עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מינוי מנהל עיזבון

מינוי מנהל עיזבון הוא הכרחי במצבים בהם קיום צוואה הוא מסובך במיוחד. ריבוי יורשים, נכסים או חובות וגם סכסוכים בין היורשים יכולים להוביל לצורך במינוי מנהל עיזבון. אם אתם חושבים שאתם צריכים מינוי מנהל עיזבון – פה תוכלו למצוא את כל הפרטים בנושא, איך נראה תהליך מינוי מנהל עיזבון וכמה זה יעלה (החל מ-3,000 ש''ח), אז לפני שתעזבו - תקראו


מתי צריך מנהל עיזבון

מנהל עיזבון הוא אדם שמונה מטעם היורשים או מטעם בית המשפט להיות אחראי על נכסי העיזבון עד לחלוקתם (בהמשך תמצאו פירוט על מי יכול להיות מנהל עיזבון). עיזבון הוא בעצם מכלול הנכסים (נדל"ן, כסף, עסק ואפילו זכויות יוצרים) שאדם מותיר אחרי פטירתו.

לא בכל פעם שמתחלקת צוואה נדרשת התערבות של מנהל עיזבון – מנהל עיזבון ימונה במקרה של ריבוי יורשים חריג, אם יש נכסים וחובות מרובים, סכסוכים בין היורשים או צורך באיתור יורשים. מנהל העיזבון לא קובע כיצד כספי הירושה יחולקו, אלא תפקידו הוא לשמור על הנכסים, לשלם חובות ולאתר את היורשים. בסוף התהליך בית המשפט יקבע כיצד יחולקו כספי העיזבון, והמנהל יהיה זה שיחלק את הנכסים בהתאם. 

שימו לב שמנהל עיזבון מקבל תשלום קבוע מהעיזבון או מהיורשים, ובית המשפט לא יאשר את מינוי מנהל עיזבון במקרה והוא לא נדרש (במקרה ולא תקבלו מינוי מנהל עיזבון, בית המשפט יחליט איך לחלק את הירושה בצורה אחרת).

 

בקשת מינוי מנהל עיזבון

תהליך מינוי מנהל עיזבון

תהליך מינוי מנהל עיזבון מחייב אתכם לפנות לעורך דין לענייני משפחה ולרוב גם תצטרכו להגיע לכמה ביקורים בבית משפט (או נציג מטעמכם) :

אחד בירורים – בשלב הראשון עורך דין שפניתם אליו ישאל שאלות מכווינות שיעזרו לו להבין האם אתם זקוקים למינוי מנהל עיזבון, ומה הסיכויים שבית המשפט יאשר מינוי שכזה. בין השאלות שעורך הדין ישאל יהיו שאלות לגבי גיל וזהות היורשים, האם כל היורשים מעוניינים במינוי מנהל עיזבון, מטרת מינוי מנהל עיזבון וכן טיב היחסים בין היורשים. 

שתיים איסוף טפסים ומסמכים – במידה ועורך הדין החליט שנכון במקרה שלכם למנות מנהל עיזבון, הוא יחל בתהליך איסוף כל הנתונים הדרושים כדי לרכז בקשה מסודרת למינוי מנהל עיזבון. תידרשו לספק צו קיום צוואה, את הצוואה עצמה אם קיימת, עדות להסכמת היורשים למינוי מנהל עיזבון וכן הוכחות לזהות היורשים. במידה ואין לכם את כל המסמכים הדרושים עורך הדין יפעל כדי לעזור לכם להשיג אותם, מה שעלול לעכב את מינוי מנהל העיזבון. 

שלוש הגשת בקשה – בשלב הבא עורך הדין יגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון דרך רשם הירושות. בבקשה יופיעו נימוקים למינוי מנהל עיזבון ולרוב גם הכוונה למינוי עצמו - מי יהיה מנהל העיזבון (אם זו חברה, עורך דין או אדם אחר שמוסכם על כל הצדדים).

ארבע אישור בית משפט – במידה ורשם הירושות המליץ על מינוי מנהל עיזבון, השלב הבא יהיה להגיע לדיון בבית משפט בו יתקבל המינוי עצמו וכן יוכרע כמה יש לשלם למנהל עיזבון, מה תפקידו בניהול הירושה הספציפית שלכם ולכמה זמן הוא יכול להיות בתפקיד. 

חמש מינוי מנהל עיזבון – אחרי אישור בית המשפט, מנהל העיזבון יתחיל בעבודתו – הוא יאתר יורשים נעדרים, ימצא כספי ירושה שנמצאים בחו''ל, ישלם את החובות של הנפטר וכו' – בהתאם לירושה עצמה. מנהל העיזבון יסיים את תפקידו לאחר שכל כספי ונכסי הירושה חולקו בהתאם להחלטת בית המשפט. 

כוכבית תהליך מינוי מנהל עיזבון הוא לא תהליך מהיר ולוקח לרוב בין שנה ל-5 שנים, אז חשוב להגיע מודעים לשלבים השונים ובעיקר סבלניים.

 

חלוקת עיזבון

מי יכול להיות מנהל עיזבון

מנהל עיזבון יכול להיות כל אדם שהוא אזרח ישראלי ומוסכם על הצדדים שהוא יהיה מנהל עיזבון. מנהל עיזבון יכול להיות אחד מהיורשים או אדם שלא קשור לצוואה כלל – אבל שימו לב שמנהל העיזבון צריך להיות אדם עם יכולת לאתר יורשים, למצוא כספים וכן לעבוד עם יורשים מסוכסכים – לכן כדאי למנות אדם או חברה עם ניסיון מתאים. 

לרוב נהוג למנות עורך דין או חברה שמתמחה בניהול עיזבון וזה גם כנראה מה שבית המשפט יקבע למינוי אם לא תתקבל החלטה מוסכמת בין היורשים.

 

עורך דין מנהל עיזבון

מנהל עיזבון זמני או קבוע?

אם שמעתם את הביטויים מנהל עיזבון זמני ומנהל עיזבון קבוע, אתם בטח שואלים את עצמכם מה נכון עבורכם ומה ההבדל בין השניים:

נסח טאבו מנהל עיזבון זמני – לרוב ימונה על ידי בית המשפט כחלק מהליך של צו קיום צוואה. מנהל עיזבון זמני ימונה לחצי שנה לרוב, ותפקידו יהיה לאתר את כל היורשים הרלוונטים לצוואה לפני שניתן יהיה להוציא אותה לפועל. מנהל עיזבון זמני יסיים את תפקידו כשכל היורשים בצוואה ידועים ומוסכמים. 

נסח טאבו מנהל עיזבון קבוע – מנהל עיזבון קבוע הוא מנהל העיזבון שעליו פירטנו עד כה, זה שמלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו – תפקידו לאתר נכסים, יורשים, לסלק חובות ולבסוף לחלק את נכסי הירושה על פי החלטת בית המשפט. מנהל עיזבון קבוע לרוב ממונה לשנתיים בהן הוא אמור לסיים את הפעילות, ואם נדרש יותר זמן עליו לבקש הארכה מבית המשפט. 

עורך דין שינסח את בקשת מינוי מנהל העיזבון יהיה זה שימליץ לכם על מנהל עיזבון מתאים לצרכים שלכם ויעזור לכם להשיג את מינויו.

 

מינוי מנהל עיזבון קבוע

מינוי מנהל עיזבון – מחיר

מחיר מינוי מנהל עיזבון מתחלק לכמה גורמים –

מחיר מחיר עורך דין מינוי מנהל עיזבון – מחיר עורך דין למינוי מנהל עיזבון הוא בין 2,500-5,000 ש''ח להגשת בקשה למינוי מנהל עיזבון. מחיר זה יכלול את ניסוח הבקשה, איתור מסמכים אם דרוש וכן ערעורים ותיקונים אם יש צורך. במידה וניסוח הבקשה מסובך במיוחד, יתכן שהמחיר יהיה גבוה יותר. 

מחיר מחיר דיון בית משפט מינוי מנהל עיזבון – אם עורך הדין ידרש להגיע לדיונים בבית משפט כחלק ממינוי מנהל עיזבון, הוא לרוב יגבה כ-1,000 ש''ח נוספים על כל דיון. 

מחיר תשלומי אגרות למינוי מנהל עיזבון – כדי להגיש בקשות לרשם הירושות יש צורך לשלם אגרה אינטרנטית, עורך הדין יבקש שתשלמו אותה. אגרות אלו נעות בין 100-500 ש''ח. 

מחיר שכר טרחה למנהל עיזבון – אחרי שמנהל העיזבון מונה תדרשו לשלם לו בין 3-4 אחוזים מכספי הירושה, בהתאם למורכבות התהליך. בית המשפט יהיה זה שיקבע את גובה שכר הטרחה למנהל העיזבון שהתמנה לתפקיד. 

לסיכום מחיר מינוי מנהל עיזבון נע בין 3,000 ש''ח ל10,000 ש''ח, בהתאם למורכבות התיק. 

כוכבית שימו לב: המחירים המצויינים בכתבה הם הערכה בלבד, ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


עורכי דין מומלצים למינוי מנהל עיזבון

מינוי מנהל עיזבון עשוי להשפיע על חלוקת הירושה וגם לשנות את גובה התשלומים שתהיו זכאים להם – ולכן חשוב למנות מנהל עיזבון שפועל למענכם ולטובתכם. פה תוכלו למצוא רשימה של עורכי דין שמתמחים במינוי מנהל עיזבון. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים ואם תעזרו באחד מהם – נבקש את חוות דעתכם גם כן – כך אנחנו שומרים על הביקורות מעודכנות תמיד 😊


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה מינוי מנהל עיזבון?

עלות מינוי מנהל עיזבון נע בין 3,000 ש''ח לכ-10,000 ש''ח. המחיר מושפע ממורכבות המינוי וכמות הפגישות או דיונים בבית משפט שנדרשים עד למינוי הסופי.

מי יכול להיות מנהל עיזבון?

מנהל עיזבון יכול להיות כל אדם שהוא אזרח ישראלי ונמצא כשיר מבחינה רפואית ומשפטית. 

מנהל העיזבון יכול להיות אדם שמוזכר או נכלל בירושה וגם אדם שלא קשור אליה כלל, ניתן למנות גם עורך דין או חברה חיצונית שישמשו כמנהלי עיזבון. 

אנשים שהתעניינו במינוי מנהל עיזבון התעניינו גם בזה...

צוואה הדדית
מה ההבדל בין צוואה רגילה לצוואה הדדית?
חתימה על צו ירושה
מה זה צו ירושה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים?
ייפוי כוח מתמשך
מה זה ייפוי כוח מתמשך?
טופס למינוי אפוטרופוס
מה זה אפוטרופוס?
צו הגנה
מה ההבדל בין צו הגנה לצו הרחקה?
גישור
מה זה גישור?
זוג עם עורכת דין לענייני משפחה
מה זה ידוע בציבור?
חתימה על העברת דירה במתנה
צו ירושה - מחיר
תשלום על עריכת צוואה
עריכת צוואה - מחיר
מסמך הסכם ממון
הסכם ממון - מחיר
בדיקת בקשות להוצאת צו ירושה
הוצאת צו ירושה
מעבר על צו ירושה
איך מוכיחים ידועים בציבור?
כמה זמן לוקח צו קיום צוואה
מה זה צו קיום צוואה?
ידועים בציבור חותמים על הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים - מחיר
ייפוי כוח מתמשך זוגי
ייפוי כוח מתמשך - מחיר
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
איך עושים ייפוי כוח מתמשך?
בקשה למינוי אפוטרופוס
איך ממנים אפוטרופוס?
חתימה על ייפוי כוח מתמשך
ייפוי כוח מתמשך
חתימה על הסכם
הסכם גירושין – מחיר
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מה זה צוואה הדדית?
אחים יוצרים הסכם חלוקת עיזבון
איך מחלקים עיזבון?
בקשת מינוי מנהל עיזבון
מה זה מנהל עיזבון?
עורך דין ירושה
מה ההבדל בין עיזבון לירושה?
הסכם,עורך דין,גירושים
עורך דין לענייני גירושין
מילוי טופס
עורך דין אפוטרופסות
אישה חותמת על צוואה
עורך דין ירושה
התנגדות לצוואה
התנגדות לצוואה
ידועים בציבור
עורך דין ידועים בציבור
כתובה
תביעת כתובה
זוג חותם על צוואה הדדית עם עורך דין לענייני משפחה
מי יכול לקבל העתק צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מה קורה אם לא משלמים מזונות?
חתימה על צוואה נוטריונית
מה זה מנהל עיזבון?
סגירת עסקת תיווך נדל"ן בין מתווך ללקוח
מה זה ייפוי כוח בלתי חוזר?
תביעת דיבה
מי יכול להיות עד לצוואה?
חוק ירושה
איך מתחלקת ירושה ללא צוואה?
חתימה על כתובה
האם כתובה מחייבת?
בקשת צו ירושה
מה עושים לאחר קבלת צו ירושה?
טופס הנחיות לפתיחת תיק גירושין ברבנות
מי יכול להיות עד ברבנות גירושין?
כפות רגליים של תינוק | צלם לברית מומלץ
מה זה הורות משותפת?
ניסוח צוואה
מינוי אפוטרופוס לקשיש
עורך דין מסחרי
מתי הסכם ממון לא תופס?
חתימת נוטריון על צוואה
מה זה עיזבון?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק