שבסמכותו של בית המשפט להחליט:

חוזה שכירות לעסק אפוטרופוס זמני או קבוע – בית המשפט הוא הסמכות היחידה שיכולה לאשר מינוי אפוטרופוס והוא גם יחליט אם המינוי יהיה קבוע או מוגבל בזמן (תלוי במצבו הרפואי של הקשיש, אם הוא עתיד להשתפר או לא).

חוזה שכירות לעסק תחומי אחריות – בהתאם למצבו של הקשיש, בית המשפט יחליט באיזה תחומים בחייו הוא זקוק לעזרה. יכול להיות שהאפוטרופוס יהיה אחראי רק על הפן הרפואי ולא על הכלכלי או להפך, או שאנשים שונים יקבלו אחריות על תחומים שונים בחייו של הקשיש – בהתאם למצבו ולנסיבות.

 

בקשה למינוי אפוטרופוס

מחיר מינוי אפוטרופוס לקשיש

מחיר מינוי אפוטרופוס לקשיש מתחלק לכמה גורמים:

אחד תשלום לעורך דין

שתיים תשלומי אגרות

שלוש תשלום לאפוטרופוס

מחיר מחיר עורך דין למינוי אפוטרופוס לקשיש נע בין 5,000 ש''ח לכמה עשרות אלפי שקלים. המחיר תלוי בכמות ההופעות בבית המשפט, אם יש צורך בערעור וכן כמה אנשים שותפים לתהליך.

מחיר מחיר אגרות בית משפט למינוי אפוטרופוס לקשיש עומד על כ-600 ש''ח (נכון לשנת 2024). בין היתר תידרשו לשלם לבית המשפט לדון בהחלטה ואגרה על התצהיר שהגשתם.

מחיר מחיר אפוטרופוס נע בין 2,000-5,000 ש''ח בחודש, במידה ואתם משלמים לגוף חיצוני לשמש כאפוטרופוס. אם אחד מבני המשפחה לוקח על עצמו את המינוי, נהוג לבצע את התפקיד בהתנדבות.


עורכי דין מומלצים למינוי אפוטרופוס לקשיש

מינוי אפוטרופוס לקשיש זה לא תהליך פשוט, מעורבת בו הרבה בירוקרטיה והוא יכול ליצור מצבים מורכבים בין בני המשפחה. כדי לעבור את התהליך בצורה כמה שיותר חלקה ונעימה, ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים למינוי אפוטרופוס לקשיש. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, אז אתם יכולים להיות בטוחים שהם עשו עבודה טובה – עורכי דין שדורגו מתחת ל-9 יורדים מהאתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה עורך דין מינוי אפוטרופוס לקשיש?

מחיר מינוי אפוטרופוס לקשיש נע בין 5,000 ש''ח לכמה עשרות אלפי שקלים. 

מי יכול להיות אפוטרופוס לקשיש?

עקרונית כל אדם מעל גיל 18 שנחשב כשיר מבחינה רפואית ומשפטית יכול לשמש כאפוטרופוס, אבל נהוג למנות אדם קרוב או קרוב משפחה. 

אנשים שהתעניינו במינוי אפוטרופוס לקשיש התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
מנהל נכסים
מינוי מנהל עיזבון
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?
חתימת נוטריון על צוואה
מה זה עיזבון?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק